Browsing by Subject "Tutum"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Open Access Sınıf öğretmeni adaylarının fiziksel ve kimyasal değişme konusunda kavramsal değişim metinlerine karşı tutumları(Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, 2017) Birinci-Konur, K.; Ayas, AlipaşaKavramsal değişim metinleri, öğrencilerin kavram yanılgılarının ve sebeplerinin neler olduğunu belirten ve bu yanlış kavramaların yetersiz olduğunu örneklerle birlikte açıklayıp ortaya koyan metinlerdir. Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının fiziksel ve kimyasal değişim konusunda kullanılan kavramsal değişim metinlerine karşı tutumlarının belirlenmesidir. Araştırma, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi 2009 yılında Sınıf Öğretmenliği Programı 1.sınıfında öğrenim gören 30 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmişitr. Bu araştırmada deneysel araştırma modelinin kontrol grupsuz son test deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Kavramsal Değişim Metni Tutum Ölçeği (KDMTÖ) kullanılmıştır. Ayrıca kavramsal değişim metinleri ile ilgili öğretmen adaylarının yazılı görüşleri alınmıştır. Veri analizinde öğretmen adaylarının tutum ölçeğindeki her bir maddeye ilişkin ortalama puanları hesaplanmıştır. Yazılı görüşler ise belli kodlar altında sınıflandırılarak nitel olarak değerlendirilmiştir. Çalışmada, tutum ölçeğinden elde edilen bulgular öğretmen adaylarının kavramsal değişim metinlerine karşı tutumlarının oldukça yüksek olduğunu göstermiştir. Öğretmen adaylarının yazılı ifadelerinden elde edilen sonuçlar da tutumun bu derece yüksek olmasını destekler niteliktedirItem Restricted Türk Ocaklarının ermeni meselesine bakış açısı(Bilkent University, 2023) Saydut,Sude Nas; Kandemir,Emre; Tuna,Eda; Ozünel, Mahmut Can,; İzmirli, BoranTürk Ocakları, Türkçülük düşüncesi etrafında 1912’de kurulmuş ve Türkçülük alanında çalışmalar yapmıştır. Kurulduğu günden beri ülke gündeminde yer tutmuş önemli olay ve olguları kendi perspektiflerinden incelemiş ve tartışmışlardır. Bu olgulardan biri de Ermeni Meselesidir. Bu kapsamda makale, Türk Ocaklarının Ermeni Meselesine karşı genel tutumu ve bu konuyla ilgili yaptığı çalışmaları incelemeyi amaçlamaktadır. Çeşitli makaleler, söyleşiler, videolar ve dergilerden yararlanılmıştır. Türk Ocaklarının bu mesele hakkındaki faaliyetlerini aktarmakta Türk Ocakları Genel Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Şahingöz ile yapılan röportaj merkeze alınmıştır. Makale, Türk Ocaklarının bu meseleyi nasıl değerlendirdiğine ve görüşlerinin öğrenilmesine ışık tutacaktır.Item Open Access Türkiye’de üniversite öğrencisi olmak: şehir halkı, Türk ve uluslararası öğrenciler bağlamında karşılaştırmalı bir alan araştırması(Deomed, 2016) Bacanlı, H.; Erişen, Y.; Çeliköz, N.; Dombaycı, M. A.; Toprak, M.; Şahin, M.; Kireçci, M. Akif; Karadağ, E.Bu araştırmada, Türk ve uluslararası üniversite öğrencilerinin eğitim gördükleri şehre, şehir halkının ise bu öğrencilere karşı tutumlarının karşılaştırmalıolarak incelenmesi amaçlanmıştır. Kesitsel desende tasarlanan araştırmadanicel araştırma yaklaşımı desenlerinden tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 1055 uluslararası üniversite öğrencisi, 1306 Türk üniversite öğrencisi ve bu öğrencilerin öğrenim gördükleri şehirlerdeki 1003 vatandaş oluşturmuştur. Araştırmada veriler, araştırma kapsamında geliştirilen üçtutum ölçeğiyle elde edilmiş olup elde edilen verilerin çözümlenmesinde t-testi ve ANOVA analizi kullanılmıştır. Bulgular, Türk öğrencilerin öğrenimgördükleri şehre ilişkin tutumlarının orta, uluslararası öğrencilerin tutumlarının ise orta-üstü seviyede olduğunu; buna karşın şehir halkının ise üniversite öğrencilerine karşın alt-orta seviyede bir tutum sergilediğini göstermiştir.Ayrıca toplum tarafından öğrenci şehri (örneğin Bursa, İzmir, Eskişehir) olarak bilinen şehirlerde öğrenim görmek öğrencilerin şehre karşı tutumlarınıpozitif etkilemektedir. Buna karşın özellikle İstanbul gibi geçim standardıyüksek, ulaşım ve barınma sorunun olduğu şehirler ise öğrencilerin şehre karşı tutumlarını negatif olarak etkilemektedir. Sonuç olarak üniversite eğitiminin kalitesini artırmak için sadece fiziksel yapılara ve eğitim içeriğinin kalitesine değil, üniversitenin bulunduğu şehirlerdeki illerdeki halkın öğrencilerekarşı tutumlarının olumlu yönde geliştirilmesine de önem verilmelidir.