Browsing by Subject "Reception"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Open Access Beware of the Wolves! the Turkish versus the European reception of Valley of the Wolves (2006)(Intellect, 2011-06) Smets, K.; K. Mutlu, D.; Winkel, R. V.Item Open Access Swinburne’s boyishness(Oxford University Press, 2022-02-12) Selleri, AndreaThis article reconsiders the early critical reception of Algernon Charles Swinburne’s 1866 collection Poems and Ballads with a view to articulating the extent to which the critical hostility that famously greeted the book upon publication was mediated by the category of ‘boyishness’. I show that the complaint that the 29-year-old Swinburne wrote, and by implication thought and felt, too much like a boy and not enough like an adult man lay at the core of the critical onslaught and contributed to underpin critics’ various complaints of obscenity, blasphemy, bad taste and so on. After considering the nature of the connection between the boyish quality often associated with Swinburne as a person throughout his life and the poetical ‘boyishness’ critics perceived in his work, I propose a taxonomy of three main meanings of boyishness that emerge from the early critics’ attacks: boyishness as lack of virility, boyishness as lack of self-restraint, and boyishness as lack of intellectual maturity. By analysing these critical readings in the context of various medical, pedagogical and more broadly cultural discourses of the time, I make the case that Swinburne found himself cast as someone who presented precisely the characteristics of boyhood of which a functioning adult man was supposed to rid himself. The broader argument is that by giving close attention to age-based slurs, we can gain a more fine-grained account of mid-Victorian attitudes to childhood and maturity, and society’s self-image more generally.Item Open Access “Türkiye’ nin ruhu”nda bir hayalet: modern Türk edebiyatı ve sinemasında Dostoyevski ile metinlerarası ve medyalararası karşılaşmalar(2020-09) Kurt, KaanBu çalışmada modern Türk edebiyatı ve Türk sinemasında Dostoyevski ile kurulan metinlerarası ve medyalararası ilişkiler incelenecek, kurulduğu düşünülen bu ilişkilerin Türk edebiyatı ve Türk sinemasına dair ne söylediği hakkında kafa yorulacaktır. İlk bölümde metinlerarasılık kavramına ve bu kavram etrafında dönen tartışmalara değinilecektir. Daha sonraki üç bölümde metinlerarasılık tartışması da akılda tutularak Türk edebiyatında üç farklı dönemin kanonik yazarları olan Ahmet Hamdi Tanpınar, Oğuz Atay ve Orhan Pamuk'un Dostoyevski ile nasıl bir ilişki kurduğuna karşılaştırmalı bir yöntemle bakılacaktır. Beşinci bölümde farklı iletişim araçları ve sanat türlerinin birbiriyle kurduğu ilişkileri odağına alan medyalararasılık ve uyarlama kavramları tartışılacak, daha sonraki iki bölümde ise Nuri Bilge Ceylan ve Zeki Demirkubuz sinemalarında Dostoyevski ile nasıl karşılaşıldığına ve Dostoyevski metinlerinin sinemaya ne gibi stratejilerle dönüştürüldüğüne odaklanılacaktır. Her bölümde yazarların/yönetmenlerin farklı metinleri/filmleri merkeze alınarak Dostoyevski metinleriyle karşılaştırılacaktır. Bu sırada bir yandan metinlerarasılık ve medyalararasılık teorilerinden yararlanılacak bir yandan da her ismin Dostoyevski ile kurduğu ilişkideki farklılığa göre kötülük, trajedi, modernleşme, Doğu-Batı, baba-oğul krizi gibi farklı motifler gündeme alınacaktır. Dönemden döneme Dostoyevski'nin alımlanmasının nasıl değiştiğinden, edebiyat ile sinemanın onunla ilişki kurma biçimindeki farklılıklardan da söz edilecektir. Sonuç itibariyle Türkçede Dostoyevski ile kurulan yoğun ilişkinin ne gibi nedenleri olduğuna, bunun Türkiye, Türkçe edebiyat ve sinema için ne anlama geldiğine dair sonuçlar elde edilmeye çalışılacaktır.