Browsing by Subject "Campus"
Now showing 1 - 5 of 5
- Results Per Page
- Sort Options
Item Open Access From within the urban folklore: A METU legend(2003) Uluğtekin, M.G.This study tries to deal with the contemporary function of the legend as a branch in relation to the urban space. In this context, university is taken as a specific urban space in evaluating the intermelted character of university legends and campus life. The fact that legend continues to exist today is considered in relation to the adaptation of traditional literary branches into the new spaces and needs of life.Item Restricted ODTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümünün kuruluşu ve gelişimi(Bilkent University, 2025) Yılmaz, Nehir; Altınok, İlayda; Demir, Selen; Oran, Berfin; Çetin, BilgeODTÜ, 1954'te Birleşmiş Milletler ‘in önerisiyle kuruldu ve 1956'da eğitim hayatına başladı. Amacı, Türkiye'nin teknik alanlarda nitelikli insan gücü yetiştirmekti. İlk yıllarda "Baraka Üniversitesi" olarak bilinen ODTÜ, 1963'te yeni kampüse taşındı ve burada ağaçlandırma projeleriyle bozkırdan ormana dönüştü. İnşaat Mühendisliği Bölümü 1957'de kuruldu ve hızla gelişti. İlk yıllarda sınırlı imkanlarla eğitim verilirken, zamanla laboratuvar altyapısı güçlendirildi. 1970’lerdeki siyasi krizlere rağmen akademik kadro güçlendirildi. Mezunlar, Türkiye'nin inşaat sektöründe önemli başarılara imza atarak uluslararası arenada prestijli pozisyonlarda yer aldı. Bugün ODTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü, uluslararası düzeyde eğitim ve araştırmalarla sektöre liderlik etmekte ve geniş bir yelpazede öncü çalışmalara imza atmaktadır.Item Restricted ODTÜ’nün omurgası “ALLE”nin kampüsle olan bağı ve gelişimi(Bilkent University, 2021) Güngen, Beyza Mira; Özzade, Aslı Selin; Kaya, Zeynep Ayça; Çakır, Semih KaanOrta Doğu Teknik Üniversitesi, bilimsel ve teknik sahalarda ileri bir eğitim hizmeti vermek ve bulunduğu bölgeyi kalkındırmak amacıyla 1956 yılında Ankara’da Orta Doğu Teknoloji Enstitüsü adıyla kurulmuş ve daha sonra üniversite haline gelmiştir. ODTÜ, eğitim hayatına TBMM’nin yakınlarındaki barakalarda başlamış ve büyüdükçe barakaların yetersiz gelmesi sonucu Ankara’daki şimdiki yerleşkesine yerleşmiştir. ODTÜ Ankara Kampüsü kuzey-güney doğrultusundaki bir eksen üzerine oturtulmuş olup, kampüs kurulduğu günden bugüne dek “Alle” olarak adlandırılan ve kampüsün omurgası olarak görülen bu eksen üzerinde gelişmiştir. Binaları, yapıları, heykelleri, yeşil alanları ve diğer açık mekanları üzerinde/etrafında barındıran “Alle” birçok sosyal, siyasi ve kültürel olayların merkezi olmuştur.Item Restricted Öğrencilerinin anlatımıyla 1980’li yıllarda TED Ankara Koleji(Bilkent University, 2021) Kazazoğlu, Doğa; Yanıkömeroğlu, Duygu Yosun; Yılmaz, İpek; Tufanoğlu, Melis; Kıyma, Sümeyye SenaBu çalışmada 31 Ocak 1928’de kurulan Türk Eğitim Derneği’nin 80’li yıllardan bugüne kadarki değişimi incelenmektedir. Bu derneğin kuruluş amaçlarından en önemlisi yeterli olanaklara sahip olmayan, başarılı öğrencilere burs vermektir. Bu doğrultuda, 93 yıldır faaliyetlerine devam etmekte olan Türk Eğitim Derneği’nin Ankara’da açtığı TED Ankara Kolejinin olanakları ve değişimi, mezunlarının anlatımıyla gözlemlenmiştir. Kolej’in o dönemdeki merkezi konumunun, okulun işleyişinin ve okuldaki sosyal aktivitelerin öğrencilere sağladığı avantajlar ve dezavantajlar değerlendirilmiş, aynı zamanda 80’li yıllardaki siyasi olayların okul ve öğrenciler üzerindeki etkileri de incelenmiştir. Çalışmanın sonunda ise TED Ankara Kolejinin işleyişi, öğrencilerin okul içi ve okul dışı hayatı için 1980’li yıllar ve daha öncesi ile günümüz arasında bir kıyaslama yapılmıştır.Item Restricted Ziraat fakültesi öğrencilerinin gözünden Ankara'da 1978 kuşağı(Bilkent University, 2021) Kızılkaya, Ece Irmak; Demir, İkbal Sena Nur; Unutmaz, Tugay Deniz; Yılmazkart, Safa Mustafa; Özdemir, Muhammed Hakanİdeolojik farklılıklar kaynaklı ayrılıkların yoğun bir şekilde görüldüğü 1960-1980 döneminde meydana gelen şiddetli siyasi çatışmaların kökeni dünya ve Türkiye’nin belirtilen zaman diliminde siyasi ve ekonomik konjonktüründeki değişimlere dayanmaktadır. Üniversite öğrencileri dönemin en etkin aktörleri olmuş, üniversite kampüsleri bir siyasi üs haline gelmiştir. İdeolojik farklılıkların gruplaştırdığı 1978 Kuşağı üniversite öğrencileri kampüslerde, sokaklarda birbirleriyle ve polis güçleri ile çatışmıştır. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi de 1970-1980 dönemi sağ ve sol gruba mensup öğrencilerin kimi zaman kayıplarla sonuçlanan çatışmalarına şahitlik etmiş, üniversite yönetiminin olayları kontrol altına alamadığı noktalarda akademik hayatta kesintiler yaşanmıştır. 1980 Darbesi’nin ülkede yarattığı büyük değişiklikler dönemin üniversite öğrencilerinin hayatlarını da derinden etkilemiştir.