Browsing by Subject "Kozmetik"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Restricted Otacı markasının Türkiye’deki bitkisel ilaç ve vegan kozmetik üretimindeki yeri ve önemi(Bilkent University, 2021) Kasap, Aysema; Gümüşay, Alican; Eyüpoğlu, Gülçin; Demirkol, Yasemin; Özakça, ZeynepNiyazi Kurtsan ve Meral Kurtsan’nın kurduğu Otacı markası bugün Kurtsan Holding bünyesinde bulunan ve Türkiye'nin önde gelen bitkisel ilaç ve vegan kozmetik üretim yapan firmalarındandır. Niyazi Kurtsan’ın Yunanistan’dan göçüp Türkiye’ye gelmesinin ardından kurduğu eczaneyle başlayan Otacı’ nın öyküsü Türkiye'nin bitkisel ilaçlara ve yerli üretime dair bakış açısını değiştirmiştir. Eczacı olan Niyazi Kurtsan’ın eşinin de okumasına destek olmasıyla çift kariyerlerine birlikte devam etmişlerdir. Pastil, kolonya, tentürdiyot gibi temel üretimlerle başlayan faaliyetleri kurumsallaşma süreciyle birlikte çok çeşitli ürünlerle hem dünyaya hem de Türkiye’ de tanınırlığını arttırmıştır.Item Open Access Tüketiciler ve genetiği değiştirilmiş ürün grupları: algılar ve etik inançlar üzerine bir araştırma(Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2013) Özgen, Ö.; Emiroğlu, Haluk; Serpen, A. S.; Benlioğlu, B.Bu araştırma, tüketicilerin genetiği değiştirilmiş ürün gruplarına yönelik (gıda, ilaç, kozmetik ve deterjan) fayda-risk algıları ile etik inançlarının belirlenmesi amacı ile planlanmış ve yürütülmüştür. Ankara’da kamu sektöründe çalışan tüketiciler tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırma materyalinin toplanmasında karşılıklı görüşme tekniği kullanılmış, cinsiyet ve yaş değişkenlerine bağlı farklılığın belirlenebilmesi için t-testi uygulanmıştır. Bulgular, gıda, kozmetik ve deterjanlar söz konusu olduğunda yaş değişkeninin ilaçlar söz konusu olduğunda ise hem yaş hem de cinsiyet değişkeninin etkili olduğunu göstermektedir.