Browsing by Subject "Automobile"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted 1960'dan günümüze Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu(Bilkent University, 2019) Dalaklı, Ayça; Taşkın, Berkay; Serim, Elif; Ökten, Eren Can; Erol, YavuzTürkiye Turing ve Otomobil Kurumu (TTOK) 1923 yılında kurulduğundan itibaren ülkeye turizm, ulaşım, kültür gibi alanlarda pek çok hizmet vermiş bir dernek. Bu yazıda bu derneğin 1960’lardan sonra yaptığı çalışmalar daha fazla yer kaplarken kuruluşundan itibaren olan önemli olaylar ve yaptıkları çalışmalar da es geçilmeyecek. Ayrıca kurumda çalışmış olan önemli insanlardan da bahsettik. Örneğin İstanbul hakkında pek çok kitabı olan ve İstanbul’un kültürel mirasını korumak için pek çok şey yapmış olan Çelik Gülersoy.Item Restricted The media's role in the decline of Devrim motors(Bilkent University, 2020) Ashyralyyev, Akmuhammet; Ijaz, Hasaan; Rehman, Mohammad Usayrim; Mulkana, Muhammad Abdullah Shafat; Zeeshan, RafayIn this research paper, we investigate the relationship between the fall of Devrim Motors and media's portrayal of it. Devrim Project was an initiative taken by President Gursel of Turkey in 1962 to pave way for Turkey's technological independence and economic prosperity. After 4 months of hasty labor by 24 engineers, 2 prototypes out of 4 - built only from materials available in Turkey - were revealed to the public on the Republic Day where one car broke down. Major media outlets, thereafter, reported the project in mixed opinions, surrounding the project in controversy. By scrutinizing these articles, our paper shows that media's portrayal coupled with the time-place setting are the main entities responsible for the fall of Devrim Project.Item Restricted Türkiye’de renkli yayın dönemine geçildikten sonraki süreçte araba reklamlarındaki değişim(Bilkent University, 2018) Uygur, Deniz; Şen, İnci Şevval; Hancan, İlayda; Ersoy, Tuna; Çalık, BarınBu araştırmada, Türkiye’de renkli yayına geçişten sonraki süreçte,!980’lerden sonra, araba reklamlarının değişimi, değişimin nedenleri ve hedef kitle üzerindeki etkileri incelenmiştir. Bu süreç içinde araba algısının değişimi, simgeselleştirilmiş olgular, istatistikler (yıllara göre markaların satış ve reklam verme oranları), ülkenin sosyal kültürün dinamiğinin araba reklamlarında etkileri üzerinde durulmuştur. Ayrıca, araba reklamlarında kullanılan temaların, mizah, incelenmesi. Yazılı ve sözlü kaynaklardan faydalanılarak araştırma tamamlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Araba, Otomobil, temalar, Otomobil reklamları, Araba reklamı, istatistikler, Türkiye, olgular, değişim, renkli yayın dönemi.