BUIR logo
Communities & Collections
All of BUIR
  • English
  • Türkçe
Log In
Please note that log in via username/password is only available to Repository staff.
Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Subject

Browsing by Subject "Sculpture"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 7 of 7
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    ItemRestricted
    Benim heykellerim
    (1994) Akın, Sunay
  • Loading...
    Thumbnail Image
    ItemRestricted
    Dünyanın dört bir yanında iz bırakmış bir heykeltıraş: Tankut Öktem
    (Bilkent University, 2020) Adım, Berk; Ağtaş, Utku; Çatalkaya, Yakup; Arslan, Kaan; Hamza, Can
    Heykeltıraşlık mesleği binlerce yıldır Dünya‟da var olan bir meslektir. Tüm dönemlerde ve tüm ülkelerde az çok tespit edilen bir meslek veya hobidir. Türkiye Cumhuriyeti Döneminde de Orta Asya Türkleri, Selçuklular ve Osmanlılardan alınan gelenek değişime uğrayarak daha modern, yenilikçi ve farklı bir heykeltıraşlık sanatı ortaya koyulmuştur. Bu değişime katkıda bulunmuş veya öncülük etmiş denilebilecek, Heykeltıraşlık sanatının ikinci kuşak sanatçılarından olan ve üstatlarından sayılan Tankut Öktem bu araştırma yazısının ana konusudur. Bu araştırmada Tankut Öktem‟in mesleği ile alakalı kitaplardan, dokümanlardan, yayınlardan, kızından ve meslektaşından alınan genel dönemle alakalı ve kendisi ile ilgili özel bilgilerden yararlanılarak kendisinin özel hayatı, mesleki hayatı ve öğretmenlik hayatı aktarılmıştır. Tankut Öktem‟in doğduğu zamandaki genel durum, Tankut Öktem‟den önceki heykeltıraşlık sanatı, Öktem‟in dönemindeki heykeltıraşlık mesleği, kendisinin eserleri, kişisel yaşamı ve öğretmenliği Tankut Öktem‟in Türk heykeltıraşlığına katkısını ve mirasını anlayabilmek açısından değerlidir. Tankut Öktem‟in heykeltıraşlığa kattıkları, mirası ve kişiliği gelecek nesil Türk heykeltıraşlarına öncülük edecek değerli kaynaklardan biridir.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    ItemRestricted
    Heykel ve dans
    (1997) Sumer, Necdet
  • Loading...
    Thumbnail Image
    ItemRestricted
    Kuzgun Acar ve Türkiye'nin kayıp kent belleği
    (Bilkent University, 2025) Okur, Emin Bora; Güllüce, Yusuf; Polat, Tülin Feyza; Ürensel, Ömer; Aksoy, Tayfun Burak
    Bu çalışma sanatçı ve heykeltıraş Kuzgun Acar’ın hayatı ve eserleri üzerinden Türkiye’de kent belleği kavramının ne olduğunu ve nasıl kaybolabileceğini anlatmaktadır. Bu anlatı yapılırken Kuzgun Acar’ın eserlerinin hangi sanatsal ve düşüncesel akımlardan etkilendiğini ve eserlerinin kayboluşunda sanatsal özelliklerinin nasıl bir rol oynadığına değinilecektir. En bilinen iki eseri olan Türkiye Rölyefi ve Kuşlar anlatıda temel oluştururken ismi geçen eserlerin Türk kent belleğindeki yerleri belirgin bir şekilde ortaya koyulacaktır. Acar’ın eserlerinin kayboluş hikâyesi gibi özel ve tekil bir örnek üzerinden kent belleklerinin nasıl kaybolduğu ve nasıl korunabileceği anlatılmaktadır.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    ItemRestricted
    Meriç Hızal: Bir heykeltraşın öyküsü
    (Bilkent University, 2018) Acar, Berkan; Argon, Begüm; Kara, Ekim; Yurdusev, Arda
    Bu araştırmanın amacı Türkiye’de güzel sanatlar alanında akademiye kabul edilen ilk kadın öğretim üyesi olması ile Cumhuriyet tarihinde yer edinen heykeltıraş Prof. Meriç Hızal’ın hayatını sırasıyla çocukluğu, erken eğitim hayatı, yükseköğrenim hayatı, akademik kariyeri, eserleri, sergileri, yakın dönem etkinlikleri ve eserlerinin teknik boyutları bağlamında incelemekte ve bu etmenlerin onun sanat hayatına etkilerini değerlendirmektir.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    ItemOpen Access
    Posthumanizing the eye: creating distributed gaze through machine art
    (2020-06) Dilsiz, Diba
    This thesis explores the adaptation of distributed cognition theory to the concept of distributed gaze between the artwork and the viewer, through machine art. This mechanical mixed media eye sculpture displays the probability of sharing the gazing agency between the human and the non-human actor. This project is not merely representing the eye but rather post-humanizing it, arguing that this recreation of the human organ will present the viewer with a new paradigm that puts both parties in a proactive position. Beyond the technological materiality’s implication, without disconnecting with the hardware component, the human eye meets with its muse, the human.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    ItemRestricted
    Put, heykel ve anıt üzerine
    (1991) Özsezgin, Kaya

About the University

  • Academics
  • Research
  • Library
  • Students
  • Stars
  • Moodle
  • WebMail

Using the Library

  • Collections overview
  • Borrow, renew, return
  • Connect from off campus
  • Interlibrary loan
  • Hours
  • Plan
  • Intranet (Staff Only)

Research Tools

  • EndNote
  • Grammarly
  • iThenticate
  • Mango Languages
  • Mendeley
  • Turnitin
  • Show more ..

Contact

  • Bilkent University
  • Main Campus Library
  • Phone: +90(312) 290-1298
  • Email: dspace@bilkent.edu.tr

Bilkent University Library © 2015-2025 BUIR

  • Privacy policy
  • Send Feedback