Browsing by Subject "Faruk Sade"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted Ankara’daki eğlence kültürünün entelektüel devrimi: Siyah Beyaz Bar(Bilkent University, 2023) Büyükkaya, Azra Zeynep; Aydın, Berk Deniz; Şıracı, İclal; Kuytu, Özlem Aleyna; Ünal, UtkuSiyah Beyaz Bar, Faruk Sade tarafından 1984’te Siyah Beyaz Galeri’nin maddi giderini karşılamak amacıyla galerinin içinde kurulmuş olan ve galeri kısmıyla Ankara’da çağdaş sanatta, bar kısmıyla ise eğlence kültüründe ekol yaratmış olan mekandır. Türkiye’de darbe sonrası dönemin etkileri ve yarattığı olumsuz ekonomik koşullara rağmen günümüze kadar aynı çizgiden devam eden Siyah Beyaz, şu an Faruk Sade’nin eşi Fulya Sade ve kızları Sera Sade tarafından yönetilmektedir. Bu araştırmada Siyah Beyaz’ın 30. yılına özel hazırlanan Orası Kamusal Alan kitabından ulaşılan Faruk Sade’nin arkadaşlarının röportajlarından, araştırma kapsamında Sera Sade ile yapılan röportajdan, Siyah Beyaz 30. Yıl Belgeseli’nden ve çeşitli gazete ve internet haberlerinden yararlanılmıştır. Yapılan röportaj ve incelenen belgeler kullanılarak barın kurulduğu dönemdeki Türkiye siyaset ortamı, müdavim kültürünün oluşumu, Türkiye’ye yeni gelen bar konsepti ve Siyah Beyaz Bar’ın asıl amacı ve son olarak ODTÜ mezunu tarafından açılan barın ODTÜ etkisinde şekillenmesi anlatılmıştır. Siyah Beyaz Türkiye’de ve özellikle Başkent’te kültür ve eğlence bakımından yeni bir soluk getirdiği için Siyah Beyaz’ın Ankara’daki tekdüze pavyon ve lobicilik üstüne kurulu eğlence hayatına Blues ve Rock’n Roll’u katması Ankara’daki eğlence kültürünün değişimi açısından önemlidir.Item Restricted Ankara’nın sanat rengi: Siyah Beyaz Galeri(Bilkent University, 2022) Ballı, Zeynep; Şen, Zeynep Duru; Develioğlu, Özge; Akyol, Öykü; Akyol, Asyat NesrinSiyah Beyaz, Faruk Sade tarafından kurulan, belirlediği çizgisini hiçbir zaman bozmayan ve kendinden sonra kurulacak olan galeriler ile Ankara’daki sanat anlayışını yönlendiren çağdaş bir sanat galerisidir. 1980li yılların problemli iklimi nedeniyle kurulduğu dönemde ekonomik zorluklar çekmiş olan galerinin ekonomik açıdan en büyük destekçisi Siyah Beyaz Bar olmuştur ve bar, galerinin bütünleyicisi konumuna gelmiştir. Bu araştırmada Siyah Beyaz tarafından yayımlanan kitaplardan, daha öncesinde Faruk Sade ile yapılan söyleşilerden ve çalışma kapsamında Fulya Sade ile gerçekleştirilen röportajdan ve Siyah Beyaz hakkında yapılan gazete ve dergi haberlerinden yararlanılmıştır. Yapılan röportajlar ve incelenen dokümanlar kullanılarak galerinin kurulduğu dönemdeki siyasi durum, galerinin kuruluşu, sanat anlayışı, hitap ettiği ziyaretçi ve sanatçı kitlesi , Ankara’da sanatı ne şekilde yönlendirdiği anlatılmıştır. Siyah Beyaz, Türkiye’de özellikle de Ankara’da galericiliğin nasıl yaygınlaşmaya başladığını ve galerilerin Türkiye’de karşılaştığı zorlukları öğrenebilmek açısından oldukça önemlidir.