Browsing by Subject "Reklam"
Now showing 1 - 6 of 6
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted Kentsel dönüşümün gölgesinde kaybolan apartman tabelaları(Bilkent University, 2021) Ceran, Defne; Kama, Volkan Sarp; Polatkan, Arda; Eraslan, Semra Selin; Asuman, EylülTabelacılık, Sanayi Devriminden sonra işyerlerinin tanıtıma gereksinim duydukları için ortaya çıkmış bir zanaat türüdür. Meslek, ilk gelişim sürecinde kısıtlı tekniklerle icra edilirken zamanla özellikle yazı tipi bilgisinin gelişmesiyle çeşitlilik kazanmıştır. Türkiye’ye ancak 19. yüzyılda ulaşabilmiş tabelacılık mesleği, öncelikle gayrimüslimler arasında yaygındı. Türklerin harf devriminden sonra Latin alfabesini kullanmaya başlamasıyla tabelacılığın Türkler arasında yayılmasına uygun ortam oluşmuştur. Böylece Türkler de zamanla tabelacılığın erbabı olup gelecek nesillere aktarmışlardır. Apartmanların arttığı dönemde ise apartman tabelalarında bir gelişim gözlenmiştir. Teknolojik gelişmeler, artan nüfus ve çarpık kentleşme başlıca sebepler olmak üzere zamanla mesleğin unutulmaya yüz tuttuğu bilinmektedir.Item Open Access Metalaştırılan kültür(Geleneksel Yayıncılık, 2006) Uyanık, S.Geleneği kullanan kitle iletişim araçları bir kültür endüstrisi haline dönüştürülmekte ve kültüre ait değerler metalaştınlmaktadır. Kültüre ait motif, ritüel ve gelenek gibi değerlerin kullanıldığı iletişim yöntemlerinden biri de reklamlardır. Modem endüstriyel dünya ve bu dünya içinde yer alan gelişmekte olan ve gelişmiş ülkelere ait bir olgu olarak karşımıza çıkan reklamlar, bir ürüne karşı talebi artırabilmek için fiyat, ürün kalitesi gibi değişkenlerin yanında halkın din, inanç, gelenek gibi değerlerle olan ilişkisini de hedef almaktadır. Bu çalışmada da reklamlarda kültüre ait unsurların nasıl kullanıldığı, bu tür reklamların toplum üzerindeki etkileri ve bu etkilerin doğurduğu sonuçlar Kent’in dinî bayramlar döneminde televizyonda yayınlanan reklam filmi ele alınarak incelenecektir.Item Open Access Reklam ve satış yöntemlerine ilişkin haksız rekabet halleri(Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi, 2012) Pınar, Hamdi1 Temmuz 2012 tarihinden itibaren Türk ticaret hukukunda yeni bir dönem başlamıştır. Bu çalışmamızda yeni TTK’daki haksız rekabete ilişkin hükümlerin bir kısmı olan reklam ve satışyöntemleri incelenmiştir. Uygulamada sık karşılaşılacak olan bu konularıyeniden ve mehaz olan İsviçre hukuku ile AB hukuku dikkate alınarak konunun ana esasları ortaya konulmuştur. Haksız rekabet hukukunun yeni hükümleri incelenirken, önceki tarihli olan önemli ve isabetli bazı kararlar da tespit edilerek yeni hükümlerin uygulamasına yol göstermesi amaçlanmıştır.Item Restricted Sana margarin reklamlarının sosyal ve ekonomik bağlamda incelenmesi(Bilkent University, 2022) Birinci, Ecenur; Polat, Deniz; Çelik, Feza Emir; Canbolat, Zeren1950’li yıllarda Türkiye pazarına giren margarin, döneminin adıyla nebati margarin, günümüzde önemini yitirmeyen ve sofralardan eksik olmayan bir besin kaynağıdır. Araştırma kapsamında margarinin tarihinden özetle bahsedilip Türk sofrasına girişi anlatılacaktır. Araştırmanın bu kısmından itibaren özellikle Sana markası üzerinde yoğunlaşacak olan yazı, Sana Margarinin Türk piyasasına girişinden bahsedecektir. Dönem şartlarının reklamlar üzerindeki etkisinden dolayı araştırmanın geri kalan bölümlerinde, Sana reklamları dönemsel olarak incelenilecektir. Bu kapsamda özellikle toplum yapısının reklamlarda kullanılışı, reklamların ekonomik açıdan etkileri nelerdir soruları cevaplanacaktır.Item Open Access Sözlü gelenekten sözün geleneksizliğine: atasözü ve reklam(Geleneksel Yayıncılık, 2010) Çoban, S. B.Sözlü kültür ve medya arasındaki ilişkiye dair folklor çalışmalarında, medyanın sözlü kültür unsurlarını hangi biçimlerde ve neden kullandığına dair tespitlerde bulunulmuş, ancak genellikle bu çalışmalarda iletişim kuramlarının içinde sözlü kültürün değerlendirilmesi yerine, folklor kuramlarının içinde modern iletişim yollarının değerlendirilmesi esas alınmıştır. Bu değerlendirmelerde folklor kuramları, sözlü kültür ve gelenek arasındaki bağı incelerken medyanın bu gelenekler içindeki rolünü ise çoğu kez sözlü kültür ürünlerini kullanma yollarıyla kısıtlı tutmuştur. Oysa medyanın, sözlü kültürü kendi koşulları içinde nasıl kullandığının ve nasıl yeni bir folklor yarattığının göz önünde bulundurulması kadar, medyanın sözlü kültürün yok olma sürecine etkisi ile sözlü kültürün gelenekselleştirici yapısı ve medyanın özü gereği gelenekselleşmeye izin vermeyen yapısının karşılaştırılması da göz ardı edilemeyecek ölçüde önemlidir. Bununla beraber, sözlü kültür ürünlerinin hayat üzerindeki politik ya da toplumsal etkileri ile yazılı-görsel kültürün aynı çerçevedeki etkileri arasındaki devamlılıkların, benzerliklerin ya da değişimlerin saptanması, bu çalışmada ele alınmayacaktır. Burada hedeflenen, sözlü kültürün “gelenek” yaratma ve sürdürmedeki rolünü “olumlu” olarak kabul eden folklor çalışmalarının medya ayağındaki eksik yanlarını belirtmektir. Bu çerçeve içerisinde, sözlü ve görsel kültürün alt başlıkları olarak reklamcılık ve atasözleri arasındaki ilişki incelenecek, reklamların slogan geliştirme sürecinde kullandığı atasözü ve atasözü özelliği taşıyan kalıplarla sözün geleneğini sürdürmediği aksine sözü ve sözü alımlayanları nasıl geleneksizleştirdiği vurgulanacaktır.Item Restricted Türkiye’de tek kullanımlık tıraş bıçaklarının kullanımıyla başlanması ve gelişimi(Bilkent University, 2021) Gündoğan, Ahmet Buğra; Özkan, Nehir; Öncel, Haydar Can; Çetin, Egemen; Altıntaş, Emre KemalTürkiye’de tek kullanımlık tıraş bıçakları ergonomikliği sayesinde çok tutuldu. Piyasaya giriş yapan Gillette markası uzun süre tek el konumundaydı. Gillette markası ardından PermaSharp ve Derby markaları piyasaya giriş yapıp pazar payına sahip oldular. Satışları arttırmaya yönelik reklam kampanyaları arasından Derby markasının yaratıcı reklamları öne çıktı. Markalar arası rekabet davalar ve anlaşmazlıkları beraberinde getirdi. Davalar esnasında yayılan rüşvet iddiaları sonuçsuz kaldı ve Derby markası piyasaya yüzde elli fiyat kırarak giriş yaptı. Günümüzde Türkiye’de hala tek kullanımlık tıraş bıçakları tercih ediliyor.