Browsing by Subject "Wood carving"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted Ahşap oymacılığıyla yeniden kazanılan hayat: Nevzat Özbay(Bilkent University, 2023) Akpınar, Melike Ceren; Alkan, Tuba; Aras, Dilber Zelal; Demir, Feyzanur; Erzurum, Nisa TuanaNevzat Özbay, Ankara Ulucanlar Cezaevi Müzesi Sanat Sokağı’ndaki atölyesinde sanat eserleri üreten bir ahşap oyma ustasıdır. Nevzat Özbay, Çerkes kökenlidir ve 1946 yılında Uzunyayla’da doğmuştur. Ailesinin etkisiyle eğitimine önem vermiş ve küçük yaşta okuma yazma öğrenmiştir. Özbay, lise ve üniversite eğitimini bir yandan çalışarak tamamlamıştır. Bu dönemde gördüğü haksızlıklarla mücadele etmiş ve deneyimledikleriyle hayata bakış açısı şekillenmiştir. Nevzat Özbay, üniversitede tarih ve inşaat mühendisliği bölümlerini bitirmiş fakat çeşitli sebeplerle diplomasını alamamıştır. Özbay, muhalif kişiliği nedeniyle siyasi faaliyetlere yönelmiş ve çeşitli dergiler çıkarmıştır. 1980 Darbesi döneminde bir süre kaçak yaşamıştır. 1984 yılında tutuklanan Nevzat Özbay, hapishanedeyken işkencelere maruz kalmıştır. Çocukluğunda itibaren el sanatlarına ilgi duyan Özbay, bu dönem sonrasında geçirdiği felç nedeniyle oymacılığa yönelmiş ve bu sayede ellerini geri kazanmıştır. Nevzat Özbay, “sanat toplum içindir” düşüncesiyle eserler ortaya koymakta ve eserlerinde toplumsal konuları işlemektedirItem Restricted Faruk Öztürk’ün eğitimci ve sanatsal kişiliği(Bilkent University, 2023) Uzal, Sedat Burak; Ulaş, Sinan Ehad; Tekbaş, Yusuf Selim; Güneş, Gökhan Mert; Başkaptan, İbrahimBolu’da öğretmen olarak iş hayatına başlayan Faruk Öztürk hem birçok farklı öğretim kurumunda eğitmenlik ve idari görev yürütmüş hem de fotoğrafçılık ve radyoculuk ile uğraşmıştır. Emekliliğinden sonra ise günümüzde de unutulmaya yüz tutmuş olan ahşap oyma sanatında ustalık yapan bir isimdir. Bu makalede başarılı bir kariyere sahip olan Faruk Öztürk’ün biyografisi ve meslek hayatında yaşadıkları detaylı şekilde anlatılmıştır. Bunun yanında da hâlâ devam ettiği ahşap oyma sanatı hakkında tarihsel ve teknik bilgiler kendisine sorulmuş ve alınan cevaplar ışığında bu sanatın geçmişten günümüze durumu ve gelecekte ne durumda olabileceği gibi konular çok boyutlu şekilde ve muhtelif yönlerden incelenmiştir.