Browsing by Subject "Cultural identity"
Now showing 1 - 5 of 5
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted Bisküvi üreticiliğinden çok daha fazlası: ETİ Lezzet Uygarlığı(Bilkent University, 2018) Erk, Esin; Kurtpınar, Öykü; Türksoy, Duygu; Sakıncı, Doğa; Kolak, Arda KayraProjemizde belirlenen örnek şirketin, Eti Gıda Sanayi ve Ticaret A.ş’nin ticari faaliyetleri dışında kalan, başta şirketin bulunduğu Eskişehir ili ardından tüm Türkiye’deki sosyal ve kültürel alandaki çalışmaları incelenmiştir. çalışmanın içeriğini ETİ-Eskişehir halkı ilişkisi, işveren-çalışan ilişkisi, şirketin eğitim, kültür, sosyal, spor, sağlık alanında gerçekleştirdiği etkinliklerin çıktıları; öncelikle Eskişehir bazında ardından Türkiye genelinde değerlendirilmiştir. çalışma birincil, ikincil ve sözlü kaynaklar içermektedir.Item Restricted Kıbrıs Barış Harekâtı’nın Marunilere etkisi: Koruçam köyü(Bilkent University, 2025) Hüyük, Atahan; Demirbaş, İpek Zahide; Kala, İrem Selcen; Aygüney, Ozan; Yalçınkaya, Sude NurtenKonumu sayesinde Doğu Akdeniz’in önemli noktalarından biri olan Kıbrıs Adası tarih boyunca çeşitli topluluklara ev sahipliği yapmıştır. Bu toplulukların büyük bir çoğunluğunu çeşitli azınlık gruplar oluşturmuştur. Bu çalışma, Lübnan’dan göçleri sonrasında söz konusu azınlık gruplardan biri hâline gelen Marunileri ele almaktadır. Kültürlerini ve kendi kilise geleneklerini de beraberinde getirerek Kıbrıs’a yerleşen Marunilerin çoğu, 1974 Kıbrıs Barış Harekâtı ile Kıbrıs Rum toplumunun bir parçası olmak için kuzeyden güneye göç etmiştir. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde (KKTC) kalmayı tercih eden Maruni nüfusu ise çoğunlukla Koruçam köyünde varlıklarını sürdürmektedir. Koruçam halkı, harekât sonrasında ortaya çıkan siyasi değişikliklere ve zorluklara rağmen kültürlerini korumak için çabalarını devam ettirmektedir. Bu araştırma makalesi; tarihî çalışmalar, sözlü tarih kapsamında yapılan röportajlar ve diğer ikincil kaynaklardan yararlanarak Koruçam Marunilerinin dinî, kültürel ve sosyal kimliklerini ele alırken 1974 Kıbrıs Barış Harekâtı’nın topluluk üzerindeki etkilerine odaklanmaktadır.Item Restricted Osetlerin tarihsel mirası ve Türkiye’ye yansıması(Bilkent University, 2025) Aslan, Esra; Güzelil, Zeynep; Özmen, Janset; Yüksel, Sıla; Doğan, Deniz AdaBu çalışma, Osetlerin tarihsel kökenleri, kültürel kimliklerinin dönüşümü ve Türkiye’ye göç süreçlerini çok yönlü bir bakış açısıyla ele almaktadır. Osetlerin, İskit-Sarmat-Alan medeniyetine dayanan Hint-Avrupa kökenli bir halk olduğu ve tarihsel olarak Kuzey ve Güney Osetya arasında bölündüğü anlatılmaktadır. Rus-Kafkas Savaşı sonrasında Osetlerin Osmanlı topraklarına göç ettiğini ve Türkiye’de karşılaştıkları ekonomik, sosyal ve kültürel zorluklara rağmen kimliklerini koruma çabası içerisinde bulundukları vurgulanmaktadır. Göç sürecinde Osetler, misafirperverlik, aile bağları ve geleneksel danslar gibi zengin kültürel özelliklerini devam ettirmiş, ancak kentleşmeyle birlikte kültürel erozyona maruz kalmışlardır. Türkiye’de kurulan Alan Kültür ve Yardım Vakfı, Oset kimliğinin korunmasında önemli bir rol üstlenmiştir. Vakfın dil kursları, kültürel etkinlikler ve yayın çalışmaları gibi faaliyetleri, Oset kültürünü gelecek nesillere aktarmayı hedeflemektedir. Sonuç olarak, Osetler, tarihsel süreç içerisinde karşılaştıkları siyasi ve kültürel değişimlere direnerek, kimliklerini koruma mücadelesi vermiş ve diaspora bağlamında yeni bir kültürel alan yaratma çabasına girmiştir. Bu çalışma, aynı zamanda bu mücadelenin Kafkasya politikaları ve küresel diaspora araştırmalarına olan katkılarını da incelemektedir.Item Open Access Transformations in security and identity after the Cold War: Turkey's problematic relationship with Europe(Sage Publications Ltd., 2000) Aybet, G.; Müftüler-Bac, M.[No abstract available]Item Restricted Türkiye’de Kafkas derneklerinin merkezi bir örgütte toplanmaları ve bunun çerkez kültürü ve değerlerinin yaşatılmasına etkileri(Bilkent University, 2024) Geyik, Biricik Zeynep; Yücel, Eren; Harputoğlu, NehirBu çalışmada Türkiye’deki en kalabalık etnik gruplardan biri olan Çerkezlerin, 19. yüzyılda sürgün yaşamak zorunda kaldıklarından sonra, Anadolu’da dağınık bir şekilde yerleşmeye ve yaşamaya başladıklarından kısaca bahsedilecek; dağınık olmalarının yarattığı olumsuzluğun, aralarındaki toplumsal birlik ve beraberliğin yükseltilmesi vizyonu oluşturduğu ve bu vizyonun gerçekleşmesinin ilk adımı olarak da 1975’te Türkiye’deki Kafkas Derneklerinin bir çatı altında toplanması incelenecektir. Bu yolla, Kafkas Derneklerinin kurulma sebepleri anlaşıldığı gibi, bunun yanında derneklerin Çerkez kültür ve değerlerinin yaşatılmasında hangi etkilere sahip oldukları ifade edilecektir. Çerkez kültürü geçmişten bugüne devam ediyorsa, bu konuda derneklerin rolleri, düzenledikleri etkinlikler, çeşitli sivil toplum kuruluşlarıyla olan etkileşimleri derinlemesine araştırılacaktır. Son olarak, geçmişten gelerek incelenen Kafkas Dernekleri ve Çerkez kültürü analiz edildikten sonra, bunun geleceğinin ne olabileceği; ileride Çerkez kültürünün nasıl yaşatılabileceği ile ilgili çıkarımlar yapılacaktır. Dernekler incelenirken temel olarak Kahramanmaraş Kafkas Kültür Derneği ve Ankara’da bulunan KAFFED ele alınmış, bu dernek ve federasyonun hem eski hem mevcut başkanlarıyla röportaj yapılarak birinci elden bilgilere ulaşılmış, 2000’lere kadar gelişen süreç analiz edilmiştir. Röportaj yapılacak birincil kaynakların konu hakkında değerli bilgilere sahip olmaları da kaynaklara çeşitlilik katmıştır. Çerkezler, sürgünden sonra Anadolu'ya yerleşerek kültürlerini korumak için dernekler kurmuş ve bu dernekler aracılığıyla toplumsal dayanışmayı güçlendirmişlerdir; günümüzde de bu dernekler, Çerkez kültürünü ve dilini yaşatmak için etkinliklerine devam etmektedir.