Browsing by Subject "İtalya"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Open Access İnternet: demokrasiye açılan kapı? Türkiye ve İtalya örnekleri çerçevesinde e-devlet uygulamaları(Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü, 2009) Saylan, İbrahimKarar alma süreçlerine etkin yurttaş katılımını demokrasinin vazgeçilmez unsurlarından biri olarak gören bu çalışmanın amacı, siyasal etkinliğin hizmetine yeni olanaklar sunan Bilgi ve Đletişim Teknolojileri’nin (BĐT) merkezi ve yerel yönetimler düzeyinde kullanımını e-devlet uygulamaları ile e-demokrasi ilişkisi çerçevesinde incelemektir. E-devlet uygulamaları ile e-demokrasiyi bütünleşik olarak kavrayan ve hayata geçirmeyi amaçlayan eyönetişim modelini temel alan bu çalışma, e-devlet ile e-demokrasi ilişkisi üzerine kuramsal bir tartışmadan sonra, karşılaştırmalı içerik analizi yöntemi ile Türk ve Đtalyan devletlerinin e-devlet ve e-demokrasi ilişkisini nasıl kavradığı, bunun etkin yurttaş katılımını ne yönde etkilediği soruları tartışılmaktadır.Item Restricted İtalyan bir mimarın Türk mimarisine etkisi: Giulio Mongeri'nin Türkiye'ye katkıları(Bilkent University, 2018) Parkan, Akın; Erbaşı, Asena; Batuk, Beyza; Şen, Talha; Ekiz, Zeynep SenaAraştırma Cumhuriyet Dönemi ve sonrası Ankara’sında etkin olan İtalyan mimar Giulio Mongeri ve Mongeri’nin eserleri üzerinedir. Mongeri Ankara’nın inşasında hem önemli rol oynamıştır hem de Türkiye’nin birçok yerinde günümüzde de varlığını koruyan eserler yapmıştır. Birincil Ulusal Mimarlık Dönemi’nin önemli mimarlarını da yetiştiren Mongeri, bu dönemden sonra gelen mimarlık akımlarını da etkilemiştir. çalışmada, Damla Çinici’den ve Sedat Bornovalı’dan da yardım alınarak Mongeri’nin ve eserlerinin ülkemiz için önemini ve durumunu yansıtmak amaçlanmıştır. Giulio Mongeri’nin hayatı kişisel ve akademik olarak incelenmiş, daha sonra yaptığı eserler açıklanmıştır. Monger’nin yapıları teker teker incelenmiştir ve bu binaların analizleri yapılarak Mongeri’nin mimari varlığının ülkemiz için önemi yansıtılmaya çalışılmıştır.