Browsing by Subject "Social capital"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Open Access Global talent management and inpatriate social capital building: a status inconsistency perspective(Routledge, 2016) Moeller, M.; Maley, J.; Harvey, M.; Kiessling, T.Distinct to expatriate managers at the subsidiary-level, inpatriate managers' influence at the headquarter (HQ)-level is controlled by the extent to which an inpatriate manager is able to ‘win’ status from HQ personnel. The primary goal of the paper is to conceptualize how organizational support, in the form of global talent management (GTM) practices, can alleviate inpatriates' difficulties in building social capital at HQ. Building social capital at HQ is vital for inpatriates to attain status in order to build the inter-unit social capital that enables them to pursue their boundary-spanning role across HQs and subsidiaries. Status inconsistency theory is put forward to recognize the personal, professional and structural incongruence of events and activities at HQ carried out with respect to inpatriates. We argue that inpatriate managers become empowered at HQ only when social capital is accumulated whereby social capital is driven by an acknowledgment of inpatriates as a legitimate staffing option. The relationship between GTM practices and social capital building needs to be managed properly by inpatriates themselves as well as by the organization. A future research agenda helping to build social capital of inpatriates through GTM infrastructure is discussed and propositions are offered throughout.Item Open Access III. Ahmed devri Osmanlı şiirinde sosyal ağlar ve edebî prestij(2022-01) Onay, EbruBu tez, sosyal sermayenin Osmanlı şairlerinin edebî prestiji (kazanılması, korunması, birikimi, kaybı vb.) üzerindeki etkilerini araştırmaktadır. İncelemenin temel amacı, Osmanlı şairlerinin edebî prestijini ve görünürlüğünü etkileyen temel edebî, sosyal, siyasi, kurumsal, kişisel ve tarihî dinamikleri anlamaktır. Bu amaç doğrultusunda tezde, XVIII. yüzyıldan seçilmiş birtakım edebî tür ve metinler (divan, vekaletname, tezkire, şiir ve nazire mecmuaları vb.) incelenmiş ve III. Ahmed döneminde aktif olarak şiir üreten bir grup şaire odaklanılmıştır. Örneklem kümesi olarak seçilen şairler şunlardır: Tırsî (öl. 1140/1727?), Nedîm (öl. 1143/1730), ve Vahîd/Mahtûmî (öl. 1145/1732-33), Arpaemînizâde Sâmî (öl. 1146/1734), Râşid (öl. 1147/1735), İzzet Ali Paşa (öl.1147/1735), Sâkıb Dede (öl. 1148/1736), Seyyîd Vehbî (öl. 1149/1737), Ârifzâde Asım (öl. 1150/1738), Nahîfî (öl. 1151/1739), Âtıf-ı Defterî (öl.1155/1742), Mirzâzâde Sâlim (öl. 1156/1743), Rıza Neccarzâde (öl. 1159/1746), Neylî (öl. 1161/1748) ve Eğrikapılı Râsim (öl. 1169/1756). Bu doğrultuda tez çalışması; saray, medreseler, benzeri kurumsal ve sosyal çevrelerde kurulan edebî ilişkilere ve bağlara (intisap ve himaye vb.) özel bir bakış açısıyla yaklaşmakta ve XVIII. yüzyıl Osmanlı şiirinin alternatif bir resmini sunmaktadır. Bu resmi çerçevelemek ve anlamak için; “sosyal sermaye” ve “sosyal ilişki ağları”, “edebî prestij” ve “edebiyat alanı” gibi belirli teorik yaklaşımlar ve kavramlardan yararlanılmıştır. Araştırmanın temel bulgularından biri şudur: Üçüncü taraf aktörler, yani aracılar, Osmanlı şiir alanında her daim etkin olmuş; şair ile hamisi veya övdüğü kişi/ler arasındaki ilişkilerde, birleştirici ve destekleyici bir rol oynamakla kalmamış şiirlerin sipariş edilmesini, dolaşımını, hatta geleceğini bile etkileyebilmiştir.Item Open Access International acquisitions: Retention of a target firm's key top personnel for social capital(InderScience Publishers, 2011) Kiessling, Timothy; Şimşek, B.One of the most utilised strategic tactics by many organisations is to focus on international acquisitions in foreign markets to compete effectively in the current ever-changing dynamic competitive landscape. We suggest that the key top personnel of a previously successful target international firm is a valuable resource and needs to be retained for the local firm's continued success due to their social capital which was developed over time. This research focuses on the key top personnel (typically members of the top management team) and their value to the firm to help explain the variation in acquisition success. Thus, we argue that the key top personnel (KTP) need to be retained due to the value of their social capital.