Reklam ve satış yöntemlerine ilişkin haksız rekabet halleri
Author
Pınar, Hamdi
Date
2012Source Title
Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Hukuk Araştırmaları Dergisi (Özel Sayı)
Print ISSN
2146-0590
Publisher
Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi
Pages
129 - 156
Language
Turkish
Type
ArticleItem Usage Stats
108
views
views
296
downloads
downloads
Abstract
1 Temmuz 2012 tarihinden itibaren Türk ticaret hukukunda yeni bir dönem
başlamıştır. Bu çalışmamızda yeni TTK’daki haksız rekabete ilişkin hükümlerin bir
kısmı olan reklam ve satışyöntemleri incelenmiştir. Uygulamada sık karşılaşılacak olan
bu konularıyeniden ve mehaz olan İsviçre hukuku ile AB hukuku dikkate alınarak
konunun ana esasları ortaya konulmuştur. Haksız rekabet hukukunun yeni hükümleri
incelenirken, önceki tarihli olan önemli ve isabetli bazı kararlar da tespit edilerek yeni
hükümlerin uygulamasına yol göstermesi amaçlanmıştır. A new era has begun in Turkish Commercial Law on July 1, 2012. In this work,
advertising and sale methods, which form a part of the articles regarding unfair
competition in the new Turkish Commercial Code have been examined. The abovementioned issues, which are encountered quite often in practice, have been laid down
substantially, through the consideration of the source of the Code, Swiss Law, and the
EU Law. In the process of analysis, significant and felicitous former court
decisions have been identified, with the aim of them having a guiding effect to the
application of the new articles.
Keywords
Türk Ticaret KanunuHaksız rekabet
Reklam
Satış yöntemleri
İsviçre hukuku
AB hukuku
Turkish Commercial Code
Unfair competition
Advertising
Sale methods
Swiss Law
EU Law