Browsing by Subject "University"
Now showing 1 - 8 of 8
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted 1980'lerde Ankara'da üniversite öğrencisi olmak(Bilkent University, 2018) Kaya, Ceren; Algül, Elif Zeynep; Özgüney, Mehmet Bahadır; Yıldırım, Beyza; Yılmazer, Emin TunaBu araştırmada, 1980-89 yılları arasında Ankara'da bulunan devlet üniversiteleri, devlet üniversitelerine olan katılım ve yüksek öğrenime katılan öğrencilerin sosyal hayatları incelenmiştir. 12 Eylül darbesinin ardından, devlet üniversitelerinde öğrenci olan gençlerin gerek eğitim öğretim yaşamları açısından gerek ise sosyal yaşamlarında yaşadıkları zorluklar ve Ankara'da üniversite öğrencisi olmanın güzel yanları sözlü ve yazılı kaynaklardan faydalanılarak değerlendirilmiştir.Item Restricted 1990'larda Ankara'da üniversite öğrencisi olmak(Bilkent University, 2023) Güleç, Ali Eren; Taylan, Can; Çetin, Gülyar Alçin; Çenteler, Sezer Öykü; Sarıibrahimoğlu, Zeynep1990-1999 yılları arasında üniversite eğitimlerini Ankara şehrinde tamamlayan öğrenciler, şehrin geçirdiği gelişmelerle karşı karşıya kalmışlardır. Bu gelişmeler bireyler üzerinde sahip oldukları geniş etki alanı sebebiyle üniversite öğrencilerinin hayatlarında aktif rol oynamıştır. Bu çalışmada, öğrencilerin akademik yaşantılarından arta kalan zamanda vakitlerini değerlendirme biçimleri, dönemin politik gelişmeleri, ekonomik sıkıntılar, hız kazanan teknoloji ve bu değişimlerin 1990-1999 yıllarında Ankara şehrindeki öğrencilerin hayatlarını nasıl etkilediği incelenmiştir.Item Restricted 27 Mayıs 1960 Askeri Müdahalesi öncesi öğrenci olayları(Bilkent University, 2020) Dal, Furkan; Onrat, Hakan Can; Uslu, Melek; Partalcı, Can; Aynal, Abdullah27 Mayıs 1960 askeri müdahalesine giden sürecin en önemli yapı taşlarından biri de pek çok üniversitede yaşanan ve ülke çapında etki yaratan öğrenci eylemleridir. 1957 yılında yapılan seçimlerle alevlenmeye başlayıp, CHP aleyhine kurulan tahkikat komisyonu ile şiddetlenen bu eylemler, genel olarak Demokrat Parti ve onun nezdinde hükümet karşıtı olaylara dönüşmüş, bu olaylarda birkaç öğrenci hayatını kaybetmiştir. Bu bağlamda, araştırma eylemlerin darbeye giden sürecin neresinde yer aldığını, darbeyi ne ölçüde etkilediğini, hükümetin bu süreçteki rolünü ve sonrasında yaşananları kapsamaktadır.Item Restricted Alaylı gazetecilikten mektepli gazeteciliğe geçiş: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Basın Ve Yayın Yüksek Okulu’nun tarihi(Bilkent University, 2020) İçöz, Arda; Ediboğlu, Berke; Çam, Bilge Sena; Aygen, Irmak; Erdal, KeremBu araştırmada 1961 Anayasası ile basının ve eğitimin değişimi incelenmiş, Ankara Üniversitesi Basın ve Yayın Yüksek Okulu’nun kuruluşu ve geçirdiği süreçlerle beraber bu sürecin öncüleri ile bu sürece tanıklık eden öğrencilerin araştırması yapılmıştır. Basın ve Yayın Yüksek Okulu’nun eğitim sistemi, işleyişi ve verilen dersler bölümün temel amacını yansıtmaktadır. Basın ve Yayın Yüksek Okulu’nun başarıları, okul bünyesinde çıkarılmış olan Görünüm dergisi, okul radyosu ve çeşitli etkinlikler üzerinden de izlenebilmektedir. Basın ve Yayın Yüksek Okulu’ndan mezun kişiler tarafından kurulan ve günümüzdeki ismi Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Mezunları Vakfı olan kurum, mezunları bir araya getirerek çeşitli etkinlikler düzenlemekte ve öğrencilere maddi yardımda bulunmaktadır. Basın Yayın Yüksek Okulu, ülkemiz medyası ve özellikle TRT üzerinde etkiler yaratmıştır. Basın ve Yayın Yüksek Okulu çeşitli sebeplerden dolayı İletişim Fakültesi’ne dönüştürülmüş ve çeşitli alanlarda çalışan ünlü isimler bu okuldan mezun olmuştur.Item Open Access The internationalization of higher education in Turkey: creating an Index(TedMem, 2016-11-28) Kireçci, M. A.; Bacanlı, H.; Erişen, Y.; Karadağ, E.; Çeliköz, N.; Dombaycı, M.; Toprak, M.; Şahin, M.The aim of this study is to test the validity and reliability of the Internationalization Index of Higher Education in Turkey, which provides a ranking of institutions of higher education in Turkey according to their degree of internationalization. The item discrimination, construct validity (exploratory and confirmatory factor analyses), and internal consistencies of the index’s indicators and subindicators were tested using data obtained from 300 faculty members. The findings obtained showed that the index was made up of five indicators—(i) university research performance, (ii) curricular efficiency, (iii) international linkages, (iv) student support, and (v) urban sufficiency—as well as of 33 subindicators, and that the index was valid and reliable. The study then made use of the Delphi method to establish the weight of the index’s indicators and subindicators. In sum, it can be said that the study effectively constitutes a proof toward utilization of the Internationalization Index of Higher Education in Turkey for the ranking of institutions of higher education in terms of internationalization.Item Restricted Kuruluşundan 2000’li yıllara kadar ODTÜ dağcılık ve kış sporları kolu (DKSK) tarihi(Bilkent University, 2021) Dal, Yavuz; Koçsoy, Alperen Ahmet; Atılgan, Anıl; Yılmaz, Tuğrul Sarp; Uğur, EmreTürkiye’de dağcılığın ve kış sporlarınınn gelişimi cumhuriyetin erken dönemlerinde başlamış ve süreklilik göstererek günümüze kadar devam etmiştir. Türkiye’nin önemli üniversitelerinden biri olan ODTÜ’te 1963 yılında kurulan Dağcılık ve Kış Sporları Kolu, Türkiye’deki dağcılığın ve kış sporlarının gelişimi açısından önem arz etmektedir. DKSK, pek çok üniversite öğrencisine temel ve ileri düzeyde dağcılık eğitimi sağlamış ve hem yurt içinde hem de yurt dışında başarılı pek çok tırmanışı gerçekleştirmiştir. Bu makalede, DKSK’nın kuruluşunda yer almış ve aktif üyeler olarak görev yapmış kişilerle yapılan sözlü görüşmeler ışığında DKSK’nın kuruluşu, yapısı, işleyiş sistemi ve gerçekleştirdiği tırmanışların yanı sıra diğer yurt içi ve yurt dışı diğer topluluklar ve kurumlarla kurdukları ilişkiler tarihsel süreç içindeki değişimlerle beraber incelenmekte ve DKSK’nın dağcılık ve kış sporları açısından öneminin ortaya konulması hedeflenmektedir.Item Restricted Mustafa İnan’in akademi ve bilim dünyasina katkıları(Bilkent University, 2023) Tekin, Asu Yıldız; Üzümcü, Aziz; Can, Elif Ece; Asna, Helin; Acar, ÖzgeBu çalışma, bir bilim insanı, mühendis ve eğitimci olarak Türkiye bilim camiasının öncü isimlerinden olan Mustafa İnan’ın akademik yaşamına, İsviçre’deki doktorasını tamamlamasının ardından üniversitelere getirdiği yeniliklere ve bilim ile teknolojiye katkılarına odaklanmaktadır. Özverili ve kapsamlı çalışmalarıyla gelecek neslin bilim insanlarına ilham olan İnan’ın Türkiye akademisine kazandırdığı ekol, bilgi birikimi ve vizyonun kurucularından olduğu TÜBİTAK ve üniversitelerde devam eden etkisi oğlu Hüseyin İnan ile yapılan röportaj ışığında çalışmamızda incelenmektedir.Item Open Access Türkiye’de üniversite öğrencisi olmak: şehir halkı, Türk ve uluslararası öğrenciler bağlamında karşılaştırmalı bir alan araştırması(Deomed, 2016) Bacanlı, H.; Erişen, Y.; Çeliköz, N.; Dombaycı, M. A.; Toprak, M.; Şahin, M.; Kireçci, M. Akif; Karadağ, E.Bu araştırmada, Türk ve uluslararası üniversite öğrencilerinin eğitim gördükleri şehre, şehir halkının ise bu öğrencilere karşı tutumlarının karşılaştırmalıolarak incelenmesi amaçlanmıştır. Kesitsel desende tasarlanan araştırmadanicel araştırma yaklaşımı desenlerinden tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 1055 uluslararası üniversite öğrencisi, 1306 Türk üniversite öğrencisi ve bu öğrencilerin öğrenim gördükleri şehirlerdeki 1003 vatandaş oluşturmuştur. Araştırmada veriler, araştırma kapsamında geliştirilen üçtutum ölçeğiyle elde edilmiş olup elde edilen verilerin çözümlenmesinde t-testi ve ANOVA analizi kullanılmıştır. Bulgular, Türk öğrencilerin öğrenimgördükleri şehre ilişkin tutumlarının orta, uluslararası öğrencilerin tutumlarının ise orta-üstü seviyede olduğunu; buna karşın şehir halkının ise üniversite öğrencilerine karşın alt-orta seviyede bir tutum sergilediğini göstermiştir.Ayrıca toplum tarafından öğrenci şehri (örneğin Bursa, İzmir, Eskişehir) olarak bilinen şehirlerde öğrenim görmek öğrencilerin şehre karşı tutumlarınıpozitif etkilemektedir. Buna karşın özellikle İstanbul gibi geçim standardıyüksek, ulaşım ve barınma sorunun olduğu şehirler ise öğrencilerin şehre karşı tutumlarını negatif olarak etkilemektedir. Sonuç olarak üniversite eğitiminin kalitesini artırmak için sadece fiziksel yapılara ve eğitim içeriğinin kalitesine değil, üniversitenin bulunduğu şehirlerdeki illerdeki halkın öğrencilerekarşı tutumlarının olumlu yönde geliştirilmesine de önem verilmelidir.