Scholarly Publications - Law
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11693/115476
Browse
Browsing Scholarly Publications - Law by Subject "AB hukuku"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Open Access Reklam ve satış yöntemlerine ilişkin haksız rekabet halleri(Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi, 2012) Pınar, Hamdi1 Temmuz 2012 tarihinden itibaren Türk ticaret hukukunda yeni bir dönem başlamıştır. Bu çalışmamızda yeni TTK’daki haksız rekabete ilişkin hükümlerin bir kısmı olan reklam ve satışyöntemleri incelenmiştir. Uygulamada sık karşılaşılacak olan bu konularıyeniden ve mehaz olan İsviçre hukuku ile AB hukuku dikkate alınarak konunun ana esasları ortaya konulmuştur. Haksız rekabet hukukunun yeni hükümleri incelenirken, önceki tarihli olan önemli ve isabetli bazı kararlar da tespit edilerek yeni hükümlerin uygulamasına yol göstermesi amaçlanmıştır.Item Open Access Tasarım ve haksız rekabet hukuku açısından yedek parçaların korunması ve Türkiye'nin ekonomi politik tercih sorunu(İnönü Üniversitesi, 2015) Pınar, H.AB Komisyonu, tamir amaçlı yedek parçalara ilişkin 14 Eylül 2004 tarihinde bir taslak yayımlamıştır. Bunun amacı AB içinde yedek parçaların tasarım korumasından vazgeçilmesidir. Bu liberalleşme sayesinde yedek parça piyasasında tüketicilerin yararına olarak ucuz ürünlere ulaşımı mümkün olacak ve rekabet ortamı iyileştirilecektir. Zira tasarım hukukunda yedek parça korumasının, bu ürünün teknik işlevi ve kalitesiyle hiçbir ilgilisi bulunmamaktadır. Bu liberalleşme süreci henüz tamamlanamamıştır. AB Komisyonu, 21 Mayıs 2014 tarihinde 98/71 s. Yönerge’nin değiştirilmesine ilişkin taslağı geri çekmiştir. Türk hukukunda yürürlükteki mevzuata göre belli bir süre (3 yıl) geçtikten sonra tamir amaçlı kullanım amacıyla yedek parça (must match) üretimi mümkündür. Türk hukukunun mehazı olan AB hukukundaki bu tartışmalardan sonra Türkiye’nin bu alandaki mevzuatını yeniden gözden geçirmesi gereklidir. Zira Türk otomotiv pazarında satılan araçların %78’i ithal otomobildir. Ancak Türkiye’de yaygın ve güçlü bir otomotiv yan sanayii bulunmaktadır. Buna rağmen korumacı bir düzenlemenin hâkim olduğu Türkiye’de zamanla yedek parça üretiminin ağırlıklı olarak montaja yönelik bir üretim şekli aldığı ve bağımsız yedek parça üreticilerinin pazardaki paylarının zamanla azaldığı piyasa araştırmalarıyla da ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada bu tartışmalar ve değerlendirmeler ayrıntılı incelenerek Türk otomotiv ve yedek parça pazarı açısından olması gereken korumanın sınırı ve hukuki düzenlemeye dönük öneriler getirilecektir.