Browsing by Subject "Minority"
Now showing 1 - 12 of 12
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted 1950 Bulgar göçü ve Öztürk ailesi(Bilkent University, 2021) Ural, Sena Beyza; Özer, İsmail Kaan; Mumcu, Nazan Eda; Barak, Ezgi; Koçer, Aykut Fatihİkinci Dünya Savaşı sonrası Bulgaristan hükümetinin rejim değişikliğine gitmesiyle Bulgaristan’da bazı sorunlar ortaya çıktı. Bunlardan birkaçı Türklerin isim değişikliğine zorlanması, Türkçenin kısmen yasaklanması ve Türk azınlık okullarının kapatılmasıdır. Bu gibi sebepler yüzünden birçok Türk azınlık özgürce yaşayabilmek için Türkiye’ye göç etti. Öztürk ailesi de bunlardan bir tanesidir. Bu çalışmada da Öztürk ailesinin göç öncesi Bulgaristan’daki yaşamı, göç süreci ve göç sonrası Türkiye’deki yaşama adaptasyonu anlatılmıştır.Item Restricted 1960-1980 yıllarında Yeşilköy'e göç eden Süryaniler ve kültürleri(Bilkent University, 2025) Demir, Avşin Delal; Adanır, Ayşe Şeyma; Peksak, Barış; Keşir, İdil Zehra; Ergönül, Osman UzayBu çalışmada, 1960-1980 yılları arasında yoğunlaşan ve 2000’lere kadar devam eden Süryani göçlerinin nedenleri ve bu süreçte yaşananlar aktarılmaktadır. Özellikle Süryanilerin Yeşilköy’e olan göçlerine odaklanan çalışma, Süryani toplumunun Türkiye’deki genel tarihini ve geleneklerine ilişkin bilgiler sunmaktadır. 1960-1980 yılları arasında Mardin’den Yeşilköy’e yoğun olarak göç eden Süryaniler ile röportajlar yapıldı. Bu sayede Süryanilerin göç sürecindeki deneyimleri ve düşünceleri aktarıldı. Röportaj yapılanların hem kadınlar hem de erkeklerden oluşması, farklı bakış açılarının derlenmesinde yardımcı oldu. Mesleklerin diyakoz, medrese hocası ve tüccarlık olması çeşitlilik açısından konuyu daha geniş bir perspektife yaydı. Bu sayede Süryani kültürünün tanıtılması ve Yeşilköy’de süregelen yaşamlarına ışık tutulması sağlandı.Item Restricted 1995-2000 yıllarında ödenekli ve repertuvarlı devlet tiyatroları(Bilkent University, 2018) Akıl, Taylan; Larçin, Simay Aybüke; Arköse, Polen; Toprak, Helin Rana; Gülseven, Ege Su1995 - 2000 yılları arasında Türk siyasetindeki gelişmelerin ve ülkenin sosyo-ekonomik durumunun dönemin sanat anlayışına ve sanatı icra etme biçimine etkilerinin olduğunu görüyoruz. Bu projenin amacı, belirlenen dönem içerisinde, ödenekli ve repertuvarlı devlet tiyatrolarının durumunu incelemektir. Dönemin siyasi gelişmeleri bir yandan hangi oyunların oynanacağına yön verirken, aynı zamanda da belirli içeriklerin sansürlenmesine sebep olduğunu görüyoruz. önemli makamların halktaki itibarını zedeleyeceği düşünülen oyunlar da aynı sebepten ötürü engellenmiştir. Bunların yanı sıra, dönemin sanat ve sanatçı algısının tiyatroda azınlık olarak görülen kesime bakış açısını etkilemiştir. Ayrıca özel tiyatroların ve devlet tiyatrolarının devletten aldıkları ödeneklerin karşılaştırılması da o dönemde revaçta olan özelleştirme politikasının sahne sanatlarına olan etkisini ortaya koymaktadır.Item Open Access Between citizenship and the millet: the Greek minority in republican Turkey(Routledge, 2021-04-01) Grigoriadis, Ioannis N.As one of Turkey’s non-Muslim minorities, Turkey’s Greeks have faced substantial pressures since the founding of republican Turkey. As its members could not claim their constitutional rights as citizens of Turkey, emigration soared and the minority reached a point of near extinction. Significant improvements were noted when the EU-supported reform transformed the Turkish state and society from 1999 to 2010, which were not reversed as Turkey relapsed to democratic backsliding in the following years. This article explores the social dynamics and ideological frameworks that have contributed to novel perceptions of the Greek minority since after 2002, the year the Justice and Development Party (Adalet ve Kalkınma Partisi-AKP) came to power and have deterred a significant deterioration since Turkey’s democratic backsliding began. It also examines the state of Turkey’s Greeks by focusing on the state of the pious foundations, the Papa Eftim affair and the situation in the islands of Gökçeada (Imbros) and Bozcaada (Tenedos).Item Open Access Citizenship, minorities and immigrants : a comparison of Turkey's Jewish minority and Turkish-Jewish immigrants in Israel(2004) Toktaş, ŞuleThis study investigated the legal status, identity and civic virtue aspects of citizenship and the interaction between them on the layers of international migration and minority issues with use of a comparative case. A research on the perceptions and experiences of Turkey’s Jewish minority and Turkish-Jewish immigrants in Israel regarding citizenship was conducted. The field research which was carried out in both countries - Turkey and Israel - consisted of key informant interviews, participant observation in commimity institutions and in- depth interviews with a total of 65 respondents from the sample group. The results were analyzed using qualitative data analysis technique. On the layer of minority, research results illustrated that in a society where the population is overwhelmingly Muslim, being a non-Muslim minority played roles in: a) the appropriation of the monist and universal conceptualization of citizenship in the legal status aspect; b) the endeavor to maintain Jewish identity despite the inevitable consequences of integration and assimilation in the identity aspect; and c) the discrepancy between values and actions in the civic virtue aspect. On the layer of international migration, the research pointed out that despite long years of residence in Israel, first generation of Turkish-Jewish immigrants in Israel preseryed their political culture that they cultivated when they were in Turkey. However, experience of international migration as a process seemed to impact on citizenship and played roles in; a) the appropriation of democratic norms defined by majoritarian terms in the legal status aspect; b) efforts to maintain their Turkish identity in the identity aspect; and c) the preference for complying with the general norms of Jewish-Israeli society and conversely excluding a proactive understanding of virtuous citizenship.Item Restricted Eylül 1980 Darbesi öncesinde ve sonrasında Gülsuyu Mahallesi(Bilkent University, 2024) Hasaltuntaş, Alara; Bulut, Eda; Gezer, Mehmet Göktuğ; Gül, Mustafa; Mengütaycı, YiğitGülsuyu Mahallesi, İstanbul Maltepe’de bulunan politik bir gecekondu mahallesidir. İçerisinde farklı kültürler, siyasi görüşler ve mezheplere sahip insanlar yaşamasına rağmen mahalle nüfusunun çoğunluğunu 1960’lı yıllardan itibaren Sivas, Erzincan ve çevre illerden gelen Alevi nüfus oluşturmaktadır. Gülsuyu Mahallesi, 1960’lı yıllardan itibaren aldığı Alevi göçü ile beraber sol görüşlü işci ve emekçilerin yaşadığı politik bir mekan haline gelmiştir. Bu çalışmada 12 Eylül 1980 Darbesi ile beraber Gülsuyu Mahallesi’nde yaşanan sosyal, siyasal ve ekonomik açıdan gerçekleşen köklü değişimler incelenmiştir. İstanbul’da yaşayan bir azınlık grubun perspektifinden 12 Eylül 1980 Darbesi ve mahalleye olan aidiyet politikaları anlatılmış olup, 12 Eylül 1980 Darbesinin politik bir mahalle üzerinde ne tür etkilere sebep olduğu incelenmiştir.Item Restricted Haliç'in kızıl tacı: Fener Rum Lisesi(Bilkent University, 2021) Pençe, Zeynep Sude; Yürüt, Deniz; Gemci, Dilara; Tok, Onurcan; Çetin, SılaFener Rum Lisesi kurulduğundan bu yana birçok isimle anılmış, İstanbul Fener’de kuruluşu İstanbul’un fethine kadar dayanan köklü bir okuldur. Sadece kendi temsil ettiği Rum halkına değil, bir parçası olduğu Osmanlı Devleti sarayına da ileri seviye eğitim verdiği mezunlarını görevli olarak yerleştirmiştir. Mimarisi ve eğitimi bakımından var olduğu her dönemde şehrin tacı sayılabilecek ve farklı şekillere benzetilebilecek bu okul, bir azınlık okulu olmasından dolayı yıllar içinde Osmanlı Devleti’nde uygulanan Tanzimat Fermanı, Islahat Fermanı ve Türkiye Cumhuriyeti’nin yürürlüğe koyup imzaladığı Tevhid-i Tedrisat Kanunu ve Lozan Antlaşması gibi çeşitli olaylara bağlı olarak eğitim anlayışında değişiklikler yaşayarak günümüze kadar gelmiştir.Item Restricted İstanbul Ermeni toplumu bağlamında Surp Haç Tıbrevank Ermeni Lisesi(Bilkent University, 2025) Yılmaz, Ekin; Önal, Efe; Yargıç, Emir; Yiğit, Uğur Efe; Demirci, Nebi GörkemOsmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyeti için son derece önemli olan, Anadolu topraklarında yaşayan azınlıklar denildiği zaman üst sıralarda yer alan Ermeni halkı, 20. yüzyıl’da Osmanlı İmparatorluğunun dağılması ve Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulmasıyla birlikte kendilerini belirsizlik içinde bulmuşlardır. Osmanlı İmparatorluğu gibi çok uluslu bir devlet sisteminden, tek uluslu bir sisteme geçilmesi Ermeni halkını ve okullarını derinden etkilemiştir. Bu bağlamda Surp Haç Tıbrevank Ermeni Lisesi oldukça önemlidir. 1678 Yılında Üsküdar’da kurulmuş olan bu okul, 1932 yılında eğitim hayatına son verse de 1950’li yıllarda Başepiskopos Karekin Haçaduryan tarafından yeniden açılmış ve 1953'te ruhban okulu olarak hizmet vermeye başlamıştır. Aynı yıllarda Anadolu’daki Ermeni okullarının kapatılması üzerine, Tıbrevank, yatılı düzende eğitim veren tek Ermeni lisesi olmuştur. Bu nedenle Surp Haç Tıbrevank Ermeni Lisesi’nin 20. yüzyıldaki yeri oldukça önemlidir. Bu çalışmada İstanbul’daki Ermeni okullarına, Surp Haç Tıbrevank Ermeni Lise’sinin kuruluşuna ve geçirdiği değişimlere, Hrant Dink gibi mezun verdiği isimlere ve okulun idari yapısına ve genel statüsüne yönelik araştırmalar yapılmıştır.Item Restricted Kabullenme mücadelesi veren bir din: Yehova şahitleri ve Türkiye’deki konumları(Bilkent University, 2023) Bozdağ, Ahmet; Görmüş, Alp; Özkurt, Lâl Zeren; Yılmaz, SenaBu makale, azınlıkta kalan dini gruplardan biri olan Yehova Şahitlerinin Türkiye’deki durumu ve faaliyetleri hakkında detaylı bilgi verecektir. 1931’de kuruluşundan bu yana Türkiye’de kabul edilme süreçleri, hukuki süreçleri, Türkiye’de yayılmaları ve misyonerlik faaliyetlerine dair bilgilendirme yapacaktır. İnançları gereği özellikle 1980’lerde çeşitli zorluklar yaşayan Yehova Şahitleri, birçok dava görmüş ve hepsini kazanmıştır. Bu davalardan birkaçı hem röportajla desteklenerek incelenmiştir. Kan vermenin ve almanın dinlerince yasak olmasına değinilmiş ve tedavileri hakkındaki yaşadıkları zorluklardan bahsedilmiştir.Item Open Access Minority representatives' in the Netherlands: supporting, silencing or suppressing?(Oxford University Press, 2016) Aydemir, N.; Vliegenthart, R.This article focuses on how often and in what ways 'minority representatives' address cultural and/or religious rights and freedoms by analysing parliamentary questions between 2002 and 2012. The research first analysed to what extent, if any, Member of Parliaments of minority origin highlight minority-related issues in their parliamentary questions. Thereafter, it analysed the content of those questions in more detail. Unlike much previous research, we did not take a favourable content for granted. The idea of 'suppressive representation' was introduced to describe those cases in which 'minority representatives' were restrictive towards cultural and/or religious freedoms of 'immigrant minorities'. Representation patterns show differences across group-and individual-level identities. © 2015 The Author 2015. Published by Oxford University Press on behalf of the Hansard Society; all rights reserved.Item Open Access Minority rights regime in Turkey and the European regional organizations(2004) Soner, B. AliThis thesis examines the framework of minority rights in the context of Turkey and the European-regional organizations focusing on the ways of accommodating two interrelated dimensions of minority conditions: citizenship equality and ethno-cultural particularity. Due to fact that ideological discourse and practices of nation-state system have often conflated ^^citizenship” (statemembership) and ^‘nationality” (ethno-cultural membership), the possibility of developing genuine equality in ethno-culturally diverse circumstances has depended on the capacity to create a true reconciliation between citizenship equality and ethno-cultural particularity. This thesis affirmed that norms, principles, practices and instruments adopted in the European-regional organizations have largely reconciled citizenship equality and ethno-cultural diversity. The two concepts, however, have often excluded each other in the Turkish context where the principle of equality has usually been conflated with national uniformity while ethno-cultural diversity has frequently been associated with practices of inegalitarian treatment. It is only under the influence of EU integration that legal-political framework and practices of Turkish regime began to take substantive steps in the direction of reconciling citizenship equality with ethno-cultural, religious and linguistic particularities.Item Open Access The role of being a minority in the country-of-origin in civic and political integration: migrants from Turkey in the UK(2023-06) Ay Kesgin, MeryemThis study examines the civic and political integration of migrants from Turkey in the United Kingdom (UK), comparing the members of the majority group in the country-of-origin (Turkish and Sunni) with the ethnic (Kurdish) and religious (Alevi) minority group members. It is argued that minority groups have more adaptability skills and in-group consciousness developed through uneven interaction with a majority group, and their collective experiences in their country-of-origin migrate with them to the country-of-residence. Therefore, they better adapt to the civic and political life in the country-of-residence compared to migrants who were members of the majority group in the country-of-origin. This novel argument is tested through a new civic and political integration model using individual-level survey data and complemented by in-depth interviews with the migrant organization representative for a better understanding of the mechanism of the civic and political integration process. The empirical findings provide mixed results: It confirms that (ethnic) minorities are more actively involved in politics than the majority. However, there is no difference between migrants with majority and minority backgrounds in terms of civic participation. Furthermore, migrants differ in their perceptions of belongingness to the country-of-residence’s politics. While (ethnic) minorities feel belonged to the political system in the UK more than the majority, (ethnic) minorities believe that minorities are represented in the system. Religious minority status is also significant in the sense of representation; compared to the majority, more religious minorities feel that their community is represented in the system. The qualitative data suggests that the majority had a natural integration process through time, whereas, among the minority, the group consciousness that was already developed in the country-of-origin enabled collective learning and action, and higher adaptability allowed them to access different resources and networks, which eventually facilitate minorities to have higher civic and political integration than the migrants with a majority-origin.