Browsing by Subject "Dijitalleşme"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted 1970-2000 yılları arası Türkiye’de oyun kültürü(Bilkent University, 2021) Beşpınar, Hüseyin Yiğit; Gülnaroğlu, Servet; Dalmış, Fatma Sena Aybala; Uludağ, Ali Eren; Uludağ, Umut CanBir kültürde çocukların oynadıkları oyunlar önemli bir yer tutar. Yüzyıllar boyu birçok önemli oyuna sahip Türk kültürüyse 20. yüzyılın sonlarına doğru, sanal çağın yaklaşmasıyla birlikte köklü değişikliklere uğramıştır. Çocuklar sokak oyunları oynamayı bırakıp video oyunlarına merak duymaya başlamış ve bu durum bütün bir neslin dinamiğini değiştirmiştir. 21. yüzyılın başlarına kadar amatör yaratılardan öteye gidememiş Türk dijital oyun sektörü, Türkiye ve dünya sanal oyun sektörünün kurucularından olan Mevlüt Dinç’in de katkılarıyla hızlı bir şekilde yol kat etmiştir. Günümüzde hâlâ hak ettiği yere ulaşamayan Türk dijital oyun sektörü tüketicisi sayesinde büyük bir potansiyele sahiptir. Bu çalışmada oyun sektörü Dinç’in hayatı çerçevesinde ele alınmak vasıtasıyla araştırılmıştır. Aynı zamanda değişen oyun kültürünün yarattığı sonuçlar ve bu değişimin nedenleri incelenmiştir.Item Restricted Cumhuriyet döneminde Türkiye’de Özgün Baskı Sanatının gelişimi(Bilkent University, 2022) Baykan, Elif; Akyol, Eylül; Tubay, Tolga; Albayrak, Bartu; Karaköse, AybükeKalıplar kullanılarak kâğıda veya benzeri malzeme üzerine sanatçı tarafından yapılıp basılan resimlere özgün baskı adı verilmiştir. Cumhuriyetin ilk yıllarında Avrupa'dan gelen öğrenciler sayesinde ilk çalışmalar başlatılarak çeşitli enstitülerde atölyelerin geliştirmesiyle birlikte sanatçılar farklı tekniklerle tanışmışlardır. 1970’lerden sonra öncü okullardan mezun olan sanatçıların açtığı atölyeler ve çeşitli kurumlar sayesinde özgün baskı yayılmaya başlamıştır. 1980’lerden sonra ise ülkenin içinde bulunduğu durumdan dolayı içerik, teknik olarak ve tanınırlık açısından kırılma noktaları geçiren baskı resim, bu dönemde dünyayla paralellik kazanmıştır. Günümüzde de Türkiye’de baskı sanatının önemi çeşitli kurumların açtığı atölyeler ve dijitalleşmenin kattığı yeniliklerle artmakta ve böylelikle bu sanatın benimsenip yaygınlaşması sağlanmaktadır.Item Restricted Türkiye dijital eğlence sektörü ve: Fantasyland(Bilkent University, 2018) Akboğa, Doğuş; Aktaş, Gülen İpek; Arık, Deniz; Güneş, Mert; Uslu, MuammerBu araştırmada, dijital oyunların dünya üzerinde ortaya çıkmasının ardından Türkiye’ye girişi, zamanla Türkiye’ye olan etkileri ve Türkiye’de gelişimi, Fantasyland isimli oyun merkezinin üzerinden incelenmiştir. Fantasyland oyun merkezinin müdürü Adem Sarı ile yapılan röportajdan, yazılı ve sözlü kaynaklardan alınan yardımlarla dijital oyunların ilk ortaya çıkışından itibaren gözlemlenen ilerlemeler, Türk halkının bu oyunlarla tanışması, adaptasyon süreci, bu süreçte karşılaşılan sorunlar ve kurulduğu ilk gün ile içinde bulunduğumuz zaman arasındaki dönemde kuruluşu, gelişimi ve değişimi olmak üzere üç ana başlık altında Türkiye’de “Atari Salonu” kategorisinde bir ilk olarak değerlendirilebilecek olan Fantasyland’in varlığı araştırılmıştır.