Browsing by Subject "Classical music"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted 90’lar İzmir’inde, Mavi Nota’nın gözünden müzik dünyası ve toplum ile klasik müziğin ilişkisi(Bilkent University, 2021) Erten, Zeynep; Bakalcı, Lal Hatice; Gençtoy, Defne; Bilgin, Göksu; Türkmen, SudeMüge Sağlam Ongun, Kayseri’de doğmuştur. Çocukluğu boyunca ailesinin tayinlerinden dolayı Türkiye’nin farklı illerinde yaşamıştır. Küçük yaştan itibaren müzik hep hayatının içindeymiş. Dokuz Eylül Üniversitesi’nden mezun olmuş ve farklı müzik okullarında eğitmen olduktan sonra 1990’da Mavi Nota’yı kurmuştur. Bu makalede Mavi Nota’nın kuruluşu incelenirken 80'lerden 2000'lere kadar olan süreçte Türkiye’de müziğin nasıl bir noktada olduğu da tartışılacaktır. Müzik eğitimi almanın etkileri, kadınların müzik sektöründeki yeri, toplum ve müzik arasındaki bağ, müzik eğitiminin yaygınlığı ve bu faktörlerin zamanla Türkiye’de yer yer nasıl değiştiği Müge Sağlam Ongun ile yapılan röportaj ışığında incelenecektir.Item Restricted Bilgisayarda Mozart'a mektup yazdım(1988) Mimaroğlu, İlhanItem Restricted Cumhuriyet’in ilk orkestra şeflerinden Ahmet Mithat Akaltan(Bilkent University, 2020) Korkmaz, Aslınay; Yaylacı, Asrın; Akaltan, Cem; Durmaz, Feyza Sena; Tatlı, MeltemTürkiye’de batılı tarzda müziğin yaygınlaşması ve halk tarafından benimsenmesi her ne kadar devlet kurumlarında yapılacak devrimler ile gerçekleştirilmeye çalışılsa da bu çabalar sıklıkla başarısızlığa uğradı. Bu başarısızlıkların sebepleri olarak, 18 ve 19. yüzyılda yaşanan ekonomik çalkantılar, sanatçılara verilen eğitimin nitelikli hale getirilememesi ve halkın batılı tarzdaki müziğe tepkili olması gösterildi. Toplumsal bir hareketle sorunların çözülemeyeceğinin bilincinde olan idealist sanatçılar, büyük bir sorumluluk üstlenerek Türkiye’de sanatın ve sanatçının gereken değere kavuşmasında etkin bir rol oynadılar ve birçok ilke imza attılar. Bu idealist sanatçılardan biri olan Mithat Akaltan, eğitimini 1945 yılında Türkiye’de tamamlayarak Ankara Devlet Konservatuvarı’nın sayılı ilk mezunları arasında yer aldı. Türkiye’nin ilk orkestra şeflerinden biri olma unvanını taşıyan Akaltan, her fırsatta sanatın ve sanatçıların layık olduğu değeri görmesi gerektiğini savundu ve Türkiye’de orkestraların gelişiminde aktif bir rol oynadı. Bu araştırmada, aile arşivinden ve Mithat Akaltan’ı yakından tanıyan kişilerin aktardığı bilgilerden yararlanılarak Mithat Akaltan’ın basında ve makalelerde detaylı bir şekilde yer almayan kişisel hayatına, kariyerine ve düşünce yapısına ilişkin önemli noktaları aydınlatmak hedeflendi. Mithat Akaltan’ın sanatçı olma yolundaki adımları, Türkiye’deki sanatçıların toplum içerisindeki konumlarının ve yaşadıkları zorlukların önemli bir temsili niteliğinde olduğu için araştırmanın aynı zamanda bu konuları da aydınlatması hedeflenmektedir.Item Restricted Türkiye’nin klasik müzik tarihinde bir öncü: Gürer Aykal(Bilkent University, 2020) Hamarat, Ahmet Talha; Sücüllü, Arınç; Turgay, Batuhan; Erdemli, İkbal Gamze; Güvercin, UmarbekBu çalışmada 1942 tarihinde dünyaya gelmiş ve günümüzde de aktif olarak orkestra şefliği yapan Türkiye Cumhuriyeti tarihinin öncü orkestra şeflerinden Gürer Aykal’ın yaşamı ve Aykal’ın başta Türkiye’de olmak üzere klasik müzik türüne ve sanata katkılarının aktarılması amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında, Gürer Aykal’ın çocukluğu, müzik ile tanışması ve Londra Kraliyet Akademisi, Guild Hall Müzik Okulu ve di Musica Sacra gibi Avrupa’nın önde gelen müzik okullarına kadar uzanan müzik eğitimini takip eden ulusal ve uluslararası arenadaki şeflik kariyeri üzerinde durulmuştur. Buna ek olarak, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Sanatçısı unvanlı Gürer Aykal’ın Türkiye’de klasik müziğin yükselişinde oynadığı rol ve Türkiye’de açtığı pek çok orkestra ile uluslararası arenada Türkiye’yi temsil etmek amacıyla verdiği emekler üzerinde de durulmuştur. Gürer Aykal ile yapılmış olan röportaj başta olmak üzere, hakkında yazılmış iki biyografi kitabı ve birçok kaynak değerlendirilerek Gürer Aykal’ın hayatını, orkestra şefliği kariyerini ve klasik müzik alanındaki katkılarını okuyucuya aktarmak amaçlanmıştır.