Browsing by Author "Özdora-Akşak, Emel"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Open Access The CSR agenda of a family holding in oil extraction and mining: an analysis of Turkey’s Pet Holding(Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2017) Atakan-Duman, Ş.; Özdora-Akşak, EmelThis case study focuses on the identity construction process and corporate social responsibility (CSR) efforts of Pet Holding, a Turkish family holding company working in petroleum and gas exploration and extraction as well as in mining, tourism and construction. This study aims to understand how companies determine context and content of their CSR initiatives, the role of CSR in organizational identity construction through qualitative semistructured interviews with the firm’s managers and a quantitative analysis of secondary data. The findings revealed that CSR contributes deeply to organizational identity construction and tends to be influenced by the founder’s personal history and values. The founder’s personality and priorities were found to be critical for any organization’s identity construction, but especially important for family holdings.Item Open Access Türkiye’de kurumsal sosyal sorumluluğun kavramsallaştırılması: meta sentez analizi(Adem Anbar Yayıncılık, 2017) Atakan-Duman, Ş.; Özdora-Akşak, EmelÇalışma kapsamında kurumsal sosyal sorumluluk odaklı yerli yazının önemli bir parçası olan Türkiye'de yayınlanan yüksek lisans ve doktora tezleri tematik meta sentez (thematic meta-synhtesis) ile incelenmiştir. Bu inceleme sayesinde akademik çalışma yapan ve alana katkıda bulunan araştırmacıların sosyal sorumluluğu nasıl ele aldıkları, kavramların temel odağı, tarihsel izdüşümü ve profili belirlenmiştir. Tematik meta sentez ile yazındaki temel eğilimlerin ve boşlukların belirlenmesi ile kuramsal gelişime katkı sağlanacak alanlar tespit edilmiştir. Tezlerin bulguları ve sonuçları incelendiğinde daha çok betimsel ve uygulamaya yönelik çıkarımlarda bulundukları, teoriye katkının sınırlı olduğu, farklı teorilerden yola çıkarak bunları bütünleştiren ve kavramsal çerçeve geliştiren çalışmalara ihtiyaç olduğu belirlenmiştir.Item Open Access Türkiye’de telekomünikasyon sektöründe internet üzerinden örgütsel kimlik inşasında kurumsal sosyal sorumluluğun rolü(Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2014) Özdora-Akşak, Emel; Duman-Atakan, Ş.Çalışmada sosyal kimlik teorisi çerçevesinden örgütsel kimliğin inşasına önemli katkı sağlayan halkla ilişkiler ve sosyal sorumluluk uygulamalarına odaklanılmaktadır. Halkla ilişkiler, örgütsel kimliğin inşası ve bunun ilgili paydaşlara iletilmesi için kullanılan önemli iletişim araçlarından biridir. Araştırma kapsamında Türkiye de öne çıkan dört telekomünikasyon şirketi (Turkcell, Türk Telekom, Avea ve Vodafone) ele alınarak bu şirketlerin halkla ilişkiler ve kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri değerlendirilmiş ve bunların örgütsel kimlik inşasında ne şekilde ve ne etkide rolü olduğu incelenmiştir. Çalışma kapsamında incelenen telekomünikasyon şirketlerinin kurumsal Web siteleri tema düzeyinde içerik analizi uygulanarak derinlemesine incelenmiş, öne çıkan temalar ve bu temalar içerisinde kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin rolü ortaya konulmuştur. Çalışma sonuçları Türkiye de telekomünikasyon şirketlerinin temel iş faaliyetlerinin yanı sıra toplum faydasını ve kendi üstünlüklerini vurgulayan temalara da önem verdiklerini ve bu sayede değer yaratma ve meşru bir kimlik oluşturma çabası içerisinde olduklarını ortaya koymuştur. Ayrıca çalışma sonuçları kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin kimlik inşasında ve meşruiyet kazanmadaki önemli rolünü göstermiştir.