Türkiye’de yabancı dil eğitimi ve akademi diller okulu

Date
2021
Editor(s)
Advisor
Supervisor
Co-Advisor
Co-Supervisor
Instructor
Source Title
Print ISSN
Electronic ISSN
Publisher
Bilkent University
Volume
Issue
Pages
Language
Turkish
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Series
Fermude Gülsevinç, HIST 200-15 (2021-2022);2
Abstract

Osmanlı Dönemi’nde Farsça ve Arapça ile medreselerde başlayan yabancı dil eğitimi, Cumhuriyet Döneminde Batı üllkelerinin bilim ve teknoloji alanında hızlı ilerleyişiyle birlikte Fransızca, İngilizce ve Almanca gibi batı dillerinin daha yoğun olduğu eğitimle devam etmiştir. Eğitimi verilen diller ve ihtiyaçlar, nedenleriyle sürekli değişen bir durum olsa da her zaman için önem verilmesi gereken bir konudur. Türkiye’de yabancı dil eğitimine duyulan ihtiyaç yıllar içinde hızla arttığı gibi bu alanda eğitim veren kurumlar ve devletin verdiği önem de artmıştır. Akademi Dil Okulları da yabancı dil eğitimine olan ihtiyacın hızla arttığı bir dönem olan 1980-1990 yıllarında kurulmuştur. Yabancı eğitmenleriyle ve eğitim metotlarıyla ilkleri başardığı gibi medyada da gündem olmuştur. İngilizce, Türkçe ve birçok büyük eserin ana dili olan Farsçanın eğitimi verilen Akademi Dil Okulları Türkiye’de yabancı dil eğitiminde rol almıştır.


Foreign language education, which started in madrasas with Persian and Arabic in the Ottoman Period, continued with the education in western languages such as French, English and German, with the rapid progress of Western countries in the field of science and technology in the Republican Period. Although the languages and why people need them are constantly changing, they are always an issue that should be given importance. As the need for foreign language education in Turkey has increased rapidly over the years, the number of institutions giving foreign language education and the importance given by the state has also increased. Academy Language Schools were established in 1980-1990, a period when the need for foreign language education increased rapidly. Not only did it achieve firsts with its foreign trainers and training methods, it also became a hot topic in the media. Academy Language Schools, which teaches Turkish, English, and Persian, which has an important place in the past and is the mother tongue of many great works, have played a crucial role in foreign language education in Turkey.

Course
Other identifiers
Book Title
Citation
Published Version (Please cite this version)