Browsing by Subject "Copenhagen school"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Open Access Kopenhag okulu ve güvenlikleştirme teorisi(Millî Savunma Üniversitesi Atatürk Stratejik Araştırmalar Enstitüsü, 2015) Baysal, Başar; Lüleci, Çağla1990’larda hızla gelişen Kopenhag Okulu, Soğuk Savaş’ın bitimiyle birlikte değişmeye başlayan güvenlik anlayışına önemli katkılarda bulunmuştur. Okulun yazına en önemli katkılarından olan güvenlikleştirme teorisi, hem ülkemizde hem de dünyada uluslararası ilişkiler ve siyaset bilimi çalışmalarında sıklıkla kullanılmaktadır. Buna rağmen, Türkçe akademik yazınında özel olarak güvenlikleştirme teorisini analiz eden çalışmaların eksikliği gözlemlenmiştir. Bu çalışma, güvenlikleştirme teorisi üzerine Türkçe akademik yazınına katkıda bulunmak amacıyla hazırlanmıştır ve yöntem olarak sözkonusu literatürün temel ve eleştirel çalışmalarının kapsamlı ve sistematik bir taramasını yapmaktadır. Çalışmada ilk olarak, güvenlik kavramının tanımı üzerine tartışmalar ele alınmış; gelenekselci ve yeni güvenlik çalışmalarının yaklaşımları arasındaki farklılıklar ortaya koyulmuştur. İkinci olarak, Kopenhag Okulu’nun güvenlik çalışmalarına olan katkılarından sektörel güvenlik yaklaşımı ile bölgesel güvenlik kompleksi teorisi açıklanmıştır. Üçüncü olarak, güvenlikleştirme teorisi ve öğeleri detaylı şekilde incelenmiş; güvenlikleştirme analizinin nasıl yapılabileceğine ve Kopenhag Okulu’nun normatif duruşuna odaklanılmıştır. Son olarak, Kopenhag Okulu güvenlikleştirme teorisi üzerine devam eden tartışmalar ele alınmış; yetersiz analiz edilen bağlam ve hedef kitle ile aşırı vurgu yapılan söz-edim konuları üzerinde durulmuştur. Kopenhag Okulu’nun geliştirdiği kavram ve yaklaşımları temel metinlerden faydalanarak analiz eden bu çalışmaya göre, güvenlikleştirme teorisi, güvenliğe olan inşaacı yaklaşımı ile geleneksel güvenlik yaklaşımlarından; güvenliği negatif bir kavram olarak görmesi ve devleti güvenlik çalışmalarının temel (ancak tek olmayan) öğesi olarak görmesi bakımından da diğer eleştirel güvenlik çalışmalarından ayrılmaktadır. Çalışma, okulun güvenlik kavramına inşaacı yaklaşımlar arasında önemli bir yere sahip olduğu ve güncel uluslararası güvenlik konularının analizinde kullanışlı bir çerçeve sağladığı sonucuna varmaktadır.Item Open Access Securitization of migration in official discourse in Turkey in post-Cold War Era(2021-09) Fişne Yavuz, Mehlika AyşeSince the end of the Cold War, Turkey has become a destination country for the human mobility of people who are not of 'Turkish descent and culture’. For the first time in the history of the Republic, Turkey has become a destination and not only a transit country. The thesis is interested in the changing official responses of the Republic to this transition. The question asked is whether and/or in what ways major human mobility cases to Turkey in the post-Cold War Era were securitized in the official discourse of the Republic. The cases that are focused on are the mobility of the 1989 Ethnic Turks of Bulgaria, and the Northern Iraqis in 1991, mobility from the post-Soviet countries and from the Central African countries since the early 1990s, and post-2011 Syrian human mobility. While examining this question, the thesis adopts the perspective of securitization theory and looks to see whether these human mobilities were portrayed as a threat to Turkey’s national security or not.Item Open Access The study of desecuritization: A meta-study(2023-08) Aydoğan, Çağla NazSecuritization theory has introduced a different outlook to security studies by providing an alternative view to think about and study security. Moving away from the traditional security assumptions that suggest threats exist out there waiting to be addressed, securitization theory argues that security is a speech act that comes into being through utterance. Securitization and desecuritization are two ends of a security continuum in which threats are addressed by extraordinary measures above normal politics or through normal political measures. Even though securitization and desecuritization are formulated together, the literature heavily focuses on securitization and its empirical applications. Therefore, desecuritization remains understudied compared to securitization. This thesis provided a meta-study on desecuritization. It presented the theoretical and empirical work on desecuritization discussed in the literature. The thesis focused on the Copenhagen School framework of desecuritization to illustrate the evolution of the ideas and different empirical applications of desecuritization. Using a meta-study approach that synthesizes and integrates past research on desecuritization, the thesis reflected on the broader conclusions and identified different patterns within the field of study. It also emphasized the critiques and contributions within and outside of the Copenhagen school to locate the aspects that need additional attention in desecuritization studies.