Browsing by Subject "İnovasyon"
Now showing 1 - 6 of 6
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted Ankara Patent’in kurucu ailesi: Dericioğulları(Bilkent University, 2023) Berkkam, Ada Melis; Karagöz, Emir Can; Kayhan, Buket; Osmanlıoğlu, Hafsa Meryem; Yener, BaşakBu makalede, geçmişten bugüne kadar Türkiye’deki patent sektörü ve bu sektörün öncülerinden olan Ankara Patent araştırılmıştır. Patent sektöründe yapılan hukuksal düzenlemeler ve değişikliklerle alakalı veriler incelenmiştir. Bu makale, 1964 yılında kurulan, Türkiye'nin büyük ve köklü patent şirketlerinden biri olan Ankara Patent'i ve üç nesildir bu köklü patent şirketinin yönetiminde aktif rol oynayan Dericioğlu ailesinin yapmış olduğu icraatları da kapsamaktadır. Ayrıca, teknolojik gelişmeler ve Ar-ge çalışmalarının patent sektörüne nasıl etkilediği ve Ankara Patent şirketinin bu yeniliklere nasıl uyum sağladığı incelenmiştir.Item Restricted İstanbul’dan Bursa’ya: Aykut Hamzagil’in tekstil hikayesi(Bilkent University, 2023) Saraçer,Begüm; Özsu,Defne; Ateşoğlu,Irmak; Özünaldım,Selin; Gürhan,ZeynepBu makalede, Türkiye tekstil sektörünün öncü isimlerinden biri olan Aykut Hamzagil’in, 1970’li yılların başından itibaren tekstil sektöründe yer aldığı konum ele alındı. Bu makale, Türkiye tekstil sektörünün öncü isimlerinden biri olan Aykut Hamzagil’in 1970’li yılların başından itibaren tekstil sektöründe yer aldığı konumu ve getirdiği yenilikleri incelemektedir. Türkiye’de, 1970’li senelerde tekstil sektöründe büyük bir açık vardı. İnsanların, kısıtlı kumaş seçeneklerine erişimi vardı ve insanlar temel ihtiyaçlarını karşılamakta güçlük çekiyordu. Bu güçlüğü bizzat deneyimleyen Aykut Hamzagil, içinde büyüdüğü tekstil sektörüne bu sefer farklı bir amaç ve vizyonla atıldı. Hamzagil’in hedefi, kendisinin de yaşadığı bu açıkları kapatmaktı. Bu doğrultuda kendi markasını kurdu, markalaştı, mağazalaştı, fabrikalaştı ve tekstil sektöründe birçok ilke imza atarak, Türkiye tekstil sektörüne yeni bir soluk kazandırdı.Item Open Access Pazar bilgisi yönetiminin inovasyon yeniliği üzerindeki etkisi(Bilgesel Yayincilik San. ve Tic. Ltd., 2011) Kandemir, D.; Gençtürk, E. F.; Koç, Ö. T.Bilgi üretiminin hızla arttığı çağımızda etkin bilgi yönetimi, şirketlerin rekabetçi avantaj yaratmasında belirleyici bir hale gelmiştir. Bununla birlikte pazarlama literatüründe inovasyonun müşteriler için üstün değerler yaratılmasında önemli bir rol oynadığı yaygın şekilde benimsenmiştir. Bu doğrultuda araştırmamızın amacı pazar bilgisi yönetimini uygulayarak şirketlerin rakiplerine oranla müşteriler için nasıl üstün değer yaratabileceğini açıklamak ve inovasyon yeniliği olarak tanımlanan bu değerin pazar performansına katkısını göstermektir. Bununla birlikte araştırmamız, inovasyon yeniliği elde etmek isteyen Türkiye’deki şirketlerin farklı pazar, teknolojik ve rekabet ortamlarında pazar bilgisi yönetimini nasıl şekillendirebileceğini tespit etmektir. Kavramsal modelin ampirik testi, Türkiye’de faaliyet gösteren 234 çok uluslu şirketten elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Bulgular müşteri bilgi sürecinin ve teknoloji bilgi sürecinin inovasyon yeniliği üzerinde etkin ve olumlu bir rol oynadığını tespit etmiş, ancak rakip bilgi sürecinin herhangi bir anlamlı etkisinin olmadığını göstermiştir. İnovasyon yeniliğinin, pazar performansı üzerindeki olumlu etkisi saptanmıştır. Son olarak çalışmamızın bulguları, pazar bilgisi yönetimi ve inovasyon yeniliği arasındaki ilişkinin çevresel faktörlerden bağımsız olduğunu göstermiştir.Item Restricted Türk mimarisine modern bir yaklaşım: Emre Arolat’ın çizgilerin ötesindeki yolculuğu(Bilkent University, 2025) Bekar, Papatya Yaren; Gıder, Başak; Günaltay, Meriç; Kara, Cemre; Onay, ParlaBu makalede, mimar Emre Arolat’ın, Türk mimarisine kazandırdığı modern ve yenilikçi bakış açısı incelenecektir. Arolat’ın kariyer gelişimi ve mimari çizgisini oluşturma sürecinin yanı sıra Sancaklar Camii, The Museum Hotel Antakya ve İstanbul Resim Heykel Müzesi gibi dikkat çeken projelerinin tasarım süreçleri sosyal ve kültürel bağlamlarıyla ele alınacaktır. Araştırma sürecinde, fiziksel ve dijital kaynaklardan yararlanılmış; bu kapsamda Emre Arolat’ın mimarlık anlayışı ve projelerini ele alan kitaplar, makaleler, tezler ve gazete haberleri incelenmiştir. Bunun yanı sıra, Emre Arolat ve asistanı Rüyet Sefercioğlu ile yapılan röportaj sayesinde birincil veriler elde edilmiştir. Birincil ve ikincil kaynakların detaylı analiziyle, Arolat’ın modern mimarlık pratiğine yaptığı özgün katkılar ortaya konulacaktır.Item Restricted Turkcell firmasının 1994-2000 yılları arasında Türkiye’deki telekomünikasyon sektörünün gelişimine etkisi(Bilkent University, 2023) Kılyar, Ahmet Derin; Özaydın, Ahmet; Söylemez, Hazal Nisan; Özdemir, Enes; Özkan, Kemal OnurBu makalede Turkcell’in, 1994’ten 2000 yılına kadarki süreçte Türkiye’deki telekomünikasyon sektörüne ekonomik ve teknolojik etkileri araştırılacaktır. Bunun için önce Turkcell’den önce Türkiye’deki telekomünikasyon sektörünün kamu otoritesi ağır basan ve tekel niteliğindeki yapısının, buna karşılık küresel çapta telekomünikasyonaki liberalizasyon trendinin, Turkcell’in kuruluş amacının ve sürecinin açıklanması gerekmektedir. Türkiye’nin öncü ve piyasada birinci GSM operatörünün 2000 yılına kadarki süre içerisindeki santral kurmak, kapsama alanını yurt dışına genişletmek, müşteri memnuniyetini arttırmak için çeşitli politikalar uygulamak vb. sektörel faaliyetleri incelenecektir. Hem dönemin gazete haberleri gibi birincil kaynaklardan hem de makale vb. ikincil kaynaklardan yararlanılacaktır. Sonuç olarak Turkcell’in sektördeki başarısı somutlaştırılacaktır.Item Restricted Türkiye'de 1960-2000 yılları arasında süt sektöründeki gelişmeler ve endüstrinin içinden bir göz: Ekici Peynir(Bilkent University, 2023) Öztürk, Çağan Berkin; Aras, Ömer Edip; Gelir, Ahmet Deniz; Özkan, OnurTürkiye'nin süt sektöründeki evrim ve Ekici Peynir’ in yükselişi (1960-2000), sektöre dair önemli değişimleri özetlemektedir. Bu dönemde çiğ süt üretimi, 1962-1982 arasında gözle görülür bir artışla 2.604.000 tondan 6.404.000 tona yükselmiştir, ancak verim düşüklüğü ve düşük verimli yerli ırkların hakimiyeti, uluslararası standartlara göre düşük inek başına süt üretimini beraberinde getirmiştir. İçme sütü üretimi, şehirleşme, gelir artışı ve beslenme bilinci gibi faktörlerle tetiklenmiş, Türkiye Süt Endüstrisi Kurumu'nun kuruluşu ise özel sektörün talebi karşılamadaki yetersizliği göstermiştir. Ekici Peynir, Türkiye'nin süt sektöründeki başarı, sanayileşme, inovasyon ve marka oluşturma stratejileri ile şekillenmiştir.