Browsing by Subject "Performance Art"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Open Access Aesthetic experience in performance art : Marina Abramović the artist is present(2013) Kırmızı, DefneThis thesis explores the possibility of an embodied, corporeal and transforming aesthetic experience that performance art may reveal. The artistic practice of Marina Abramović, who witnessed and pioneered the paradigm shifts in the performance art sphere, will be examined in conjunction with the performative turn and affective turn that art has been going through. In addition to a comprehensive overview of the former academic studies done on Abramović’s body of work, her latest performance The Artist Is Present (2010) and the critical reception it received will be discussed within the framework of aesthetic experience as a path to affective encounter in the area of contemporary performance art. John Dewey’s idea of art as a form of experience that creates an active engagement with oneself, and the others, in addition to the contemporary affect theory that is rooted in Gilles Deleuze’s concept of affect will lead us to see how affects grow in the area of performance art, and how aesthetic experience is constituted in and reinforces this affective engagement.Item Restricted Türkiye’de Performans Sanatı ve gelişememesine yol açan faktörler(Bilkent University, 2021) Ağır, Buse; Livaoğlu, Zeynep Ece; Öztürk, Yiğit Arıkan; Özel, Yağız; Ateş, EmrehanYıllar boyunca bedenin özne olduğu ve fikirlerin, başkaldırıların ama en önemlisi ruhun bir yansıması olarak tanımlanan; birçok farklı sanat dalının zamanla harmanlanması ve ortak bir paydada buluşması ile oluşan Performans Sanatı’nı incelediğimiz bu tezde; öncelikli olarak Performans Sanatı’nın ortaya çıkışı ve Türkiye’deki ilk örneklerini incelemekteyiz. Bu bağlamda Performans Sanatı’nın gelişmesinde yeri büyük olan isimleri ve Türkiye’de bu akımın oluşmasının temellerini atan Akademi üyelerini, onların işlerini ve öğrencilerinin ortaya koyduğu performanslara yer vermekteyiz. Türk Sanatı’na 1980’lerde giriş yapan ve 1990’larda tam anlamıyla icra edilmeye başlanan Performans Sanatı belli başlı birkaç kurum tarafından desteklenmiştir. Ülkenin içinde bulunduğu siyasi ve toplumsal karışıklık ise Performans Sanatı’nın özünde bulunan fikir özgürlüğü ile birleşmiş ve dönemin sanatçılarına adeta bir konu ziyafeti sunmuştur. Tezin ikinci kısmında ülkemiz özelinde aktiflik göstemiş olan bu kuruluşlara değiniyor olup; bu kurumların Performans Sanatı’nın ülkemizdeki gelişimine ve yaygınlaşmasına etkilerini incelemekteyiz. Bununla birlikte sağlıklı bir karşılaştırma sağlayabilmek adına aynı kurum ve kuruluşların farklı ülkelerdeki örneklerine ve çalışmalarına da değinmekteyiz. Günümüzde maalesef sanat dallarının içinde tam anlamıyla yer edememiş olan ve halk tarafından bilinmeyen Performans Sanatı’nın Türkiye’de gelişememesinin sebeplerini araştırdığımız üçüncü bölümde ise ülkenin kültürel yapısı üzerinde durmakta; bununla birlikte Performans Sanatı’nın milliyetler ve cinsiyetler üzerinde dağılımını göz önünde bulundurarak bir sebep aramaktayız. son bölümümüzde 1990’lardan bugüne Performans Sanatı ile ilgilenmiş ve bu konuda bilgili olan isimlerle gerçekleştirdiğimiz röportajların ışığında bir sonuca varmakta, alınabilecek olası önlemler ve bu sanat akımının tanınırlığının ülkemizde artmasına yardımcı olabilecek değişiklikleri ele alarak tezimizi sonlandırmaktayız.