Browsing by Author "Akay, Selen"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted Haydarpaşa Lisesi'nin 1960-1990 yılları arası tarihi(Bilkent University, 2018) Elçik, Zeynep; Değimli, Duru; Şenol, Barış Bilgin; Akay, Selen; Muratoğlu, Burcu1960 – 1990 yılları arasındaki 30 yıllık süreçte 71 Muhtırası’nın ve değişen siyasi ortamın da etkisiyle ve zamanla artan okullarla yaşadığı etkileşimlerle değişip şekillenen Haydarpaşa Lisesi’nin öğretmen ve öğrenci profili, verdiği eğitim düzeyi ve öğrencilerine sağladığı sosyal imkanlar, öğrencilerin okulda karşılaştıkları siyasi durumlar ve mezunlarının okula dair hatırladıkları, okula bağlılıkları incelenmiştir. Bu araştırma kapsamında, içerisinde okulun şimdiki idarecilerinin de bulunduğu 1960 – 1990 yılları arasında okulda yatılı veya gündüzlü olarak okumuş öğrencilerle görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmelere ek olarak, o dönemde okulda çıkarılmış olan dergiler ve yıllıklardan; okulun ve Mezunlar Derneği’nin internet sitelerinden yararlanılmıştır.Item Open Access “My robot friend”: Application of intergroup contact theory in human-robot interaction(Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2022-09-29) Akay, Selen; Arslan, B.; Bağcı, S. C.; Kanero, J.We present pilot data for one of the first comprehensive investigations of Intergroup Contact Theory [1], [2] in the context of human-robot interaction. Applying an actual intergroup contact procedure known to affect intergroup attitudes among humans (e.g., [3]), we examined whether human-robot interaction as a positive intergroup contact would change participants' evaluation of robots. Our data from 28 student participants ( N=15 in the interaction condition and N=13 in the no-interaction condition) suggest that after the participant and robot self-disclosed to each other (Fast Friendship Task), participants (1) felt more positive emotions towards robots, (2) perceived robots as warmer, and (3) identified robots as more similar to humans. These preliminary findings invite further research on the application of Intergroup Contact Theory in examining social human-robot interaction and its possible contributions to understanding human psychology.