Browsing by Subject "Sinema"
Now showing 1 - 20 of 30
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted 1960-1980 yıllarında sinema sektöründeki sendikalaşma süreci(Bilkent University, 2023) Güder, Orhun; Öztürk, Bera Nesibe; Tomrukçu, Emir; Gül, Artun BerkeTürkiye’de 1961 Anayasası ile sendikacılıkta yeni bir dönem başlamış ve birçok yeni sendika kurulmuştur. Çoğu sektörde olduğu gibi sinemacılık sektörü de getirilen bu özgürlükten yararlanmış ve kendi içinde sendikalaşma çalışmalarına başlamıştır. 1960’lı yıllarda siyasi sebeplerin yanında işverenlerin işçilere karşı tutumları çalışanları sendikacılığa itmiştir. 1960’larda başlayan bu sendikacılık faaliyetleri 1970’lerde yeni sendikalar ve Ankara Yürüyüşü gibi olaylar ile doruk noktasına ulaşmıştır. Sinema sektöründeki bu sendikalar 1980 darbesinden sonra aktifliklerini yitirmişlerdir.Item Restricted 1970-2000 yılları arası seslendirme sanatçılığı(Bilkent University, 2019) Gençtürk, Furkan; Işık, Sinan; Gökmen, Yılmaz Yiğit; Düzgen, Can Alkım; Gültekin, OğuzhanBu makalede Türkiye’de seslendirme sanatçılığının 1970 ve 2000 yılları arasındaki değişimi incelenecektir. Seslendirme sanatçılığı mesleği 1970 yıllarında oldukça ilkel haldeyken, 2000’lere doğru çoğu anlamda gelişmiştir; Teknolojik ekipmanlar, seslendirme sanatçı seçim kriterleri, seslendirme sanatçıların gördüğü taktir ve bu kişilerin çalışabileceği alan yelpazesi oldukça gelişmiştir. Araştırma bu değişimi farklı kategorilerde inceleyip süreci gözler önüne serme amacı gütmektedir. Bu yıl aralığında seslendirme sanatçılığı yapmış kişilerin çalıştığı alanlardaki değişim, teknolojik ekipmanların gelişiminin mesleği nasıl etkilediği, oyuncu seçim kriterlerinin değişimi ve seslendirme sanatçılarının gördüğü takdirin değişimi incelenecektir.Item Restricted 1980 sonrasında Ankara'da sinemanın gelişimi ve(Bilkent University, 2018) Beril, Berat Alp; Yamak, Merve; Karadaş, Mustafa; Borak, Nursu; Keleş, Taylan ÖzgürAraştırmamızın ana konusu Ankara’da sinema anlayışının film festivalleri kapsamında 1980 sonrasında değişiminin faktörleri ve bu değişimin sonuçlarının araştırılması ve incelenmesidir. Bu araştırma kapsamında sinema izleyicisinin demografik yapısı, ilgi gören film türleri, filmlerin dağıtım süreci, sinema salonlarının yapısı, sinema örgütlenmeleri ve festivallerdeki değişimler araştırılarak, yapılan röportajlar dâhilinde elde edilen bilgilerle, Ankara Sineması üzerinden sektörel kurumların, tarihsel olayların ve değişen sosyal yapının sinemanın doğasının nasıl etkilediğine dair veriler bu araştırma altında yer alacaktır.Item Restricted 90'lardan bugüne Türk Sineması ve: Yeni Film Dergisi'nin hikayesi(Bilkent University, 2019) Mortazavi, Mina Berfin Seyed; Öztürk, İsmet; Yakupoğlu, İrem Pelin; Bütün, Gökhan; Yaman, Mehmet EmreAraştırmamız 2003 yılında çıkmaya başlamış, fakat daha eski bir maziye ve hikayeye sahip olan Yeni Film Dergisi’ni ele almaktadır. Temel amacımız derginin bakış açısını, çıkış hikayesini, ulaşmaya amaçladığı kitlesini, çekirdek kadrosunu, derginin çıkışında ortaya çıkan sorunlar ve çözümlerini, önemli tarihi ve siyasi olaylara yaptıkları yorumlardan yola çıkarak bakış açısını, sinemadaki yerini detaylı bir şekilde analiz edilmesidir. Türk sinemasının, 1930’lu yıllardan günümüze kadar yaşadığı değişimleri ve süreçleri detaylı bir şekilde araştırılmış olup, daha çok Yeni Film Dergisi’nin çıkış hikayesi ve bakış açısı incelenmiştir.Yeni Film Dergisi’nin çıkarmış olduğu sayıları tek tek tarandıktan sonra, derginin editörü ve yazarlarından Yusuf Güven ve yine yazarlarından birisi olan Tülay Dikenoğlu ile röportaj yapılmıştır. Projemizde öncelikle derginin çekirdek kadrosundan, bakış açısından, çıkış hikayesinden ve hedeflediği kitleden, daha sonra derginin özel sayılarından ve Gezi olaylarına bakış açısı ve en son olarak da Yeni Film Dergisi’ni diğer dergilerden ayıran özellikleri kaleme alınmıştır.Item Restricted Agah Özgüç ve 1950-1990 Türk sineması(Bilkent University, 2023) Yüce, Berra; Oflaz, Ekin; Çıtoğlu, Zeynep; Atilla, Nil; Altay, Osman ErtuğrulAgâh Özgüç, Edebiyat camiasına Atilla İlhan etkisiyle adımını attı. Akabinde gazetecilik, arşivcilik, magazin yazarlığı ve eleştirmenlik yaptı. Kendisi 1960-1970’li yıllarda yani Yeşilçam Sinemasının rağbet gördüğü dönemde yaptığı röportajlar ve sert eleştirileri ile tanındı. Bu eleştirilerinde Yeşilçam’ın endüstrileşen tarafını yansıtmaktan hiç çekinmeyip dönemin karanlık gerçeklerini kitaplar, eleştiriler ve köşe yazıları aracılığıyla dile getirdi. Kendisi Yeşilçam’ı ve onun yaratmış olduğu kadın sömürüsünü tarafsız bir biçimde ortaya koyarak cinsiyet rollerinden ve tabulardan bahsetti. Bu söylemleriyle ne kadar yankı uyandırsa ve bazı yapımcıları sinirlendirse de Agâh Bey’i sinema camiasındaki yerinden edemedi. Agâh Bey Eleştirmenliğinin yanında 1960’lı yıllarda arşivciliğe merak sarmış hatta 1960’lı yıllardan önceki belgeleri dâhi toplayarak Türkiye’de zamanla “Arşiv Babası” lâkabını almıştır.Item Restricted Ankara’nin iz birakan sinemaları(Bilkent University, 2025) Gürtunca, Ecenur; Beğendik, Melike; Sarı, Melike Nur; Kaya, Nazlı Nehir; Hürmüzlü, Zeynep Cansu1900’lü yılların başında Osmanlı Devleti’nin Batı’yı taklit etmesi sonucu Türkiye topraklarında ilk sinema kuruldu. 13 Ekim 1920’de başkent ilan edilmesiyle birlikte Ankara şehirleşme sürecine girdi ve halkın talebi doğrultusunda Ankara’da ilk sinema binaları yapılmaya başlandı. İlk sinema binaları 1920’li yıllarda Ankara’nın sosyokültürel açıdan zengin bir semti olan Ulus’ta açıldı. Bu yazıda Ankara’nın ilk dört sineması olan Millet Bahçesi, Kulüp, Yeni ve Ulus sinemalarının tarihçelerine, o dönemdeki işlevlerine ve günümüzdeki sinemalarla karşılaştırılmasına değinilecektir.Item Restricted Bedia Muvahhit’in yaşam hikayesi(Bilkent University, 2020) Tuğalan, Can; Özdemirci, Doruk; Yıldırım, Gamze; Bolkan, Zeynep Naz; Yıldırım, Buse18 Ocak 1897’de doğan Bedia Muvahhit, 1923’te Halide Edip Adıvar’ın aynı eserinden uyarlanan Ateşten Gömlek ile sinemaya başlamıştır. 1924’te de İbnürrefik Ahmed Nu-ri’nin Ceza Kanunu adlı eseriyle ilk defa sahneye çıkmıştır. Yıllar içerisinde Türkiye’de ve yurt dışında, yerli ve yabancı tiyatro oyunlarında yer almıştır. Sanat hayatı boyunca 200’den fazla sayıda eser içerisinde yer alan Bedia Muvahhit 1975 yılında Şehir Tiyatroları’ndan emekli olmuş ve 1987 yılında Devlet Sanatçısı unvanını almıştır. 20 Ocak 1994 tarihinde vefat etmiştir.Item Open Access Belgesel sinemanın 3 boyutlu olarak dansla karşılaşması: Wim Wenders'in Pina belgeselinde mecralararasılık(Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, 2016) Ocak, ErsanÜç boyutlu sinema teknolojisi daha çok popüler sinemanın yararlandığı bir film yapımı ve gösterimi teknolojisi olagelmiştir. Diğer yandan, günümüzde, "stereografi" (stereography) adı verilen 3B (üç boyutlu) sinematografinin yaratıcı kullanımı giderek sanat sineması yönetmenleri arasında yaygınlaşıyor. Wim Wenders, Werner Herzog, Jean-Luc Godard, Peter Greenaway gibi sanat sinemasının usta yönetmenleri peş peşe stereografik üç boyutlu filmler yapıyorlar. Bu filmlere bakıldığında, iki ortak nitelik öne çıkıyor. İlk olarak, bu usta yönetmenlerin stereografiden yararlanarak daha çok kurmaca-olmayan, belgesel sanat filmleri yaptıklarını görüyoruz. İkinci olarak da, bu 3B belgesel sanat filmlerinin mecralararası (intermedial) niteliği açık biçimde kendini hissettiriyor. Bu makalede, Wim Wenders'in "Pina" adlı, 2011 yapımı, 3B belgesel sanat filmi odağa alınarak yukarıda ifade edilen temel iki nitelik tartışmaya açılacak. Bir yandan, 3B belgesel sanat sinemasının bir parçası olarak Pina filminin (belgesel) sinema içindeki yeri tartışılırken, diğer yandan, bu filmin mecralararası nitelikleri mekân, zaman, hareket, performans, dans, beden, ve sinema arasındaki ilişkisellikler ve etkileşimler üzerinden ele alınacak. Bu bağlamda, Pina filminde, 3B sinemanın mekânı genişleterek filmi seyrettiğimiz salona dahil etmesi, filmin salonu işgal etmesi ve kaplamasının ne demek olduğu tartışılacak. Bu mekânsal genişlemeyle birlikte edebi anlatının dışında, mecralararası bir anlatının nasıl mümkün olduğu açıklanmaya çalışılacak. Sonuç olarak, Pina filminin edebi olmayan bir anlatı arayışında olması; diğer sanat disiplinleriyle kurduğu açık işbirliği; ve ayırt edici mecralararası niteliği tartışılacak.Item Restricted Beyaz perdeden kara perdeye: Kent ve sinema ilişkisinde set olarak Ankara(Bilkent University, 2020) Kahramaner, Salih Efe; Kuşçu, Duru; Özgöçmen, Elif; Özer, Zeynep İlayda; Şimşek, EfecanBu makalede kent kavramı ve kent kültür ilişkisi bağlamında kent olgusunun sinemanın gelişimindeki önemi üzerinde durulmuştur. Cumhuriyet'in ilk yıllarından günümüze kadar olan süreçte Türkiye'nin başkenti Ankara'nın sinema sektöründeki yeri diğer şehirlerle kıyaslanarak incelenmiştir. Ankara'nın Türkiye'nin diğer şehirlerine göre sinemada set olarak zamanla daha az tercih edilmesinin sebepleri ve sonuçları üzerinde durulmuştur. Ankara'da çekilen filmlerin analizleri ve bu filmlerin yönetmenleri ve yapımcıları ile yapılan görüşmeler ile Ankara'nın beyazperdede set olarak tercih edilip edilmemesinin nedenleri araştırılmıştır.Item Restricted Beyoğlu’nda kül olmuş bir tarih: Elhamra Sineması(Bilkent University, 2020) Demir, Mehmet Furkan; Kır, Erkin; Emekci, Vasıf Ali; Demirhan, Işık Merih; Sancarbaba, ErkinElhamra Sineması 1923 yılında faaliyete geçmiştir. İstanbul tarihi ve Türk Sinema sektörüne çeşitli katkılar sağlamıştır ve sanat dünyasındaki bazı ilklere imza atmıştır. Mimari yapısı dönemine göre moderndir ve Avrupa’nın mimarisinden esintiler taşımıştır. Bunun yanı sıra bulunduğu konumu kültür ve sanat bakımından zenginleştirmiştir. Ayrıca ekonomik açıdan da çevresine de katkı sağlamıştır. Bu çalışmada Elhamra Sineması’nın kuruluşundan yandığı güne kadar olan süreç farklı açılardan incelenmiş, tarihteki yerinden bahsedilmiş ve mimari yapısı analiz edilmiştir. Elhamra Sineması’nın yangından sonraki süreçte tarihini koruması için ne gibi yollar izleyebileceği anlatılmıştır.Item Restricted Ferdi Merter: sanatla dolu bir hayat(Bilkent University, 2025) Ünal, Asya; Aydın, Eda; Acar, Serdar; Onar, Oktar Berat; Meral, EgehanFerdi Merter, 19 Haziran 1939 tarihinde İstanbul’da, sanat ile hatırlanan Fosforoğlu ailesinde dünyaya geldi. Babası ve annesinin sanatçı kimliği sayesinde sanatla erken yaşta tanıştı. Henüz bir yaşını tamamlamadan Tosun Paşa filminde rol aldı. Gençlik yıllarında ise İtalyan Lisesinde eğitim gördü ve Ankara Devlet Konservatuvarı'ndan mezun oldu. Tiyatro, sinema ve televizyon dünyasına başarılı çalışmalarıyla ismini yazdıran Merter, kariyeri boyunca yalnızca oyuncu olarak değil; yazar, yönetmen, seslendirme sanatçısı ve eğitmen olarak da çalıştı. Çığır Sahne’yi kurarak toplumu bilinçlendirmeyi amaçlayan eserler sergiledi. Televizyon dünyasında da kendisini gösteren Merter, Kiralık aşk, Kurtlar Vadisi: Pusu, Acı Hayat gibi ünlü televizyon dizilerinde rol aldı. Oyunculuğun yanı sıra, Lise ve Dengi Okullara Tiyatro, Okullara Tiyatro Kılavuzu ve On Piyes gibi yazdığı kitaplarıyla genç nesile eğitmenlik çabasını üstlendi. Uzun sanat kariyeri sonrasına 79 yaşındayken 2018 yılında merdivenden düşerek kalça kemiğini kırdı. Geçirdiği uzun tedavi sonrasında aynı yıl 19 Eylül’de hayatını kaybetti.Item Restricted Haldun Dormen ve Dormen Tiyatrosu(Bilkent University, 2018) Şahin, Melik Burak; Şenocak, Deren; Ergün, Eylül; Urhan, Yunus Emre; Başpınar, ZeynepBu araştırmada, Haldun Dormen’in Tiyatro kariyeri ve Haldun Dormen’in kurduğu Dormen Tiyatrosu incelenmiştir. Haldun Dormen’in tiyatroya başlamasında etkili olan etkenler ve Dormen Tiyatrosu’nun sergilediği önemli oyunlar anlatılmıştır. Bu süreçte yaşanan önemli olaylar ve Dormen Tiyatrosu’nun Türk Tiyatro Tarihine olan etkileri üzerinde durulmuştur. Araştırma sürecinde yazılı ve sözlü kaynaklardan faydalanılmıştır.Item Restricted Hem aşina olduğumuz bir ses hem aşina olduğumuz bir yüz: Şenay Gürler(Bilkent University, 2021) Taşkaya, Öykü; Tuncer, Cankut Bora; Güler, Dilan; Pekkarpuz, Beyza; Özer, Ömer FarukOyunculuk hayatımızın neredeyse her alanında yer edinmiş durumdadır. Kimi zaman fark etmeden biz birer oyuncuya dönüşmekteyiz, kimi zaman da Şenay Gürler gibi isimleri ekranda görerek onların oyunculuklarıyla iç içe olmaktayız. Ekran önünde sinema ve televizyon sektörlerinden yakın takip edebildiğimiz oyuncuları, ekran arkasından sesleriyle takip edebiliyoruz. Bu makalede ekranlardan aşina olduğumuz Şenay Gürler’in sadece ekran önünde yer aldığı sektörler değil, aynı zamanda ekran arkasında yer aldığı sektörler de incelenecektir. Dolayısıyla Türkiye’de hem sinema ve televizyon hem de seslendirme ve sunuculuk sektörleri ve bu sektörlerde diksiyonun önemi incelenmiş olacaktır.Item Restricted Işıl Yücesoy Biyografisi(Bilkent University, 2018) Tosun, İclal; Doğan, Selen; Dede, Ecenur; Aydemir, Hüseyin; Yıldırım, Hasanşarkıcı ve oyuncu olan Işıl Yücesoy 2 Ekim 1945 tarihinde Kırklareli’nde doğmuştur. Bu çalışmada Işıl Yücesoy’un ailesi, Ankara Devlet Konservatuarı’nda aldığı tiyatro eğitimi, müzik sektöründeki ve oyunculuk kariyerindeki çalışmaları kronolojik olarak günümüze kadar incelenmiştir. Işıl Yücesoy şu sıralarda İstanbul’da ikamet etmekte, müzik, sinema, dizi ve tiyatro çalışmalarını birlikte yürütmektedir.Item Restricted Kadir İnanır ve Yeşilçam(Bilkent University, 2023) İnanır, Mehmet Emir; Özdemir, Seymen Demirhan; Erdurak, Mirza; Uzun, Batu; İbri, Mert CanSinemada Yeşilçam dönemi 1950-1960'lı yılların başından 1970'li yılların sonuna kadar devam eden süreçtir. Bu dönem sinemanın Altın Çağı olarak adlandırılır. Genellikle Türk toplumunda önemli bir karşılık bulan aile ve adaletsizlik gibi konulara yer verilir. Bu sayede Türk halkı dönemin yıldızlarıyla içten bir bağ kurmuştur. Bu yıldızlardan biri ise Kadir İnanır'dır. Bu çalışmada Kadir İnanır ile Yeşilçam dönemi birbirine paralel bir şekilde incelenerek hem oyuncunun hem de dönemin gelişim çizgisindeki paralelliğe vurgu yapılacaktır. Böylece Türk sinema tarihinde çok önemli bir yere sahip olan Yeşilçam sinemasının dinamikleri içeriden bir bakışla irdelenmiş olunacaktır Sinemada Yeşilçam dönemi 1950-1960'lı yılların başından 1970'li yılların sonuna kadar devam eden süreçtir. Bu dönem sinemanın Altın Çağı olarak adlandırılır. Genellikle Türk toplumunda önemli bir karşılık bulan aile ve adaletsizlik gibi konulara yer verilir. Bu sayede Türk halkı dönemin yıldızlarıyla içten bir bağ kurmuştur. Bu yıldızlardan biri ise Kadir İnanır'dır. Bu çalışmada Kadir İnanır ile Yeşilçam dönemi birbirine paralel bir şekilde incelenerek hem oyuncunun hem de dönemin gelişim çizgisindeki paralelliğe vurgu yapılacaktır. Böylece Türk sinema tarihinde çok önemli bir yere sahip olan Yeşilçam sinemasının dinamikleri içeriden bir bakışla irdelenmiş olunacaktır.Item Restricted Karadeniz türküleri ve türkülerin gülen yüzü: Kamil Sönmez(Bilkent University, 2021) Asiltürk, Örkeş; Düzel, Çağla; Ecin, Mansur; Ünal, Dağhan; Morkoç, Karya HevinKamil Sönmez, Karadeniz müziğine olan katkılarıyla nesilden nesle birçok insanı etkilemiştir. Çoğu neslin türküleriyle büyüdüğü Kamil Sönmez, yalnızca Karadeniz bölgesiyle sınırlı kalmayıp Marmara’dan Güneydoğu’ya, ülkemizin her yerinde kendini sevdiren ve tanınan bir sanatçıdır. Özellikle ülkemizin Karadeniz türküsü kültürüne çok büyük katkıda bulunan Kamil Sönmez, 60’lı yıllardan itibaren günümüze kadar adını ülke çapında duyurmuş olan çok değerli bir sanatçı olmuştur. Gençlik yıllarında yaşadığı bir sürü sıkıntıya ve yaşadığı dönemin zor şartlarına rağmen Ankara Devlet Konservatuarı’nı kazanıp kariyerine adım atmıştır. Yazının kapsamında; kariyerinin başlangıcından, Mahsun Kırmızıgül ile beraber yer aldığı son projesine; doğduğu Perşembe köyünden, üniversiteyi okuduğu Ankara’ya ve yaşamını yitirdiği İstanbul’a kadar 1947-2012 yıllarındaki yaşantısı ve kariyeri ele alınacaktır.Item Restricted Korku sinemasına açılan bir pencere: Geceyarısı Sineması Dergisi (1998-2003)(Bilkent University, 2023) Eroğlu, Emir; Kayır, Ervanur; Şahin, Gizem; Ünlü, İrem; Vural, ZeynepKorku sineması ve edebiyatı, 2000 öncesinde küçük bir hayran kitlesine sahip olan bir türdür ve bu durum, Türkiye’de bu türden eserlerin sayıca az çevrilmesine ve üretilmesine sebep olur. Bu gerçeği tersine çevirecek ilk adım; Kaya Özkaracalar’ın yurt dışında görüp etkilendiği korku dergisine benzer bir Türk korku sineması dergisi çıkarma fikrini Bilkent Üniversitesindeki diğer arkadaşlarına bahsetmesidir. Bu, Geceyarısı Sineması dergisinin ilk tohumunun atılmasına sebep olur. Geceyarısı Sineması dergisi; 1998-2003 yılları arasında yayımlanan ve başta korku olmak üzere okuyucuları daha niş bir kitleden oluşan türlerin üstünde yoğunlaşan ve bu türlerde verilen eserlerin Türkiye’de artmasını sağlayan, öncü niteliğinde bir dergidir.Item Restricted Sanata adanmış bir hayat: Selma Sonat(Bilkent University, 2021) Öztürk, Sude Lal; Mekik, Hatice; Türkmenli, Nilüfer; Abat, Zeynep; Aytürk, Doğa1946 yılında doğan, Türk sinema ve tiyatro tarihinde önemli bir yeri olan değerli oyuncu Selma Sonat, 40 yılı aşkın süre boyunca çeşitli tiyatro sahnelerinde, dizilerde ve sinema filmlerinde yer almıştır. Selma Sonat, İstanbul Şehir Tiyatrosu'nda çocuk oyununda rol alarak oyunculuğa başlamıştır. 12 yaşından beri tiyatro sahnelerinde olan sanatçı, devlet tiyatrolarının yanı sıra Oraloğlu Tiyatrosu, Gönül Ülkü Gazanfer Özcan Tiyatrosu gibi özel tiyatrolarda da rol almıştır. Metin Akpınar ve Zeki Alasya ile birlikte döneminin en önemli tiyatrolarından biri olan Devekuşu Kabare’de 9 yıl boyunca sahneye çıkmıştır. Dizi sektöründe ise Çılgın Bediş dizisindeki rolü ile akıllara kazınmıştır. Selma Sonat sanatın sadece bir dalında değil bale, tiyatro, resim ve seramik gibi çeşitli alanlarında da faaliyet göstermektedir. Günümüzde sahnelerden uzak kalan Selma Sonat Kalimerhaba Derneği ile sanata katkı sunmaktadır. Bu dernekle her yaş grubuna tiyatro eğitimi vermekte ve imkânlar sağlamaktadır. Ayrıca Marmaris halkını kültür ve sanat alanında etkinliklerle buluşturarak faaliyetlerine devam etmektedir.Item Restricted Selçuk Yöntem ile 1970’lerden günümüze tiyatro ve sinemanın değişimi(Bilkent University, 2021) Erkan, Ece; Saygı, Ekin; Hamurcu, İnci Müge; Ulusoy, MerveBu çalışmada tiyatro ve sinemanın Türkiye tarihindeki farklı faktörlerin etkisiyle zaman içindeki değişimi ve dönüşümü açıklanmaktadır. Makalede sanat gibi öznelliğin ön planda olduğu bir alanda; ekonomik, politik ve teknolojik gelişmelerin buradaki dinamikleri nasıl etkilediği ele alınmaktadır. Bunun yanı sıra bu gelişim ve değişimlerin toplumun sanat ile olan bağını ve bakış açısını nasıl etkilediği araştırılmaktadır. Araştırmanın ele alındığı dönemden başlayarak günümüze kadar tiyatro ve sinema sanatçılığında aktifliğini sürdüren Selçuk Yöntem’ in yukarıda belirtilen konular üzerindeki şahitliği ve tecrübeleri bir röportaj aracılığıyla ele alınmaktadır.Item Restricted Sinemanın zaman yolculuğu: Kadıköy Sineması (1967)(Bilkent University, 2023) Yavru, Süeda; Doğangönül, Ege; Öztürk, Emir Alp; Metin, İnan Ulaş; Köker, Lara2 Nisan 1964’te İstanbul’un Kadıköy ilçesinde kurulan tarihi Kadıköy Sineması, günümüze kadar dayanmış, kapısı sokağa açılan sınırlı sayıdaki örneklerden biridir. Bu çalışmada sinemanın Türkiye’ye ayak basması, İstanbul ve sonrasında Kadıköy özelinde ilerlemesi konu alındı. Kadıköy Sinemasının, 1970’teki buhran dolayısı ile yaşadıkları, 80 darbesinden sonra gelen sallantılı dönemde izledikleri yol, yabancı yapım şirketlerinin yeni yasa ile Türkiye’ye gelmesi ve TV kanallarının yaygınlaşması karşısındaki tutumlarından bahsedilmektedir. Sektöre olumsuz etki eden ve birçok sinema salonunun kapanmasına neden olan bu faktörlere rağmen günümüze kadar varlığını idame ettirmesinin nedenleri açıklanmıştır. Son olarak günümüzde Kadıköy Sineması’nın sektördeki yeri açıklanmıştır.