Browsing by Subject "Dubbing"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item Restricted 1970-2000 yılları arası seslendirme sanatçılığı(Bilkent University, 2019) Gençtürk, Furkan; Işık, Sinan; Gökmen, Yılmaz Yiğit; Düzgen, Can Alkım; Gültekin, OğuzhanBu makalede Türkiye’de seslendirme sanatçılığının 1970 ve 2000 yılları arasındaki değişimi incelenecektir. Seslendirme sanatçılığı mesleği 1970 yıllarında oldukça ilkel haldeyken, 2000’lere doğru çoğu anlamda gelişmiştir; Teknolojik ekipmanlar, seslendirme sanatçı seçim kriterleri, seslendirme sanatçıların gördüğü taktir ve bu kişilerin çalışabileceği alan yelpazesi oldukça gelişmiştir. Araştırma bu değişimi farklı kategorilerde inceleyip süreci gözler önüne serme amacı gütmektedir. Bu yıl aralığında seslendirme sanatçılığı yapmış kişilerin çalıştığı alanlardaki değişim, teknolojik ekipmanların gelişiminin mesleği nasıl etkilediği, oyuncu seçim kriterlerinin değişimi ve seslendirme sanatçılarının gördüğü takdirin değişimi incelenecektir.Item Restricted çocuk radyoculuğunun öncüsü ve bir eğitim yuvası olarak: çocuk Saati(Bilkent University, 2018) Kaya, Bilgesu; Haliloğlu, Dilruba Sultan; Balcı, Faruk; Kılıç, İkbal; Pişmiş, Umayçocuk Saati 1941 yılında Ankara Radyosu’nda kurulan daha sonra 1952’de İzmir Radyosu’nda, 1960’da ise İstanbul Radyosu’nda da açılan ve günümüze kadar varlığını sürdürmüş bir radyo kuruluşudur. Türkiye'deki radyoculuğun ilerlemesi ve çocuk gelişimine olan pozitif etkileriyle çocuk Saati’nin Türkiye radyoculuğunda önemli bir yeri vardır. çocuk Saati üyeleri, yetenekli çocukları seçmek adına düzenlenen sınavlardan geçtikten sonra seslendirme, tiyatro ve teknik konularda çeşitli eğitimler alırlardı. çocuk Saati’nde, seslendirme yapan çocukların disiplinli, sorumluluklarının bilincinde, yaratıcı, çalışkan, ülkesini seven ve kolektif çalışabilen bireyler olmaları hedeflenmiştir. çocuk Saati, sadece üyelerinin gelişimine önem vermekle kalmayıp dinleyici çocukların hayal güçlerinin gelişmesine ve Türkçenin düzgün kullanılmasına da değer vermiştir. çocuk Saati’nde verilen eğitim ve disiplinli çalışma ortamı sayesinde, burada yetişmiş olan çocukların büyüdüklerinde tiyatro, seslendirme ve daha farklı çalışma alanlarında çok başarılı oldukları gözlemlenmiştir.Item Restricted Dublaj sektörünün mutfağından: Sözlendirmen Aydoğan Temel'in kariyeri ve deneyimleri(Bilkent University, 2022) Özdoğan, Gözde Ece; Aslan, İrem; Ovat, Muhammed Emin; Öztekin, Naciye Handenur; Gülcan, Ömer SalihAraştırma Aydoğan Temel’in dublaj sektörüne girişi olan 1980’li yıllar ile 2000’li yıllar arasını kapsıyor. Öncelikle Temel’in sektöre adım atmasının nasıl ve hangi şartlar altında gerçekleştiğinden bahsedildi, Temel’in motivasyonları ele alındı. Sonrasında dublaj sektörünün iç yüzü incelendi. Araştırma, özel kanalların ve Radyo ve Televizyon Üst Kurulunun (RTÜK) açılması gibi değişikliklerin dublaj sektöründeki etkilerini inceleyerek devam etti. Seksenli ve 2000’li yılları kapsayan süreçte yaşanan gerek sosyal gerekse teknik değişimlerin dublajı, bu sektörde çalışanları ve Türk dil ve toplumunu nasıl etkilediği Temel’in anıları ve deneyimleri esas alınarak aktarıldı.Item Restricted TRT'de bir ömür: Elçin Temel(Bilkent University, 2019) Damar, Yıldırım Mete; Görduysus, Ece; Özdaş, Hilal; Gülmez, Şükrü BurakElçin Temel, 1980'lerden 2000'lerin başına kadar Türk Radyo ve Televizyonculuğunun birçok bölümünde görev almış; sunucu, spiker, prodüktör ve seslendirme sanatçısıdır. İstanbul'da dünyaya gelen Temel, ailevi sebeplerden dolayı hayatının büyük bir kısmına Ankara'da devam etmektedir. TRT'de göreve başlaması hayatının dönüm noktası olmuştur. TRT'de işe başlamasından sonra aldığı eğitimler ve kendisini geliştirmek için harcadığı çabalar sonucunda Türk Radyo ve Televizyonu için çok değerli bir sanatçı olmuştur. Çalıştığı dönemlerde üstlendiği ve sunduğu bazı programlar sayesinde dönem televizyonculuğunda aranan sanatçılardan biri olmuştur. Emekli olduktan sonra da sektöre olan katkısı devam ederek bilgi ve deneyimlerini paylaşmaktan kaçınmamıştır.