Browsing by Author "Sayman, Sim"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi tarihi(Bilkent University, 2021) Özçelik, Irmak; Şarman, Onur; Soycan, Gökçe; Sayman, Sim; Akyol, Yağmurİnsanların kendilerini ifade etme biçimi olarak kullandıkları yazısız iletişim aracı olan sanat, nesilden nesile öğretilmiştir. Bu eğitim süreci, tarih öncesi çağlarda mağara duvarlarına çizilen resimlerden başlayarak günümüzdeki modern güzel sanatlar fakültelerine kadar gelmiştir. Türk toplumundaysa sanat, tarih boyunca önceliğini kaybetmemiştir. Osmanlı Döneminde temelleri atılan sanat öğretisi, Sanayi-i Nefise Mektebî’nin kurulmasıyla daha da hız kazanmıştır. Cumhuriyetin ilanını ile önem kazanan modernleşme çalışmaları Türk toplumunu sanat alanında daha atik olmaya teşvik etmiştir. 1982 yılında kurulan Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi (HÜGSF), Ankara’da sanat alanında çağdaşlaşma adımını ilk atan kurum olmuştur. HÜGSF’nin kurulması, Ankara’daki sanat eğitiminde ortaya çıkmış olan boşluğu kapatmış ve Türk toplumunda yüzyıllardır süregelen sanat eğitimini devam ettirmiştir. Fakültenin; başta gençler olmak üzere, Türkiye’de sanat ve sanatçılığa katkıları olmuştur. HÜGSF, kurulduğu ilk günlerden bu yana sadece sanat eğitimi ile sınırlı kalmayıp aynı zamanda o dönemde yaratıcılığını kaybetmiş olan sanatı da kurtarmıştır. Kuruluşundan sonra birçok başarıya imza atan kurum, günümüzde de faaliyetlerine devam etmektedir.Item Restricted Halk eğitim merkezleri(Bilkent University, 2021) Sayman, Sim; Özbağ, İbrahim Cem; Ekinci, Asım Ekrem; Tulunoğlu, Barkın; Tanrıöver, EmreBu çalışma, hayat boyu öğrenme kurumları ve hayat boyu öğrenme kavramı temele alınarak yürütülmüştür. Araştırmanın amacı, I. Beş yıllık kalkınma planı ile ortaya çıkan köy enstitü’lerinden günümüzde halen faaliyetlerde bulunan halk eğitim merkezleri’nin tarihini, kuruluş nedenleri ve amaclarını, merkezlerde hangi faaliyetlerin yürütüldüğünü, kimlerin görev yaptığı ve görev yapacak öğreticilerde hangi şartların arandığını, insanlar üstündeki sosyal ve kültürel etkilerini detaylıca göstermektir. Köy enstitüleri ve halk evleri’nin faaliyetlerine son verilip, çalışmalar halk eğitim merkezleri’ne devam etmesinin sebepleri, bu kurumlar arasındaki benzerlikler ve farklılıklar açıklanacaktır. Nüfus artışı, dönemin siyasi meseleleri ve birçok dış etmenlerden dolayı halk eğitim merkezleri’nin popülaritesinin giderek kaybolmasının olası nedenleri yazıya dökülecektir. Araştırmada nitel yöntemler anlamsal betimlemeler yapılarak aktarılmıştır. Resmi gazete kupürleri, milli eğitim şuraları, köy enstitüsü mezunlarından Ahmet Akbaş’ın söyleşisi, gazete arşivleri ve ağırlıklı olarak konu hakkındaki tezler araştırılmıştır. Tezlerden elde edilen kapsamlı bilgiler derinlemesine incelendikten sonra araştırma taslağımıza yalın ve öz bir şekilde aktarılmıştır.