Browsing by Subject "Teacher assignment"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted 1960 sonrasında öğretmen olan yedek subaylar(Bilkent University, 2020) Gülener, Ali Kemal; Çayır, Derin; Güler, Nur Efsun; Ünal, Selen; Bayır, Yusuf AlperenCumhuriyetin kuruluşundan 1960 darbesine kadar olan süreçte Türkiye'de yüksek bir eğitim seviyesi bulunmamaktaydı. Çok partili hayata kesin geçiş yapılan Demokrat Parti döneminde de eksiklikler bulunmaktaydı. Eğitim sistemindeki eksikliklerden birisi ilkokul çağına gelmiş çocukların çoğunun, yoksul ailelerin çocuklarını okula göndermek yerine çalıştırmak istemesi, ailelerin kız çocuklarını okula göndermek istememesi, özellikle köydeki okullara ulaşımın zor olması ve okullardaki öğretmen yetersizliği gibi sebeplerden dolayı eğitimlerine devam edememesidir. 1950- 1960 arası dönemde iktidarda olan Adnan Menderes Hükümeti eğitim alanındaki bu problemlere çözümler üretmeye çalışsa da bu çözümler yetersiz kalmıştır. 27 Mayıs 1960 Darbesi sonrası yönetimi ele alan hükümet eğitim konusunda var olan bu sorunları halkın bilinçsizliği ve kültürsüzlüğüne bağlamıştır. Ülkenin içinde bulunduğu sorunların çözümünün eğitim sistemini iyileştirmede ve geliĢtirmede olduğunu savunmuştur. Darbe sonrası eğitimdeki iyileştirme çabalarından birisi okul sayısını artırmak ve öğretmen açığını kapatmak olmuştur. Askeri hükümet tarafından öğretmen açığını kapatabilmek için belirli eğitimlerden geçmiş yedek subayların özellikle ilkokullara öğretmen olarak atanması kararı alınmıştır. Buna ek olarak eğitim planlamalarında batıyı örnek alan bazı düzenlemelere başvurulmuştur. Yedek subayların okullara öğretmen olarak atanması öğretmen açığına geçici bir çözüm getirse de eğitim kalitesinin düşmesi ve öğretmen niteliğinin zedelenmesi gibi bazı olumsuz sonuçlar doğurmuştur. Bunun yanında, Batı'yı örnek alan yeni eğitim programlarının ülkedeki eğitim sistemini olumlu yönde etkilediği ve var olan sistemi iyileştirdiği gözlemlenmiştir.