Browsing by Subject "Triangulation"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Restricted Harita Genel Müdürlüğü tarihi(Bilkent University, 2020) Mirza, İrem; Avcı, Bora; Yalçın, Hatice Şeyma; İkizlioğlu, İzel; Koçak, İremGünümüzdeki adıyla Harita Genel Müdürlüğü 1880 yılında Genelkurmay Başkanlığı’na bağlı Harita ve Fen şubesinde Harita Komisyonu olarak kuruldu. Fransa’dan getirilen uzmanlarla komisyon ilk çalışmalarına başladı. Komisyonun asıl amacı Osmanlı haritasını hazırlamaktı. Takip eden yıllarda Birinci Dünya Savaşı’nın patlak vermesiyle, savaş sırasında ihtiyaç duyulabilecek askeri amaçlı haritalara hiç olmadığı kadar ihtiyaç duyuldu ve ülkenin bu ihtiyacını karşılamak için Harita Şubesi kurulmasıyla bu bölüm ülkenin dört bir yanında çeşitli faaliyetler sürdürdü ve farklı ölçekte birçok farklı bölgenin haritası çizdi. Kurtuluş Savaşı döneminde herhangi bir saldırıya her an hazırlıklı olup ordunun ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşıladı. Cumhuriyetin ilanından sonra Harita Umum Müdürlüğü ismini alan kurum inkılaplar döneminde pek çok yenilik yaptı. Yapılan bu inkılaplar sadece askeri alanlarda değil, kamusal ve bilimsel alanlarda da ilerlemeyi sağladı ve Türkiye’yi haritacılık bakımından uluslararası standartlara taşıdı. Günümüzdeki ismiyle Harita Genel Müdürlüğü, ulusal haritacılık kurumu olarak, TSK birimleri tarafından iç güvenlik harekâtlarında ve sınır dışı operasyonlarda ihtiyaç duyulan haritaların ve coğrafi verilerin temininin yanı sıra sivil amaçlı haritacılık ve diğer coğrafi faaliyetler de yürütmekte, diğer projelere destek sağlamaktadır. GPS ve dijital haritacılık teknolojisini takiben kurumun alt birimleri son halini aldı ve haritacılık alanındaki son teknolojiler günümüzde kullanılmaya başlandı.Item Open Access Stereoscopic view-dependent visualization of terrain height fields(IEEE, 2002) Güdükbay, Uğur; Yilmaz, T.Visualization of large geometric environments has always been an important problem of computer graphics. In this paper, we present a framework for the stereoscopic view-dependent visualization of large scale terrain models. We use a quadtree based multiresolution representation for the terrain data. This structure is queried to obtain the view-dependent approximations of the terrain model at different levels of detail. In order not to lose depth information, which is crucial for the stereoscopic visualization, we make use of a different simplification criterion, namely, distance-based angular error threshold. We also present an algorithm for the construction of stereo pairs in order to speed up the view-dependent stereoscopic visualization. The approach we use is the simultaneous generation of the triangles for two stereo images using a single draw-list so that the view frustum culling and vertex activation is done only once for each frame. The cracking problem is solved using the dependency information stored for each vertex. We eliminate the popping artifacts that can occur while switching between different resolutions of the data using morphing. We implemented the proposed algorithms on personal computers and graphics workstations. Performance experiments show that the second eye image can be produced approximately 45 percent faster than drawing the two images separately and a smooth stereoscopic visualization can be achieved at interactive frame rates using continuous multiresolution representation of height fields.