Browsing by Subject "Abstract art"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted Fahrelnissa Zeid: 1900’lerde bir kadın ressam(Bilkent University, 2021) Dilaver, Derin Deniz; Uğur, Selin; Yüzbaşıoğlu, Musa Kaan; Güralp, Fatma Dila; Yurdakoş, KaanBirçok sanatçı yetiştirmiş olan Şakir Paşa ailesine 1901 yılında doğan Fahrelnissa, küçük yaşlarda abisi Cevat Şakir’in sanatçı ruhundan etkilenmesiyle resim sanatına büyük bir tutku geliştirdi. İlerleyen dönemlerde İnas Sanayi-i Nefise ve Academie Ranson gibi okullarda sanatını geliştiren Fahrelnissa 1942 yılında D grubuna katıldı. Avrupa’nın birçok yerinde sergi açan Fahrelnissa, Doğu ve Batı sentezi bir sanat anlayışına sahip soyut resimleri ve özellikle hayatının son döneminde çizdiği portreleriyle tanındı. 1990 yılında hayatının son yıllarını geçirdiği ve kurduğu akademiyle birçok sanatçı yetiştirdiği Amman’da hayatını kaybetti. Çok geniş bir coğrafyada özgün sanatıyla iz bıraktı.Item Restricted Geometrik soyut sanatta Adnan Çoker(Bilkent University, 2020) Maral, Göze Hazal; Genç, Çağla; Çenberci, Ege; Hüsnügil, Sercan; Dönger, Ege BerkeAdnan Çoker Türk geometri soyut sanatının öncülerinden ve önemli isimlerinden biridir. Bu çalışmada sanatçının öğrenim hayatı, çıraklık dönemi, sanatının gelişimi ve kendi çizgisini bulması işlenmiştir. Çoker'in yaşadığı olayların ve eğitiminin sanatına etkisi ve sanatının Türkiye'ye ve Türk sanatçılara etkisi tartışılmıştır. Adnan Çoker'in hayatı ve eğitimi ışığında kendine özgü sanatı, Türk soyut resim sanatını taşıdığı nokta ve Adnan Çoker'in bu sanat akımındaki yerinin altı çizilmesi hedeflenmiştir.Item Open Access Kandinsky or me? How free is the eye of the Beholder in abstract art?(Sage Publications, 2019-09) Braun, D. I.; Doerschner, KatjaWe investigated in “art-naïve” German and Chinese participants the perception of color and spatial balance in abstract art. For color perception, we asked participants (a) to adjust the color of a single element in 24 paintings according to their liking and (b) to indicate whether they preferred their version of the painting or the original. For spatial perception, we asked participants (a) to determine the “balance point” of an artwork and (b) to indicate their preferences for the original or left-right reversed orientation of previously seen and unfamiliar paintings. Results of the color experiments suggest that, even though the interactive task was of a rather open-ended nature, observers’ color adjustments were not random but systematically influenced by each painting’s color palette. Overall, participants liked their own color choices about as much as the original composition. Results of the spatial experiments reveal a remarkable consistency between participants in their balance point settings. The perceived lateral position of the balance point systematically affected the left-right orientation preference for a given painting. We conclude that “art-naïve” observers are sensitive to the composition of colors and spatial structures in abstract art and are influenced by their cultural backgrounds when experiencing abstract paintings.Item Restricted Kuzgun Acar ve Türkiye'nin kayıp kent belleği(Bilkent University, 2025) Okur, Emin Bora; Güllüce, Yusuf; Polat, Tülin Feyza; Ürensel, Ömer; Aksoy, Tayfun BurakBu çalışma sanatçı ve heykeltıraş Kuzgun Acar’ın hayatı ve eserleri üzerinden Türkiye’de kent belleği kavramının ne olduğunu ve nasıl kaybolabileceğini anlatmaktadır. Bu anlatı yapılırken Kuzgun Acar’ın eserlerinin hangi sanatsal ve düşüncesel akımlardan etkilendiğini ve eserlerinin kayboluşunda sanatsal özelliklerinin nasıl bir rol oynadığına değinilecektir. En bilinen iki eseri olan Türkiye Rölyefi ve Kuşlar anlatıda temel oluştururken ismi geçen eserlerin Türk kent belleğindeki yerleri belirgin bir şekilde ortaya koyulacaktır. Acar’ın eserlerinin kayboluş hikâyesi gibi özel ve tekil bir örnek üzerinden kent belleklerinin nasıl kaybolduğu ve nasıl korunabileceği anlatılmaktadır.