Browsing by Subject "Teacher education in Turkey"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Open Access Investigating the mental readiness of pre-service teachers for integrated teaching(International Online Journal of Educational Sciences, 2015) Corlu, M. S.; Capraro, R. M.; Çorlu, A. M.There has been some criticism of the teacher education programs in Turkey, claiming that pre-service teachers were not ready for the profession. This study explored the mental readiness of pre-service teachers to facilitate integrated mathematics and science. Data were collected from pre-service teachers who were enrolled in either integrated or departmentalized teacher education programs. Data were analyzed using a three-way multivariate factorial analysis of variance model. The independent variables were program (integrated or departmentalized), department (mathematics or science), and gender while the dependent variables were the attitudes towards the integrated teaching and nature of mathematics and science. The results indicated that pre-service mathematics teachers in the integrated teacher education program had more favorable attitudes towards integrated teaching of mathematics than pre-service mathematics teachers in the departmentalized program. The study showed that the integrated program may be an effective alternative to the standard departmentalized teacher education programs in Turkey.Item Restricted öğretmen yetiştirmek amacıyla hayata geçirilen eğitim enstitülerinin 1971-1982 yılları arasında faaliyet gösteren Gaziantep Eğitim Enstitüsü üzerinden incelenmesi(Bilkent University, 2018) Buğlagil, Arda; Üstündal, Aslı; Erkan, Berkay; Aydın, İlsu; Eyi, Mehmet ÖmerBu çalışma, 1926 senesinden itibaren Türkiye'de öğretmen yetiştirmek amacıyla kurulmaya başlanan Eğitim Enstitüleri modelini, 1940'lardan sonra yeniden şekillendirilmesini takiben, 1971'de açılmış olan Gaziantep Eğitim Enstitüsü örneği üzerinden inceler. Türkiye'de eğitim tarihine kısa bir bakıştan sonra Gaziantep Eğitim Enstitüsünün kurulma süreci ele alınarak Enstitüde verilen dersler, öğrencilere sağlanan imkanlar ve okul içerisinde gerçekleştirilen sosyal etkinliklerin incelemesi yapılır. özellikle okulun kapatılma sürecine doğru meydana gelen değişikliklerden nasıl etkilendiğini gözler önüne serebilmek için bu nitelikler karşılaştırmalı olarak ayrı bir bölümde incelenir. Ardından, 1980 darbe dönemi öncesi siyasi gerçekliklerinin Enstitü üzerindeki yansımaları ele alınarak toplumsal yapıda meydana gelen değişikliklerin; öğretmen-öğrenci ilişkilerine, öğrencilerin ve okulun eğitim-öğrenim hayatına nasıl etki ettiği ele alınır. Son olarak, darbeyi izleyen süreçte eğitim, politika ve toplum alanlarında meydana gelen değişiklikler sonucunda Eğitim Enstitüleri modelinden günümüz Yükseköğretim sistemine geçilmesi kararıyla 1982 yılında Gaziantep Eğitim Enstitüsünün faaliyetlerine son verilmesi incelenir. Bu anlatımı takiben, Türkiye'de öğretmen yetiştirmenin gelişimine, Gaziantep Enstitüsünün bu süreçte attığı adımlara ve eksik kaldığı noktalara değinilerek, darbe öncesi sosyal yapının 1980 sonrasındaki etkilerine dair yapılan analiz ile çalışma son bulur.