Browsing by Subject "TRT"
Now showing 1 - 20 of 27
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted 12 Eylül Darbesinin TRT’de yayınlanan eğlence programlarına etkisi(Bilkent University, 2025) Anafarta, Tarık; Baş, Nevzat Enes; Göçmen, Yağmur; Karsandı, SametBu araştırma, 12 Eylül sonrası dönemde TRT'nin ideolojik yönlendirmeler doğrultusunda nasıl bir dönüşüm geçirdiğini, eğlence programlarının bu bağlamda nasıl şekillendiğini ve toplum üzerindeki etkilerini incelemektedir. Ayrıca, bu süreçte yaşanan dönüşümün Türkiye'nin medya tarihinde dönüm noktası sayılan ilk özel televizyon kanalı Star TV'nin kuruluşuna kadar olan etkilerini de ele almaktadır. Bu bağlamda eğlence programlarının ideolojik mesajlarla nasıl şekillendiği ve toplumsal bilinç üzerindeki yansımaları değerlendirilmiştir.Item Restricted 1960'lı yıllardan günümüze TRT Ankara radyosu programı "Arkası Yarın"(Bilkent University, 2019) Alkaş, Ecem; Yıldırım, Zeynep; Ülger, Zeynep; Varlıer, Zeynep; Bildirici, DenizRadyo tiyatroları alışılmış radyo programlarının aksine, kuşaktan kuşağa, çeşitli oyunların ses efektleri yardımıyla seslendirilip dinleyiciye sunulduğu bir formattır. Türkiye’de, TRT’nin bu formatta en eski programlarından biri olan Arkası Yarın’da ise radyo tiyatrosuna uyarlanan eserler parçalara bölünmüş şekilde yayınlanır. Genellikle 5-20 bölümden oluşan eserler her sabah yirmişer dakika şeklinde verilir. Program adını buradan alır. Her gün program heyecanlı bir yerde biter ve dinleyiciyi yarın verilecek oyunun devamı için merak içinde bırakır. Bu çalışmada Arkası Yarın’ın tarihi, ilk yaratıcıları, Arkası Yarın’a benzer programlar, programın yayın aşamaları, programdaki dönemsel aksaklıklar işlenmiştir. Ayrıca, programın ülke gündeminden nasıl etkilendiği, teknolojik gelişmelerin program üzerindeki etkileri ele alınmıştır.Item Restricted 1990-2000 döneminde Türk medyasında kadın spikerlerin yeri ve TRT’ye yansıması(Bilkent University, 2024) Özüdoğru, Ahmed Utku; Günaydın, Ayşenur Begüm; Zimmermann, Ayda Su; Yılmaz, İbrahim Enes; Çanak, İsra DoraBu makale, 1990-2000 döneminde Türk medyasında kadın spikerlerin yeri ve Türkiye Radyo Televizyon Kurumuna (TRT) yansımasını incelemektedir. Araştırma, Türk televizyonculuğunun bu dönemdeki gelişimini, kadın spikerlerin mesleki rollerini ve medya kuruluşlarındaki cinsiyetçi algıları ele almaktadır. TRT'nin kadın spikerlerin işe alınması, mesleki gelişimi ve toplumdaki algısı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Bu çalışma, Türk medya tarihinde kadın spikerlerin yaşadığı değişimleri ve dönemin toplumsal cinsiyet dinamiklerini anlamak için bir kaynak olmayı amaçlamaktadırItem Restricted 90'larda Türkiye’de dramalar: bir kameraman ve görüntü yönetmeninin perspektifinden bakış(Bilkent University, 2024) Duyar, Arda; Patir, Can Doğa; Öztürk, Dilara; Mumcu, Kerem; Bozkurt, Rüya; Altuğ, ZeynepBu araştırma projesi 90’lı yıllarda TRT’de dramalarda kameramanlık ve görüntü yönetmenliği yapmış olan Sabri Savcı’nın bu süreçteki tecrübeleri ve o yıllarda çekilen Türk dramalarını ele almaktadır. Bu araştırmada 90'lı yıllarda çekilen diziler ve dramaların gelişimi incelenip döneme tanıklık etmiş olan Sabri Savcı'nın bu gelişime olan tanıklığı incelenmiştir. Sabri Savcı'nın kariyerindeki yapımlar ve bu yapımlar esnasında edindiği tecrübeler kaleme alınmış, kendisinin bu yapımlara katkıları sözlü tarih çalışması olarak değerlendirilmiştir.Item Restricted Bir kültür-sanat öncüsü: Tekin Özertem(Bilkent University, 2021) Saygılı, Lal Defne; Büyükkalkan, Onurcan; Altuntaş, Selim Enes; Uçluok, Ali Erim; Gürsoy, DoğaTekin Özertem sanat ve çocuk sevgisiyle sayısız televizyon programına, özellikle çocuk programlarına, doğrudan ya da dolaylı yoldan katılarak hayata geçmelerinde rol oynadı. Türk Klasiklerini televizyona uygulayarak Türk Edebiyatı Klasiklerini yeni medyayı, yani televizyonu kullanarak günümüze bağlamanın dışında sayısız çocuk programıyla medyada çocuklara yer verdi. Bu araştırmada Tekin Özertem’le yapılan röportajlar, kendisinin özel arşivindeki fotoğraflar ve yazılı içerikler incelendi ve bu mikro tarih araştırmasında yer verildi. Özertem’in yazdığı kitaplar kendisinin fikir dünyasına açılan bir kapı oldu. Güler Kabadayının yönledirmesi ve Zekeriya Kabadayıyla yaptığımız röportajlar Tekin Özertem’in Türkiye kültür sanat hayatına en büyük miraslarından biri olan TRT Uluslararası 23 Nisan Çocuk Şenliklerine ışık tuttu. Cumhuriyet Gazetesi'nin arşivini detaylı şekilde inceleyerek Özertem'in dönemin medyası ve toplumu tarafından nasıl algılandığını da öğrenme şansını elde edildi. Cumhuriyet tarihinde önemli bir kültür-sanat ve medya duayeni olan Tekin Özertem’in İzmir Halil Rıfat Paşa Caddesinde başlayan, günümüze kadar devam eden ve toplumumuzda iz bırakan hayat hikayesi bu araştırmayla gözler önüne serildi.Item Restricted Bir nesli uyutarak büyüten efsane: çocuk programı "Uykudan önce"(Bilkent University, 2018) Erseven, İdil Türküsu; Tok, Fatmanur; Pöç, Ece; Keleşoğlu, Sena; Dilmen, MerveTelevizyonun 1940’lı yıllarda insan hayatında yer almaya başlamasıyla birlikte, bütün dünyada izleyiciye çeşitli programlar sunulmuştur. Bu programların içinde çocuk programlarının ayrı bir yeri vardır. Türkiye’de yayınlanan ilk çocuk programlarından olan Uykudan önce, türünün en önemli temsilcilerindendir. Bu programın çocuklar üzerinde olumlu etkileri vardır; bunlardan biri, çocukların kendilerini birer birey olarak hissetmeleridir. Bunun nedeni, programda çocuklarla sohbet tarzında konuşmaların olmasıdır. Programda kullanılan anlatım tekniklerinin çeşitliliği de çocukların ilgisini taze tutmuştur. Uykudan önce’nin ilk sunucuları Ergün Uçucu ve Adile Naşit, programın izlenmesinde büyük rol oynamışlardır. 1980’li yıllarda başlayan program, çeşitli sunucularla uzun yıllar devam etmiştir. Ayrıca, verilen öğütlerle çocukların uyku düzenleri sağlanmış, günlük hayatlarının planlanmasına yardımcı olunmuştur. Programın izlenme nedenleri arasında, anlatılan masallar, çizgi filmler ve verilen öğütler yer almaktadır. Bu araştırmada Uykudan önce programının yayınlandığı 1980’li yıllarda TRT çocuk ve Gençlik Programları Bölümü Müdürlüğü yapmış olan Tekin özertem, TRT Baş kameramanlarından Sinan Aydoğan, yapımcı ve yönetmenlerinden Nur İdil Büyükcivelek, teknik yönetmenlerinden Nusrettin Aslan, kameraman ve eğitimci Fuat Ovat’ın program hakkındaki bilgilerine başvurulmuştur.Item Restricted Bir yönetmenin izinde: Zehra Tülin Sertöz’ ün hayatı ve belgesel kariyeri(Bilkent University, 2025) Metin, Aybeniz; Cansunar, Fatma; Memiş, Volkan Burak; Gökbayrak, Ayşenur; Terzioğlu, Musa ÇağanZehra Tülin Sertöz, Türk belgeselciliğinde kadın yönetmenlerin katkısını temsil eden önemli bir figürdür. 1955 yılında Ankara’da doğan Sertöz, TED Ankara Koleji ve ODTÜ Ekonomi Bölümü’nde aldığı eğitimle analitik düşünme ve disiplin kazandı. Belgeselcilik tutkusu çocukluk yıllarında Jacques Cousteau’nun bir yapıtını izleyerek başladı. 1980’de Northwestern Üniversitesi’nde sinema-television alanında yüksek lisans ve doktora yaparak sinema dünyasına adım attı. TRT çatısı altında birçok belgesel yönetti ve yapımcılık yaptı. Sobanın Öyküsü, Tren Penceresinden Bu Diyar ve Gökkubbede Gezintiler gibi belgeselleri, Türk kültürüne ve toplumsal dinamiklere ışık tutan önemli eserlerdir. Sertöz, belgeselciliği salt bilgilendirme değil, aynı zamanda izleyiciyi duygusal bir bağ ile etkileyerek düşündürme sanatı olarak tanımlamaktadır. Sertöz, uluslararası festivallerde ödüller kazanmış, Türk belgeselciliğini küresel arenada temsil etmiştir. Kariyeri boyunca, belgesel yapımında özgün perspektifler sunmuş ve ailesiyle olan güçlü bağları eserlerine yansıtarak çalışmalarına duygusal bir derinlik katmıştır. Onun mirası, gelecekteki belgeselcilere ilham olmaya devam edecektir.Item Restricted Bülent Özveren'in hayatı ve kariyeri(Bilkent University, 2019) Var, Berna; Alpaydın, Dilay; İzpayi, Beril Sena; Kansu, Yasemin Sena; Boyalı, YarenBülent Özveren Türkiye radyo ve televizyon tarihi açısından önemli işler başaran sunucu ve spikerdir. Kariyerine TRT'de tiyatro bölümünde başlamış; spor spikerliği, yarışma spikerliği, prodüktörlük, radyoculuk yapmış, Türkiye'nin Eurovision'a katılmasını sağlamış ve sunuculuğunu yapmıştır. TRT kariyeri haricinde Ege Televizyonunda genel müdürlük, reklamcılık alanında üst düzey yöneticilik, dergi yöneticiliği, müşteri hizmetleri bölümünde çalışmak gibi çeşitli yerlerde de kariyerini sürdürmüştür. Bülent Özveren radyo ve televizyon kariyeri dışında çeşitli kuruluş ve üniversitelerde diksiyon alanında eğitimler de vermiştir. Bu çalışmada Bülent Özveren'in özel hayatı, kariyeri ve anıları anlatılmaktadır.Item Restricted çocuk radyoculuğunun öncüsü ve bir eğitim yuvası olarak: çocuk Saati(Bilkent University, 2018) Kaya, Bilgesu; Haliloğlu, Dilruba Sultan; Balcı, Faruk; Kılıç, İkbal; Pişmiş, Umayçocuk Saati 1941 yılında Ankara Radyosu’nda kurulan daha sonra 1952’de İzmir Radyosu’nda, 1960’da ise İstanbul Radyosu’nda da açılan ve günümüze kadar varlığını sürdürmüş bir radyo kuruluşudur. Türkiye'deki radyoculuğun ilerlemesi ve çocuk gelişimine olan pozitif etkileriyle çocuk Saati’nin Türkiye radyoculuğunda önemli bir yeri vardır. çocuk Saati üyeleri, yetenekli çocukları seçmek adına düzenlenen sınavlardan geçtikten sonra seslendirme, tiyatro ve teknik konularda çeşitli eğitimler alırlardı. çocuk Saati’nde, seslendirme yapan çocukların disiplinli, sorumluluklarının bilincinde, yaratıcı, çalışkan, ülkesini seven ve kolektif çalışabilen bireyler olmaları hedeflenmiştir. çocuk Saati, sadece üyelerinin gelişimine önem vermekle kalmayıp dinleyici çocukların hayal güçlerinin gelişmesine ve Türkçenin düzgün kullanılmasına da değer vermiştir. çocuk Saati’nde verilen eğitim ve disiplinli çalışma ortamı sayesinde, burada yetişmiş olan çocukların büyüdüklerinde tiyatro, seslendirme ve daha farklı çalışma alanlarında çok başarılı oldukları gözlemlenmiştir.Item Restricted Çok sesli bir bütünün içinden yükselen ses: Serbülent Yasun(Bilkent University, 2021) Mazman, Melisa; Gürson, Göksu Görkem; Gemici, İlayda; Güler, Selim Can; Gökkır, AycanDeneyimli ses sanatçısı ve Gençlik Korosu şefi Serbülent Yasun’un kişisel ve profesyonel hayatını ele alan bu makalede, 1960’tan 1990’lı yıllara kadar kendisinin tanıklık ettiği Türk koro kültürü ve Halk müziğinin gelişimine ışık tutulmaktadır. Yasun’la yapılan röportajla birlikte Yasun’un çocukluk ve gençlik yılları, koroya girişi ve koro şefliği ile devam eden görevi kapsamında biyografik bir stil izlenmektedir. Yasun, Türk Halk Müziğinin içinden yetkili bir ses olarak Türkiye’deki koro ve radyo kültürleri hakkındaki bilgi ve tecrübelerinin yanı sıra bir ses sanatçısı olarak ilerlediği yöndeki başarıları dolayısıyla araştırma konusu edinilmiştir.Item Restricted Gülper İnanç üzerinden 1974-1996 yılları arasında: Türkiye'de kadın radyo ve televizyon spikeri olmak(Bilkent University, 2020) Töngür, Deniz Vadi; Hazır, Ege Beren; Atak, Kaan; Erdoğan, Saray Edanur; Bodur, Zübeyir1974-1996 yılları arasında Türkiye'de köklü siyasal ve toplumsal değişiklikler yaşanmıştır. Teknolojinin hızla gelişmesi, darbe sonrası baskıcı ortam gibi siyasi etkenler, Türkiye'nin sosyal yapısı ve dönemin medyası üzerinde etkilere neden olmuştur. Yapılan araştırmalardan yola çıkarak, 1974-1996 yılları arasında Türkiye'nin siyasi ve sosyal yapısı, Türk kadının iş ve toplum hayatındaki yeri, eğitim durumu ve medyası hakkında bir çalışma yürütülmüştür. Araştırma 1974 - 1996 yılları arasında TRT'de spikerlik yapmış olan Gülper İnanç ve onun hayatını kapsamaktadır. İnanç'ın aile yapısı, eğitimi ve bahsedilen dönemde Türkiye'de kadın haber ve televizyon spikeri olması ve 1974-1996 yıllarındaki TRT'nin işleyiş biçiminden bahsedilmiştir.Item Restricted Haldun Dormen ve Dormen Tiyatrosu(Bilkent University, 2018) Şahin, Melik Burak; Şenocak, Deren; Ergün, Eylül; Urhan, Yunus Emre; Başpınar, ZeynepBu araştırmada, Haldun Dormen’in Tiyatro kariyeri ve Haldun Dormen’in kurduğu Dormen Tiyatrosu incelenmiştir. Haldun Dormen’in tiyatroya başlamasında etkili olan etkenler ve Dormen Tiyatrosu’nun sergilediği önemli oyunlar anlatılmıştır. Bu süreçte yaşanan önemli olaylar ve Dormen Tiyatrosu’nun Türk Tiyatro Tarihine olan etkileri üzerinde durulmuştur. Araştırma sürecinde yazılı ve sözlü kaynaklardan faydalanılmıştır.Item Restricted “Hayda Atilla Mayda”: Ankara Radyosu ritim sanatçısı Atilla Mayda(Bilkent University, 2025) Köse, Damla; Ağırgil, Derin; Yavuz, İrem; Mayda, Lara; Civan, İbrahim CemBu çalışmanın amacı, TRT darbuka sanatçısı Atilla Mayda’nın mesleki çalışmaları ve özel hayatı konusunda okuyuculara bilgi vermektir. Sanatçının hayatının incelendiği bu çalışmada; aile röportajları, gazete küpürleri ve sanatçıya ait performans videoları kullanılmıştır. Sanatçı profesyonel yaklaşımı, aile yaşantısı ve mesleki değişimleri üzerinden değerlendirilmiştir. Çocukluğu, ritim sanatına duyduğu ilgi, profesyonel hayata girişi, bu süreçte yaşadığı zorluklar ve emeklilik hayatı konusunda bilgiler toplanmıştır. Ülkemizde, özellikle 1970’li yıllarda Ankara Radyosu vasıtasıyla tanınır hale gelen ve TRT ile televizyonun yaygınlaşmasıyla sanatçının popülerliğinin artmasına değinilmiştir. Ankara Radyosu’nda darbuka enstrümanında göstermiş olduğu performanslarla izleyicilerin dikkatini çeken sanatçı darbuka sanatına olan ilgiyi arttırmıştır. Sanatçının genç yaşlarından Ankara Radyosu'na geçiş sürecinde yaşadığı zorluklar konusunda bilgi verilmiştir. Sanatçının genç yaşlarında çalışmaya başladığı kunduracılık mesleğinin onu ritme olan ilgisine nasıl yönlendirdiği anlatılmıştır. TRT ile yaptığı turneler, sayısız programlar ve çalıştığı gazinolarla kendisini günden güne geliştirmiş, işine olan saygısı ve ilgisi ile Türk halkı için bir figür haline gelmiştir. Bu süreçte halk arasında yayılan “Hayda Atilla Mayda” deyişinin ve programlarda “... ve Atilla Mayda” diye anons edilişinin ünlenmesindeki rolünden bahsedilmiştir. Türk Sanat Müziği ve darbuka kültürünün, uluslararası standartlarda gururla icra edilmesindeki emeği gözler önüne serilmiştir.Item Restricted Karadeniz türküleri ve türkülerin gülen yüzü: Kamil Sönmez(Bilkent University, 2021) Asiltürk, Örkeş; Düzel, Çağla; Ecin, Mansur; Ünal, Dağhan; Morkoç, Karya HevinKamil Sönmez, Karadeniz müziğine olan katkılarıyla nesilden nesle birçok insanı etkilemiştir. Çoğu neslin türküleriyle büyüdüğü Kamil Sönmez, yalnızca Karadeniz bölgesiyle sınırlı kalmayıp Marmara’dan Güneydoğu’ya, ülkemizin her yerinde kendini sevdiren ve tanınan bir sanatçıdır. Özellikle ülkemizin Karadeniz türküsü kültürüne çok büyük katkıda bulunan Kamil Sönmez, 60’lı yıllardan itibaren günümüze kadar adını ülke çapında duyurmuş olan çok değerli bir sanatçı olmuştur. Gençlik yıllarında yaşadığı bir sürü sıkıntıya ve yaşadığı dönemin zor şartlarına rağmen Ankara Devlet Konservatuarı’nı kazanıp kariyerine adım atmıştır. Yazının kapsamında; kariyerinin başlangıcından, Mahsun Kırmızıgül ile beraber yer aldığı son projesine; doğduğu Perşembe köyünden, üniversiteyi okuduğu Ankara’ya ve yaşamını yitirdiği İstanbul’a kadar 1947-2012 yıllarındaki yaşantısı ve kariyeri ele alınacaktır.Item Restricted Kuruluşundan doksanlı yıllara TRT’de spikerlik ve konuşma diline etkileri(Bilkent University, 2024) Kol, Ece; Gümüş, Yusuf Kerem; Demirhan, Arda; Aksoy, Arman; Koca, DoğaçBu makalede, okuyucunun kafasında genel bir taslak oluşturmak amacıyla kuruluşundan (1964) doksanlı yıllara kadar TRT’nin genel yapısı özetlenmiş, amacı ve izlediği Türkçe politikaları anlatılmıştır. Bahsi geçen yıllarda TRT spikerlerinin nasıl yetiştiği (sınavlar, eğitimler, tecrübeler vs.) araştırılmış, örneklerle ortalama bir TRT spikerinin profili oluşturulmuştur. Ardından, TRT’nin Türkçe politikaları ve TRT spikerlerinin Türkçeyi kullanımının özellikle Türkçe öğreniminde yazılı olarak öğrenilemeyecek konuşma diline yaptığı etkiler incelenmiştir. Araştırmanın sonunda Türkçeyi oldukça etkin kullanan TRT spikerlerinin nasıl yetiştiği ve standart kabul edilebilecek bir konuşma dili oluşturulmasına yaptıkları katkıların ortaya koyulması hedeflenmiştir.Item Restricted Televizyon yapımcılığından belgesel yönetmenliğine: Kürşat Özkök(Bilkent University, 2022) Ünsal, Beril; Fidan, Mert; Kamalı, Yelda; Eroğlu, Tuna SevimKürşat Özkök, kariyerinin büyük bir bölümünde TRT’nin çeşitli departmanlarında bir çok farklı görevi üstlenmiştir. Kariyeri boyunca koordinatörlük, belgesel yapımcılığı, program yapımcılığı, Eurovision delegasyon başkanlığı, televizyon dairesi başkanlığı gibi işlerde görev yapmış olan ÖzkÖzkök’ün tanınırlığınıtanınırlığının asıl sebebi, Zeki Müren’in içinde aktif bir şekilde rol aldığı ve kendi yaşamını seslendirdiği belgeselin yapımını üstlenmesidir. Batmayan Güneş Zeki Müren belgeseli, Özkök’ün kariyerini yeni bir seviyeye taşıdı. ÖzkÖzkök’ün kariyerindeki sıçramaya sebep olan bu önemli belgesel ve Eurovision delegasyon başkanlığı görevi gibi hizmetleri, kendisinin bu proje kapsamında araştırılmaya uygun görülmesini sağlamıştır.Item Restricted Televizyon’un gelişi ve TRT’nin yayın hayatına başlamasının Türk müziğine etkileri(Bilkent University, 2023) Aydın, Oruç Barış; Bilgen, Zeynep; Eren, Sevde; Karaköylü, Efe; Mahmutoğlu, Eren AltayÖnce taş plak ve radyo gibi yeni teknolojilerin ülkeye gelişi, sonrasında televizyon ve TRT’nin yayın hayatına başlaması hem Türk müziğinin kendisini değiştirdi hem de onu yabancı müziklerle bir etkileşim içine soktu. Sanat ve halk müziği bu değişimden etkilenirken arabesk ve Anadolu Rock gibi türler oluştu. Başta değişimin öncülerinden olan TRT özünü korumaya çalışırken zamanla diğer akımlarla bir rekabetin içine girdi ve teknoloji bu noktada da yeni akımlara ortam sağlayarak hayatta kalmalarında önemli bir rol oynadı. TRT tekeli 1990’larda özel kanalların çıkması ile büyük oranda sona ererken iletişim teknolojilerinin gelişimi bugün hala Türk müziğini etkilemeye ve değiştirmeye devam ediyor.Item Restricted TRT Belgesel'in kuruluşu ve Türk belgeselciliğindeki yeri(Bilkent University, 2018) Çallıoğlu, Şafak; Hancılar, Anıl; Kutay, Emrecan; Terzi, Ahmet Erdem; Yeşilyurt, ÖzcanTürk seyircisinin belgesel izleme ihtiyacını karşılamak ve Türkiye’yi yurtdışında tanıtmak amacıyla kurulan TRT Belgesel, Türkiye’de 24 saat kesintisiz ve sistematik yayın yapan ilk belgesel kanalı olmasıyla incelemeye değer bir kurumdur. TRT Belgesel kanalı kurucu koordinatörü Hüdai Yılmazkan ve yönetmen Ertuğrul Karslıoğlu ile yaptığımız sözlü görüşmelerden edindiğimiz bilgileri çeşitli yazılı ve görsel kaynaklardan edindiğimiz bilgilerle harmanlayarak oluşturduğumuz bu çalışmada; öncelikle belgesel filmin tanımı, amacı ve belgesel akımlarının özelliklerinden bahsedilerek belgesel hakkında genel bir bilgilendirme yapılmıştır, ardından Türkiye’de belgesel filmin geçirdiği süreç 1914-1923 dönemi, 1924-1937 dönemi ve İkinci Dünya Savaşı’ndan günümüze kadar olarak sınıflandırılarak incelenmiş, TRT’nin TRT Belgesel kurulmadan önce yaptığı belgesellere değinilmiştir. Böylelikle konunun arka planı oluşturulmuştur. TRT Belgesel’in kuruluş hikayesi, TRT Belgesel’in kuruluş aşamasında yapılan çalışmalar, kuruluş aşamasından sonra TRT Belgesel, TRT Belgesel’in nasıl kaynak sağladığı, TRT Belgesel içerikli haberler, TRT Belgesel’de sansür ve RTüK ile ilişkisi anlatılmış; TRT Belgesel’in Türk belgeselciliğindeki yeri ve etkisi ortaya konulmuştur.Item Restricted TRT'de bir ömür: Elçin Temel(Bilkent University, 2019) Damar, Yıldırım Mete; Görduysus, Ece; Özdaş, Hilal; Gülmez, Şükrü BurakElçin Temel, 1980'lerden 2000'lerin başına kadar Türk Radyo ve Televizyonculuğunun birçok bölümünde görev almış; sunucu, spiker, prodüktör ve seslendirme sanatçısıdır. İstanbul'da dünyaya gelen Temel, ailevi sebeplerden dolayı hayatının büyük bir kısmına Ankara'da devam etmektedir. TRT'de göreve başlaması hayatının dönüm noktası olmuştur. TRT'de işe başlamasından sonra aldığı eğitimler ve kendisini geliştirmek için harcadığı çabalar sonucunda Türk Radyo ve Televizyonu için çok değerli bir sanatçı olmuştur. Çalıştığı dönemlerde üstlendiği ve sunduğu bazı programlar sayesinde dönem televizyonculuğunda aranan sanatçılardan biri olmuştur. Emekli olduktan sonra da sektöre olan katkısı devam ederek bilgi ve deneyimlerini paylaşmaktan kaçınmamıştır.Item Restricted TRT'nin ilk kameramanı: Ahmet Tansel(Bilkent University, 2018) Aydoğdu, Elif; Alparslan, Yaren; Cengiz, Zeynep; Ekici, Can; Yılmaz, Yağmur1 Mayıs 1964 yılında kurulan Türkiye Radyo Televizyon Kurumu, kurulduğu günden itibaren ülkemizin basın, yayın ve haber anlamında en güçlü kuruluşu olmayı başarmıştır. Yıllar içerisinde karşılaştığı sayısız zorluklara rağmen yayın hayatına devam etmeyi başarmış olan TRT, ülkemizdeki haberciliğin gelişiminde de çok aktif rol oynamıştır. Bu çalışma temel olarak 1965 yılında memur olarak TRT’de işe başlayan Ahmet Tansel’in hayatını, kameramanlığa başlama sürecini ve meslek hayatındaki anılarını inceleyecektir. Ayrıca Ahmet Tansel’in meslek hayatına yön vermeyi başarmış belli başlı yurtdışı gezileri de bu ödevin içeriğine dâhil edilmiştir.