Browsing by Subject "School"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
Item Restricted 1980-2000 yılları arası Ankara’daki okul üniformalarının okul tipine, cinsiyete ve yıla bağlı değişimi(Bilkent University, 2023) Say, Simya; Toygur, Ekin; Sert, Zeynep; Aslan, Saykal Cemre; Sakarya, Melike NurBu makale, 1980‐2000 yılları arasında Ankara ilinde bulunan okullardaki okul üniformalarını ele almaktadır. Okul üniformalarının bu dönemde nasıl değiştiğini, bu değişikliklerin üzerinde kimlerin etkisi olduğunu, bu değişikliklerin arkasındaki motivasyonları araştırır. Ankara Atatürk Anadolu Lisesi ve Ankara Bahçelievler Deneme Lisesi başta olmak üzere diğer araştırmalardan da yararlanarak, okulla ilgili bireylerin – öğretmenler, öğrenciler, veliler ve yöneticiler olmak üzere – görüşlerini inceleyerek okul üniformalarındaki farklılıklarının öğrenciler üzerindeki etkisini değerlendirir.Item Open Access CAS reflection implementation at six international baccalaureate diploma programme schools in Turkey(Bilkent University, 2015) Perry, StirlingThe Creativity, Action, Service (CAS) program is a required experiential learning element of the International Baccalaureate (IB) Diploma Programme (DP) curriculum. As a means of connecting their experiences with learning, students are required to reflect on their CAS activities. If reflection is not implemented effectively, then students are less likely to internalize the lessons they learn from their experiences. This study examined the ways in which CAS program reflection was implemented at six IBDP schools in Turkey. With a research colleague, I visited the six schools, gathering data from interviews with students, teachers, and administrators, as well as collecting a number of documents related to their CAS programs. According to other research, effective reflection should be implemented using a variety of methods, should occur before, during, and after an experience, and should involve regular feedback from advisors/teachers. The results of my research show that most schools rely primarily on simplistic forms, which do not encourage much authentic reflection, such as periodic essays or verbal interactions between advisors/teachers and students, which can be effective if done correctly. Some aspects of reflection implementation at many schools do not align with the recommendations of prior research. As such, I have made certain prescriptions as to how reflection should be implemented, based on my own and others’ research. Key words: creativity, action, service, CAS, International Baccalaureate, IB, Diploma Programme, DP, reflection, implementation, Turkey, school, experiential learning.Item Restricted Geçmişten günümüze Darüşşafakalılar Derneği(Bilkent University, 2018) Çakır, Fatih; Demirel, Umut; Ok, Arda Mert; İlmez, Ufuk Utku; Özer, Miraç BatuhanBu çalışmada, Darüşşafakalılar Derneği’nin kurulduğu tarihten itibaren günümüze kadar olan gelişimi, değişimi, yaşanan çeşitli olaylar ile bu olayların çıkış nedenleri ve sonuçları ayrıca derneğin geçirdiği değişim ve gelişim sürecinin derneğin ilk yıllarındaki kuruluş amacı ile günümüz dernek işleyişi ve amaçları arasında ne gibi değişikliklere sebep olduğu ya da olmadığının objektif bir şekilde değerlendirilmeye alınması amaçlanmıştır. Kaynak olarak sözlü kaynaklar ve daha önce çeşitli kişiler ile kuruluşların yazılı hale getirmiş olduğu makale, kitap, ansiklopedi ve diğer çeşitli yazılı kaynaklar kullanılmıştır. Yaptığımız bu tarihsel değerlendirme ağırlıklı olarak derneğin kuruluş yıllarını, Cumhuriyet dönemini ve günümüz Darüşşafakalılar Derneği’ni içermektedir. Mümkün olduğunca bu dönemler arasında bağlantı kurulmaya çalışılmışsa da özellikle Cumhuriyet döneminden itibaren günümüze kadar olan süreç arasındaki bilgilerin yazılı kaynaklardan çok sözlü kaynaklarda bulunabilecek olması ve sözlü kaynaklara ulaşılması aşamasındaki zorluklardan ötürü bağlantılar tam anlamıyla sağlanamamıştır. Ancak başlarda kuruluş amacı olarak esnaf çıraklarına İslamiyet temellerini ve çeşitli evrakları yazabilecek duruma getirmeyi amaçlayan bir derneğin nasıl bir değişime uğradığı dahası kimlerle ve ne şekilde değiştiği günümüze nasıl ulaştığı soruları araştırmamızın başlıca konularıdır.Item Open Access Impact of building massing on energy efficient school buildings(Springer, 2020) Afacan, Yasemin; Ranjbar, Ali; Littlewood, J.; Howlett, R. J.; Capozzoli, A.; Jain, L. C.To produce energy-efficient buildings, optimization process for all design stages is necessary. Optimization starts with the massing of the building. This study investigates the impact of the five school massing typologies on energy efficiency: (i) spine/street; (ii) city/town; (iii) atrium; (iv) strawberry/cluster; and (v) courtyard. The chosen massing typologies respond to the question of what an optimum spatial organization of massing is to (i) maximize the use of renewable resources; (ii) utilize thermal inertia of buildings; and (iii) consider the relationship between inside and outside, both existing and future. For each massing type, Sefaira program was used, and simulations were run for annual energy use, annual energy cost and annual carbon dioxide (CO2)(CO2) emissions. The energy use indices (EUI) of the alternatives are around 86 kWh/m2/yr. In the spine massing, the EUI value is much higher than the other four buildings. The highest annual net CO2CO2 emissions are obtained in atrium type of building, which has more floors compared to other massing type. The courtyard type has the most efficient annual electricity cost per area. These findings showed that the goal of the building massing should be not only limited to achieve the low EUI. Thus, this study suggests that an energy-efficient massing should address the questions beyond well-known ASHRAE standards, and define a new holistic model that considers the ratio of surface area to volume more for reducing energy loads than a typical high-performance schools.Item Restricted Lyman Bartlett and his work in promoting education in the Ottoman Empire(Bilkent University, 2018) Nakhuda, Rawaha; Hashmi, Muhammad Rameez; Nasirli, Farid; Anfal, Muhammad; Khursheed, Syed TahaBu yazı, Osmanlı İmparatorluğu'nda ABCFM'nin misyonerlerinden olan Lyman Bartlett'in çabalarına değinmektedir. İzmir'da çeşitli okullar ve üniversiteler oluşturmak da dahil olmak üzere eğitime yaptığı sayısız hizmet anlatıldı. Bu yazıda ayrıca çalışmanın arkasındaki motivasyonların yanı sıra bölgede çalışırken üstesinden gelmek zorunda kaldığı zorluklar da tartışılacaktır.Item Restricted Missionary activities of A. N. Andrus and conflicts in Mardin(Bilkent University, 2018) Dovletgeldy, Gurbandurdyyev; Nuryagdyyev, Kemal; Kerimov, Alibek; Mammadli, İsmail; Allahyarov, HasanBu çalışma, Alpheus Newell Andrus'un yaşamına ve Mardin Bölgesinde 19. yüzyılın sonlarında Mardin Bölgesi'ndeki ABCFM'nin baş misyonerliği görevine kabul ettiği profesyonel notlarına bir içgörü kazandırmaya çalışmaktadır. çalışma, Osmanlı İmparatorluğu toplumunun toplumdaki farklı sosyal grupların neden olduğu etnik ve dini çatışmalar yaşadığını göstermektedir. çalışma, bölgedeki Hristiyan misyonerlik faaliyetlerine etnik ve dini politikalara dolaylı bir müdahale olarak yaklaşmakta ve A. N. Andrus’un notlarını ve misyoner faaliyetleri bu müdahaleci politikaların bir örneği olarak değerlendirmektedir.