Browsing by Subject "Suicide"
Now showing 1 - 20 of 24
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted Adalet Ağaoğlu ile söyleşi : Herkes yaşadığı kadar öldürür kendini(1988) Akman, A. HaşimItem Restricted Arka pencere; Lalrengi bir gezegene açılır(1988) İnal, GülseliItem Restricted Bir iç zaman sarkacı: Nilgün Marmara !(1992) Ülkü, VerdaItem Restricted Bir kitap ; Taşlı Tarladaki Ev(1983) Oktay, AhmetItem Restricted Bir romanın romanın romanı: Taşlı Tarladaki Ev(1984) Sezer, SennurItem Restricted Dergiler(1992) Nardarlı, IşıkItem Restricted Estetik intihar (ya da intiharın estetiği üzerine düşünceler)(1998) Sarı, AhmetItem Restricted Haydi ! bu ölümcül suyun şerefine Nilgün(1992) İnal, GülseliItem Restricted Hiçbir ölüm böylesine önceden bilinmemiştir(1995) Yücel, MüslümItem Restricted İntihar şiirleri(1988) Anday, Melih CevdetItem Restricted İntihar ve sanat : Robinsonlar çağı(1988) Göçer, AliItem Restricted İntihar ve sanat : Varsa-yoksa(1988) Göçer, AliItem Open Access Kant’ın intihar üzerine görüşlerinin stoacı temelleri(Anadolu İlahiyat Akademisi, 2023-03-28) Vatansever, Saniyeİntiharın ahlaka uygun ve hatta kimi zaman ahlaken iyi olduğunu kabul eden Stoacı anlayışa zıt olarak Kant intiharın hiçbir durumda ahlaka uygun olamayacağını savunur. Bu çalışmada Kant’ın intihar üzerine görüşleri derlenerek, ilk bakışta birbirine zıt görünse de Kant’ın intihar konusundaki tutumunun Stoacı temelleri olduğu gösterilecektir. Kant’ın intihar ile ilgili görüşlerinin gerekçelerinin doğru bir şekilde anlaşılabilmesi için öncelikle onun ödev ahlakına dair genel bir açıklama yapılacak, böylece ahlak teorisinden doğan yaşama ödevinin temelleri ve bu ödevin intihar ile ilgili sonuçları ortaya konacaktır. Bilindiği gibi, Kant’a göre tek bir evrensel ve zorunlu ahlak yasası olduğu halde bu yasanın üç farklı formülasyonu mevcuttur. Kant insan doğasının özelliklerini aklın a priori buyruğu olan ahlak yasasının üç formülasyonunda bize adım adım açıklar. İlk formülasyonda insanın doğanın bir parçası olması yani onun bir doğa varlığı olduğu vurgulanır. İkinci formülasyonda insanın doğanın bir parçası olduğu denli akıl varlığı olduğu ve bu sebeple de aklını kullanarak hareket edebilme kapasitesi sebebiyle haysiyet ve saygıyı hak ettiği ortaya konur. Üçüncü ve son formülasyonda da insanın sadece aklın kurallarına uyan bir varlık olmayıp aynı zamanda kural koyucu bir yönü olduğu ve bu bakımdan da kendi koyduğu kurallara tâbi olması bakımından kendi kurduğu amaçlar krallığının hem üyesi hem de yöneticisi olduğu ortaya konur. Bu çalışma ile, Kant’ın ahlak yasasının üç formülasyonunun bize Stoa felsefesinde olduğu gibi, kendi doğamızın farklı yönlerini tanımamızı ve ona göre hareket etmemizi buyurduğu savunulacaktır. Böylece Kant’ın ahlak felsefesinin temelinde yatan Stoacı anlayışa dikkat çekilerek gerek Kant’ın ahlak anlayışına gerekse intihar ile ilgili görüşlerine dair özgün bir yorum ortaya konulacaktır.Item Restricted Kıyılar durunca(1983) Duygulu, BehiçItem Restricted Metinler(1990) Kaval, Cevdet; Cevdet KudretItem Restricted Nilgün Marmara(1992)Item Restricted Item Restricted Nilgün Marmara'da ölüm çıkmazı; içe dönük şiddetin dili(1989) Oğuz, CihanItem Restricted Nilgün Marmara'nın şiirlerinde intihar izleği ya da Bir Kuğu Ezgisi(1990) Telli, AhmetItem Restricted Nilgün Marmara: intiharı bağlamında analizi ve ölümü üzerine spekülasyonlar(Bilkent University, 2020) Gürgenyatağı, Serhat; Şenel, Sefer Giray; Soytorun, Elif Zeynep; Topselvi, Selahaddin; Akyıldırım, DenizNilgün Marmara 1958 yılında İstanbul’da doğmuş, Maarif Koleji ve Boğaziçi Üniversitesi’nde eğitimini tamamlamıştır. Lisans bitirme tezini Sylvia Plath üzerine yazmıştır. Sylvia Plath’ın sanatından ekilenmiş ve ölüm üzerine şiirler ve metinler yazmıştır. Yazılarındaki ölüm teması onu bilindik bir şair yapmıştır. 29 yaşında balkondan atlayarak intihar etmiştir. Ölümünün sebebi olarak birçok spekülasyon ortaya atılmıştır. İntiharı sonrasında yazıları yayımlanmış ve bunun sonucunda 80’ler şairleri arasında yer edinmiştir.