Browsing by Subject "Traditions"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted Mardin'in Nusaybin ilçesindeki sosyal ve kültürel yapının kadınların sosyal hayatına etkisi(Bilkent University, 2024) Erman, Bahar; Arslan, Yankı; Altıkardeş, Barış; Kaleli, Sedef; Muhtaranlar, RutkayBu araştırma, Mardin’in Nusaybin ilçesinde sosyal ve kültürel yapının kadınların sosyal hayatına etkisini, özellikle Altıkardeş ailesinin bakış açısından değerlendirmeyi hedef almıştır. Mardin’in 1984-1994 yıllarına ait yerel gazete manşetleri, bölgedeki terör, kadın sorunu ve genel iç karışıklığı hakkında makaleler ve Altıkardeş aile bireyleriyle yapılan röportajlar kullanılarak araştırılmıştır. Mardin’de oluşmuş gelenekler ve bu gelenekleri oluşturan unsurlar göz önünde bulundurularak aile ve aşiret yapısı ve bölgedeki terörün kadınlara olan etkisi incelenmiştir. İlk olarak Güneydoğu Anadolu’nun ekonomik, demografik ve sosyo kültürel yapısı incelenmiş ve bu bağlamda Mardin’de ekonomik, toplumsal ve kültürel yapının toplumun geleneklerinin şekillenmesinde oynadığı rol analiz edilmiştir. Bu konu özelinde ağırlıklı olarak T.C Aile Araştırma Kurumu Başkanlığı’nın yazılarından faydalanılmıştır. Ardından bölgedeki aile ve aşiret yapılanmasının kadınlara olan etkisi dönemin gazete haberleriyle birlikte; İsmet Altıkardeş, Ahmet Doğmuşöz ve Sevim Karadavut ile yapılan röportajların yardımıyla yorumlanmıştır. Bu yapılanma, özellikle kadınların aile içinde benimsediği rol, erken yaşta evlilik, aile içi şiddet ve gelir eşitsizliği gibi konular göz önünde bulundurularak incelenmiştir. Ek olarak bölgede artan terörün kadınların günlük hayatına etkisi, Mardin özelinde yazılan araştırma makalelerinden faydalanılarak irdelenmiştir. Bu araştırma, Mardin’de sosyal ve kültürel yapıya derinlemesine bir bakış sunmayı amaçlamıştır ve bölgedeki kadınların yaşadığı zorluklara ışık tutmuştur.Item Open Access Negotiating tradition, modernity and identity in consumer space : a study of a shopping mall and revived coffeehouse(2001) Tokman, AslıThis thesis explores the meanings consumers give to consuming two social, commercial, and cultural spaces that have predecessors in the Ottomans and that recently have become very popular among young urban modern consumers: the shopping mall and the revived coffeehouse. The predecessors of these two spaces are the covered bazaars and the coffeehouses and the history of these spaces have also been investigated to be able to refer on aspects of traditions and modernity that could be revealed in the research. The ethnographical research on young urban and modern consumers of Akmerkez shopping mall and Misir “revived nargile coffeehouse” has revealed the meanings consumers give to consuming both traditions and modernity in these spaces.