Browsing by Subject "Syllabi"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Open Access Insights into stem education praxis: an assessment scheme for course syllabi(EDAM, 2013) Çorlu, M. SencerPost-secondary institutions within the European Higher Education Area have been adapting quality assurance mechanisms for course design, delivery, and evaluation following a learner-centered approach. The purpose of this exploratory study was to delineate the teaching practices in science, technology, engineering, and mathematics at the postsecondary level through an assessment of course syllabi. An analytical rubric was developed with the STEM community, STEM education, and STEM assessment factors in order to assess teaching practices through syllabi of the courses offered at a public university within the European Higher Education Area. Data were analyzed at the item level using a Mann-Whitney non-parametric test and at the factor level with an independent t-test. Results showed that there were statistically significant differences between the externally accredited and non-accredited programs in STEM_education and STEM_assessment variables (p 0.01), which indicated a practical significance in favor of accredited programs. There was reason to believe that the external accreditation process has a positive impact on instructors in encouraging them to align their syllabi with the STEM education praxis under the influence of the student-centered teaching and learning paradigm.Item Open Access Medya etiği eğitiminde karşılaşılan sorunlar: Türkiye’deki ders izlenceleri üzerinden bir değerlendirme(İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018) Çaplı, Bülent; Taş, O.Bu çalışmada, Türkiye’deki iletişim eğitimi veren fakülte ya da bölümlerde nasıl bir medya etiği eğitimi verildiği ilgili derslerin izlenceleri üzerinden incelenmiştir. Türkiye’de 1990’lardan bugüne medya endüstrisinde büyük bir yapısal dönüşüm gerçekleşmiş, eşzamanlı olarak iletişim fakültelerinin sayısında dramatik bir artış görülmüştür. Tüm bu değişimlere karşılık, etik eğitimine yönelik müfredatın yeniden düşünülüp planlanmasında dikkat çekici bir çaba görülmemiştir. Fakültelerin meslek eğitimini öncelemesi ve müfredatlarını bu çerçevede geliştirmesi karşısında, medyanın demokratik bir siyasal sistemde üstlenmesi gereken role dair bakış açıları geri planda kalmış, piyasanın zorlayıcı gerçekliği daha çok vurgulanır olmuştur. Bugün Türkiye medyası mülkiyet yoğunlaşması ve aşırı politizasyonun ikiz baskısı altındadır. Medya kuruluşlarını ve habercileri baskı altında tutmak ve denetlemek için kullanılan yöntemler nedeniyle Türkiye’nin basın özgürlüğü karnesi giderek kötüleşmektedir. Geleceğin medya çalışanlarını yetiştiren iletişim fakültelerinin medya etiğini nasıl bir çerçevede “gördükleri” bu koşullarda bize daha da önemli görünmektedir. Bu nedenle, Türkiye’de medya etiği eğitiminin nasıl bir görünüme sahip olduğunu fakülte ve bölümlerden toplanan ders izlenceleri temelinde incelenmiştir. Ele alınan konu ve sorunlar, ders amaç ve hedefleri, değerlendirme ve öğretim teknikleri gibi başlıca unsurlar ilgili eleştirel literatürle bağlantısı içinde değerlendirilmiştir.