Browsing by Subject "Turkish education system"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Embargo Constructing morality for Turkey : the moral campaign of the 1980s as a novel technique of governing(2010) Keçeli, ÖncüPolitical history of Turkey of the 1980s usually narrates the institutional reorganization of state structure and legislative changes introduced by the military regime established after the September 12, 1980 coup d’état and demilitarization efforts of the following civilian governments. However, the military regime did not simply apply institutional changes; one of its aims was to infiltrate society at every level, through “conduct of conduct.” Everyday life was targeted and governed by both the military regime, following civilian governments and non-state actors in the 1980s in order to restructure socio-political space and establish hegemony of a life style by setting new standards of normalcy. Morality, as a constitutive element of everyday life, had a peculiar place in efforts to reconstruct the distinction between the normal and the abnormal, since it was believed that decay of moral values was among the primary reasons of social collapse in the pre-coup period. This study, hence, analyzes the moral campaign of the 1980s, as a hegemonic project which problematized the conduct and values of others and attempted to dominate everyday practices. The dissertation studies the Intellectuals’ Hearth and a peculiar reading of history and society, the Turkish Islamic Synthesis, as the intellectual background of the moral campaign and as an exemplary discourse of moralist thinking. It later focuses on three of everyday domains that were targeted in the 1980s to institute the proper life style for the society and the individual: education of morality, politics of non – heterosexuality and censorship of obscenity. This study, then, rewrites the history of Turkey of the 1980s, as a story of efforts to develop new standards of moral norms in everyday life.Item Restricted Köy enstitülerinin öğretmen okullarına evrilmesinden sonra Van Alpaslan Öğretmen Okulundaki eğitim süreci(Bilkent University, 2023) Elcik, Fettah; Uzun, Cemresu; Türkkaynağı, Ladin; Köse, Mahmut Doğan; Işık, Ela Naz27 Ocak 1954 gün ve 6234 sayılı yasa ile Köy Enstitüleri’nin tamamen öğretmen okullarına dönüştürülmesiyle Van Alpaslan Öğretmen Okulu resmen faaliyete geçmiştir. Bunun sonucunda müfredatta köklü değişikliklere gidilmesinden dolayı eğitim sürecinde farklılıklar yaşanmıştır. Bu araştırmada Van Erciş Köy Enstitüsü’nün Van Alpaslan Öğretmen Okulu’na evrilmesinden sonraki dönem incelenmektedir. Çalışmada Van Alpaslan Öğretmen Okulu’nun tarihçesine değinen gazete haberinden, köy enstitülerinin öğretmen okullarına dönüştürülmesi ve dönüşüm sonrası ortaya çıkan eğitim modelini ele alan kitaplardan ve makalelerden yararlanılmıştır. Van Alpaslan Öğretmen Okulu’nda eğitim gören Orhan Ayhan ile röportaj yapılmıştır. Röportaj sırasında Van Alpaslan Öğretmen Okulu’nun eğitim müfredatı ve köy enstitülerinden dönüşümüyle bünyesinde barındırdığı enstitü izleri hakkında bilgiler elde edilmiştir. Bu çalışmayla köy enstitüsünden dönüşen Van Alpaslan Öğretmen Okulu’nun Türk Eğitim Sistemi’ndeki yerinin belirtilmesi, eğitim politikalarının daha net anlaşılması ve dönüştürülen öğretmen okullarının köy enstitüleriyle arasındaki eğitim sürecinin karşılaştırmasının yapılması amaçlanmıştır.Item Restricted Nazım İrfan Tanrıkulu özelinde Talim Ve Terbiye Kuruluna genel bakış(Bilkent University, 2025) Soylu, Sena; Ünver, Şima; Polat, Fatih Burak; Karan, Başak; Şan, Egemen1926 yılında kurulan Talim ve Terbiye Kurulu, Milli Eğitim Bakanlığı’nın danışma ve karar organıdır. Kurul, Türkiye’nin eğitim politikalarının belirlenmesinde ve uygulanmasında temel bir rol üstlenmektedir. Kuruluşundan itibaren toplumun gereksinimleri doğrultusunda eğitim sistemini güncelleyerek gelecek nesillerin eğitimini geliştirmeyi amaçlar. Kurul, tüm üyeleri ile Türk eğitim sistemine yön veren birçok karar almaktadır. 1987-2009 aralığında üyelerden biri olan, 2009 yılından sonraki dönemde Talim ve Terbiye Kurulu başkan yardımcısı ve uzun yıllar başkan vekili görevlerinde de bulunan Nazım İrfan Tanrıkulu, Ankara Deneme Lisesi ve birkaç yüksekokulda eğitim vermiş bir öğretmendir. Tanrıkulu, Talim ve Terbiye Kurulunda görev aldığı yıllar boyunca Türk eğitim sistemine katkılarda bulunmuştur. Bu araştırma yazısı, Talim ve Terbiye Kurulunun tarihsel gelişimini 1975 öncesi, 1975-2009 arası ve 2009 sonrası olmak üzere araştırmakta ve Nazım İrfan Tanrıkulu’nun bu süreçlerdeki katkılarını incelemektedir.