Browsing by Subject "Satanism"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted Doğuşu ve yükselişi: Ankara’da metal müzik sahnesi(Bilkent University, 2025) Korlas, Eren; Kiliç, Hazar Ahmet; Şeker, İrem Ülkü; Mülayim, Mevlüt; Erdem, Nur NevaMetal müzik her ne kadar dünya genelinde 60’ların sonunda başlamış olsa da Türkiye’de 80’lerin başında icra edilmeye başlanmıştır. Ankara, metal müzik ve metal müzik kitlesi için bir kültür başkenti olarak bu gelişim sürecinde kendisine özel bir yer bulmaktadır. Türkiye ve Ankara’da metal müziğin doğuşu anlatıldıktan sonra ülke genelinde yer alan haberlerden, metal müzik kitlesinin ve daha da spesifik olarak Ankara’daki metal müzik kitlesinin bu durumlardan nası etkilendiğinden bahsedilecektir. Metal müzik konserlerinden, ilk metal gruplarından ve metal müziğin gençlerde nasıl bir yaşam tarzı olarak yer bulduğundan bahsedilecektir.Item Restricted Milenyumu beklerken Türkiye’yi saran korku: satanizm(Bilkent University, 2020) Türk, Bartu Onat; Bayer, Çağan Küntay; Olcay, Meriç Selin; Uçma, Müzeyyen; Bakıt, SeminaBu makalede, 1990’lı yılların sonunda 2000’li yılların başında Türkiye’yi etkisi altına alan satanizm korkusundan, satanizmle ilişkilendirilmiş intihar ve şiddet içerikli olayların medya tarafından nasıl lanse edildiğinden ve medyanın toplumun satanizme bakış açısında ne derece etkili olduğundan bahsedilecektir. Ayrıca, özellikle metal ve rock müzik dinleyen gençlerin toplumdan nasıl dışlandıklarına ve ötekileştirildiğine ve topluma uyum sağlamak için dış görünüşlerinde yapmak zorunda kaldıkları değişikliklere değinilecektirItem Restricted Yeraltından gelen gürültü: Ankara Ekstrem müzik tarihi(Bilkent University, 2018) Koçakoğlu, Arda; Yıldırım, Alp; Turhan, Beste; Otuzoğlu, Janset; Deveci, MertTürkiye’de 80’li ve 90’lı yıllarda icra edilmiş Death Metal, Black Metal, Thrash Metal, Hardcore Punk ve Grindcore gibi ekstrem müzik türevleri gerek radikal temalarıyla, gerekse medyadaki yansımalarıyla Türkiye’nin sosyal tarihinde önemli bir yer edinmiştir. 80 Darbesi gibi siyasi olaylar sonucunda etkilenen Türkiye ekonomisinin getirdiği kısıtlı imkanlara ve medyanın manipülasyonlarına rağmen bu müzik kültürü Türkiye’de yayılmayı sürdürmüş, Türkiye ekstrem müzik tarihinin en ikonik ürünleri de bu dönemlerde ortaya çıkmıştır. Bu araştırmada Türkiye ve dünya ekstrem müzik tarihine dair belgelerden, yayınlardan, gazete makalelerinden ve araştırmanın kapsadığı dönemlerde aktif bir şekilde müzik icra eden müzisyenlerden alınan bilgilerden yararlanılarak ekstrem müziğin Türkiye toplumundaki yansımaları incelenmiş, aynı zamanda da dönemin sosyolojik bir portresi çizilmiştir.