Browsing by Subject "Scientist"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted Türkiye Cumhuriyeti’nin öncü akademisyen ve mühendislerinden Mustafa İnan(Bilkent University, 2020) Ölmez, Eren; Ertürk, İbrahim; Aydoğan, Bahadır; Çetin, Mehmet Alper; Şimşir, Muhammet HikmetTürk mühendisler 1940’larda Türkiye’nin gelişmesinde rol sahibi meslek gruplarından biridir. Mustafa İnan bu dönemin önemli figürlerindendir. 1911 yılında Adana’da mütevazı bir ailenin çocuğu olarak dünyaya gelen İnan, İsviçre’deki Eidgenössische Technische Hochschule Üniversitesi’nde doktora çalışmasını tamamlayarak zamanın önde gelen mühendislerinden biri olmuştur. Sahip olduğu güncel mühendislik bilgileriyle Türkiye’de birçok genci eğitmiş; İngilizce, Türkçe ve Almanca dillerinde makaleler yayınlamıştır. Çevirdiği birçok eser ve düzenlediği kongrelerle Türk mühendisliğinin öncülerinden biri olmuştur. Sadece mühendislik dalında değil Süleyman Demirel, Oğuz Atay ve Yahya Kemal gibi farklı alanlardan dönemin birçok tanınan isminin saygısını kazanmıştır. Bu çalışmada Mustafa İnan’ın başta mühendislik olmak üzere nitelikleri, zamanının ve günümüz Türkiye’sine etkileri, bilime katkısı anlatılmıştır.Item Restricted Türkiye'nin üçüncü fen lisesi: İzmir Fen Lisesi(Bilkent University, 2023) Aydeniz, Kaan; Erdoğan, Bumin Kağan; Omay, Sefer Gökberk; Sağlık, Halil Yaman; Şıpka, Hasan Kutluhan2. Dünya Savaşı sonrasında Türkiye'de özel yetenekli çocukların öğrenim görmesi gereken bir okul ihtiyacı olduğuna kanaat getirildi. Bu okullarda verilecek olan eğitim; içerik, seviye ve uygulamalar açısından diğer öğretim kurumlarından farklı olacak, bilimsel yöntemler ve ilkeler bizzat uygulamalı olarak gösterilecek, teorik ve pratik aynı anda yürütülecekti. Bu amaca yönelik ilk fen lisesi, 1964'te açılan Ankara Fen Lisesi oldu. 1982 yılında İstanbul Atatürk Fen Lisesi ve daha sonra ise 1983 yılında İhsan Kurt tarafından İzmit Fen lisesi kuruldu. İzmir Fen Lisesine sınavla gelen başarılı öğrenciler, akademik altyapısı olan deneyimli öğretmenlerden ders aldılar. Bu sayede gelen akademik başarının yanında, öğrencilerin tek boyutlu olarak değil çok boyutlu olarak yetiştirilmesi hedeflendi ve öğrencilere farklı disiplinlerde bakış açısı kazandırılmaya çalışıldı. Öğrenciler başta fen ve matematik alanları olmak üzere sosyal ve kültürel alanlardaki yarışmalarda da başarılar gösterdiler. Bu sayede İzmir Fen Lisesi, Türkiye'de mühendislik ve tıp alanlarında katkı sağlayacak, donanımlı ve başarılı mezunlar verdi.