Browsing by Subject "Ceramics"
Now showing 1 - 6 of 6
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted 60’lı yılların yardımsever seramik sanatçısı: Ülkü Bora(Bilkent University, 2022) Akyüz, Ata Cankut; Karabulut, Helin; Güler, İlayda; Karahan, Övgü; Ertekin, Zeynep60’lı yılların seramik sanatçısı olan Ülkü Bora getirdiği yenilikler ile hâlen anılmaktadır. 1967’den beri aktif olan Ülkü Bora 2021 senesinde hayatını kaybetmiştir. Yıldız Porselen Fabrikası’nın alçı atölyesine modlör olarak başladığı çalışma hayatına sayısız kolon kaplama ve eser eklemiştir. Bu araştırmada Ülkü Bora tarafından yazılan kitaptan, Ülkü Bora hakkında araştırma tezi yazan Özgür Ceren Can ile yapılan röportajdan ve dokümanlardan yararlanılarak Ülkü Bora’nın hayatı, eserlerinin önemi anlatılmıştır. Ülkü Bora’nın seramik sanatına olan katkıları Özgür Ceren Can’dan aktarılan bilgiler doğrultusunda sanatının Ankaralılar ve sanatseverler açısından ne kadar önemli olduğunu anlamamız açısından oldukça faydalı olmuştur. Kurduğu okul ve vakfının kendisinden sonra çalışmalara devam etmesi Ülkü Bora’nın halka mal olmuş bir sanatçı olduğunu anlamak açısından oldukça önemlidir. Yaptığı seramik biblolar ve renkli camdan yaptığı ürünler günümüzde de insanların evlerinde sergilenmektedir. Ankara’nın kamusal alanlarına yaptığı seramik kolon kaplama işlerinin hâlâ konuşulması ve değer görmesi Ülkü Bora’nın seramik sanatçısı olarak ne kadar değerli olduğunu göstermektedir.Item Restricted Çağdaş Türk seramik sanatına kattıklarıyla Hamiye Çolakoğlu(Bilkent University, 2021) Kara, Cem; Çelik, Pırıl; Orak, İsa Yusuf; Uçurum, Ahmet; Balaban, Berkcan; Er, BatuhanSeramik tarih boyunca Türk kültüründe yer edinmiştir. Osmanlı’dan Türkiye Cumhuriyeti dönemine kadar birçok evrim geçirmiş seramik sanatı, cumhuriyet döneminde de birçok yetenekli sanatçı tarafından eserlerin üretildiği bir sanat dalı olmuştur. Hamiye Çolakoğlu da bu sanatçılardan biridir. Genç Yaşta yeteneği fark edilmiş ve yurt dışında eğitim görmesi için destek görmüştür. Eğitim yılları süresince kendine kattıklarıyla ülkesine döndükten sonra bu bilgi birikimini ve yeteneğini Türk seramik sanatının gelişimi için kullanmıştır. Hacettepe Güzel Sanatlar Fakültesi’nin kurulmasında büyük rolü olan Hamiye Çolakoğlu birçok eseriyle ödül almış, uluslararası başarı elde etmiştir.Item Open Access Ceramic workshops in Hellenistic and Roman Anatolia : production characteristics and regional comparisons(2013) Sökeli, HevesThis thesis aims to study local ceramic productions in Anatolia during the Hellenistic and the Roman periods. It analyzes the ceramic productions of Phocaea, Magnesia ad Maeandrum and Cnidus in the western coast, Sagalassos in the inner Anatolia, and Sinope in the southern Black sea region. The aim of the thesis is to examine whether it is possible to group shape production geographically in Anatolia and to detect whether local centers influenced each other or if external influence can be recognized, for example from Athens. The thesis shows there are regional similarities between the workshops of different regions in Anatolia during the Hellenistic period and there was an interaction of some popular shapes and decorations between the productions of the workshops of Athens and Anatolia. In the Roman period, there are regional differences in the production of the same shapes and Athens loss its influence on the shapes of Anatolia.Item Open Access The historiography of Byzantine city: interpretations, methodology, and sources(Palgrave Pivot, 2021-10-07) Zavagno, luThis chapter will be divided into two parts. The first one will try to propose a more nuanced and complex approach, as paired with its archaeological penchant to the traditional historiographical juxtaposition continuity vs. discontinuity which has been the unavailable starting point in any discourse on the Byzantine city. It will propose a more Mediterranean-based approach to the trajectories of Byzantine urbanism encompassing the fragmentation of the Great Sea post-Late Antiquity and reaching out to the eleventh and twelfth-century when Byzantine cities were deeply embedded in a flourishing Mediterranean economy. The second part will move from another supposed juxtaposition (polis vs. kastron) to examine the historiographical debate concerning the fate of urbanism in the period spanning between the Late Antiquity and the Fourth Crusade. It will also present the reader with the main methodological issues concerning material and literary sources essential to analyze regional trajectories of urban city-life and cityscape.Item Restricted İzmirli seramik sanatçısı Mehmet Tüzüm Kızılcan’ ın gözünden Çağdaş Türk Seramik Sanatının değişimi(Bilkent University, 2022) Dolgun, Selin; Atasoy, Selenay; Bayrak, İpek; Çakan, Osman Tunç; Gül, AtaSeramik, genellikle toprak elementleri, kil ve su karıştırılarak şekillendirilen ve bazen süslendirilen çeşitli eşyaların yüksek sıcaklıktaki fırınlarda pişirilmesiyle oluşur. 1960’lı yıllarda bu sanata merak saran, kendi imkanlarıyla tekniğini öğrenip geliştiren Mehmet Tüzüm Kızılcan, atölyeler kurmuş ve bu sanat dalında birçok eser vermiştir. Kızılcan, Çağdaş Türk Seramik Sanatı’nın 1960 ve 2000 yılları arasındaki değişimini yakından deneyimlemiş ve büyük ölçüde katkı sağlamıştır. Çağdaş Türk Seramik Sanatı’nın zaman içerisindeki değişimini anlamak açısından Mehmet Tüzüm Kızılcan’ın bu sanat dalındaki yerini ve işlerini incelemek, hayatını, sanatçı kişiliğini ve tecrübelerini araştırmak seramik sanatına bıraktığı etkiyi anlamak için oldukça faydalıdır.Item Restricted Türkiye'nin ilk kadın seramik sanatçısı: Füreya Koral(Bilkent University, 2018) Toroslu Tuğçe; Durukan, Nehir; Sayın, Yılmazcan; Görgülü, Özge; Tutluer, SelinFüreya Koral 1910 yılında İstanbul’da dünyaya gözlerini açmıştır. Ailesinde birçok önemli sanatçı olmasından ötürü sanat ile iç içe büyümüştür. Eğitiminde felsefe üzerinde yoğunlaşan Füreya Koral bir süre öğretmenlik yaptıktan sonra yakalandığı verem hastalığı nedeniyle İsviçre’ye gitmek durumunda kalmıştır. İsviçre’de tedavi gördüğü hastanede seramik ile tanışmış, daha sonra bu alanda uzmanlaşmak istemiştir. Füreya Koral seramik alanında birçok unutulmaz esere imza atmış, ilk Türk kadın seramik sanatçısı olarak büyük işler başarmıştır.