Browsing by Subject "Rock müzik"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
Item Restricted 80'ler Türkçe Rock müziğindeki büyük çıkış: Mavi Sakal ve Tibet Ağırtan'ın hikayesi(Bilkent University, 2023) Köylü, Ekin; Güleç, Merve; Atasoy, İrem; Solak, Gökay; Kaban, Onur80’li yıllarda Türk rock müziği, 12 Eylül Darbesi ile politik kimliğini kaybetti. Önceki yıllarda protest nitelikte müzik yapan sanatçılar siyasetten uzak bir yöne evrildi. Müzik piyasasının dönemin şartlarından etkilenmesine rağmen yeni müzik grupları kurulmaya devam etti. Mavi Sakal grubu da bu dönemde kurulan Türk rock gruplarından biridir. Mavi Sakal Türk rock müzik grubu Tarsus Amerikan Koleji öğrencileri tarafından Echo 83’ adıyla 1980 yılında kuruldu. 1984 yılında Mavi Sakal ismiyle müzik yapmaya başlayan grup, Türkiye’nin dönemsel şartlarından ve Tibet Ağırtan’ın gruptan ayrılarak yurt dışına gitmesinden büyük ölçüde etkilendi. Bu araştırmada Tibet Ağırtan'ın gruptan ayrılarak izlediği yol ve Mavi Sakal'ın kuruluşundan itibaren yaşadığı deneyimler incelendi.Item Restricted Ankara’da baterinin öncüsü: Gürcan Konanç(Bilkent University, 2022) Büyükdoğan, Elif; Uygun, Teoman; Kuzu, Ceren; Coşkuner, Melisa; İçli, Deniz MertRock müzik 1950’li yılların başında Amerika‘da keşfedilmiş ardından dünyaya yayılmış ve hala çokça dinlenmekte olan bir müzik türüdür. Türkiye’de ise bu türe yıllarca emek vermiş, bilinen olduğu kadar bilinmeyen de birçok müzisyen bulunmaktadır. Gürcan Konanç da bu müzisyenlerin Ankara’daki temsilcilerinden biridir. Bateriye olan tutkusu ve sevgisinin yanı sıra tecrübesi ve eğitmen kişiliğiyle de Türk Rock müzik türüne hizmet etmiştir. Gürcan Konanç’ın sanatla ilk karşılaşması ailesi sayesinde olmuştur. İlk deneyimlerini resim yaparak yaşasa da içindeki müzik tutkusuyla bateriye yönelmiştir. Sedat Sarıca ise ona bateri çalmayı öğretmiştir. Mekanlarda çalarak kendini geliştirmeye devam eden Konanç’ın çevresi müzik sektöründe genişlemeye başlamıştır. Bu çevre ise ona Pilli Bebek’te müzik yapabilmenin yolunu açmıştır. Günümüzde ise canlı bir şekilde performanslarına devam ederken, kendi deneyimleri ve müzik bilgisini gençlere aktararak bilgilerini gelecek nesillere devretmektedir.Item Restricted Erkut Taçkın’ın Türkiye’de Batı Müziğine katkıları ve Rock’n Roll müziğinin Türkiye’de gelişimi(Bilkent University, 2020) Serin, Emrecan; Sezer, İrem; Erhan, Öykü; Özyeğen, Lara; Cavcar, ZeynepnurTürkiye’deki sosyal, kültürel, politik değişimler ve gelişimler müzik sektörünü de etkilemiştir. Batı tarzı müziğin Caz müzik ötesine geçmesiyle birlikte başka batı tarzı türler de Türk müziğinde yer almaya başlamıştır. Bu türlerden biri olan Rock’n’roll müzik türünün ilk temsilcisi Erkut Taçkın olmuştur. Erkut Taçkın’ın Rock’n’roll müzik türünün ilk örneklerini sergilemesiyle Batı tarzı müzik Türkiye’de ivme yakalamıştır. Rock müzik türü ve türevlerinin de Türkiye’de popülerleşmesiyle Rock, 1980 darbesine kadar dönemin poopüler müziği haline gelmiştir.Item Restricted Klübe dönüşmeyen günümüzdeki ünlü rock bar: Manhattan Bar(Bilkent University, 2023) Buldu, Gülşah; Türkcan, Zeynep Nil; Toprak, Ege Yankı; Kızılcı, Sevde Gül; Sungur, Berke YamanBu makale, Manhattan Bar üzerinden rock müziğin değişimini ve dönüşümünü buna bağlı olarakta neden klübe dönüşmediği irdelenip analiz edilmiştir. Geçmişteki rock müzik kültürüne ait kötü olarak nitelendirilen olaylardan sonra nasıl bir evrim geçirdiği görülmüştür. Ayrıca kulübe dönüşmeyen rock barlardan Manhattan, kendine has tavır ve tarzıyla günümüzün devam eden önemli barlardan bir tanesi olarak bilinmektedir. Bu araştırma makalesi, Manhattan barın kuruluş sürecini, neden kulübe dönüşmediğini ve diğer barlarla olan karşılaştırmasını sunar. Aynı zamanda bu araştırma makalesinde rock müziğini daha iyi anlayabilmemiz için Türkiye’de rock müziğinin değişimine ışık tutulmuştur. Bu noktada, Manhattan’ın popüleriteye ayak uydurmayarak kendi çizgisini bozmaması ve diğer barlardan farklı olarak sadece rock müziği yapması barı özgün hale getirmiştir.Item Restricted Kurtalan Ekspres ve Anadolu Rock'ın tarihsel gelişimi(Bilkent University, 2019) Aytar, Adil; Atalay, Ahmet Arman; Akkurt, Furkan Kazım; Turan, Mehmet BoraMüzik, insanlık için tarihin en eski zamanlarından beri hayatın bir parçası olmuştur. Müzik tarih boyunca tıpta, dini ritüellerde, savaşlarda ve daha birçok alanda kullanılmıştır. Müziğin bu kadar geniş bir kavram olması onun Rock müzik, Pop müzik gibi çeşitli alt başlıklara ayrılmasına neden olmuştur. Bu araştırmada müziğin bir dalı olan Rock müziğin Türkiye’deki yansıması sayılabilecek Anadolu Rock, Kurtalan Ekspres grubu üzerinden ele alınarak bahsedilmiştir. Barış Manço’nun kuruculuğunu üstlendiği Kurtalan Ekspres grubu Türk Rock müzik tarihinde büyük bir önem taşımış, yıllar boyunca genç sanatçılara örnek teşkil etmeye devam etmiştir.Item Restricted Türk metal müziğinin öncü grubu: Pentegram(Bilkent University, 2020) Öztürk, Melih; Durdalı, Yusuf Furkan; Demirsoy, Müge; Kahraman, Özlem Deniz; Güleç, AyselTürk Metal ve Rock müziğine büyük etkileri bulunan Pentagram 1986 yılında kuruldu. Kuruldukları dönem ve sonrasında metal ve rock müziğinin Türkiye'de yaygın olmaması ve bu müzik türlerinin Türk müzik kültürüne hayli uzak olması sebebiyle halktan bazı olumsuz tepkiler aldılar. Bu tepkilere aldırmadan metal müzik grubu olarak devam ederek Anadolu motiflerini metal müzikle birleştirmeyi denediler. Bu şekilde Türk müzik kültürüne metal müziği, dünyaya ise Türk kültürünü tanıttılar. Pentagram, Athena, Mor ve Ötesi ve Özlem Tekin gibi günümüz rock müziğinde önemli rol oynayan müzisyenlere ve gruplara olan etkileri sebebiyle Türk Rock müziğinde önemli bir rol oynamaktadır.Item Restricted Türkiye’de Rock müziğine yeni bir soluk: Kemancı Rock Bar(Bilkent University, 2020) Taner, Akkan Orçun; Zor, Cansu; Yılmaz, Enes Baha; Ceylan, Mehmet Zeynal Emre; Doğan, SiminBu çalışmada 1980 ve 1990’ların İstanbul’unda oldukça büyük bir popülariteye sahip olan Kemancı Rock Bar’ın öyküsünün, 1950’li yıllarda ortaya çıkan Rock müzik türünün kitle iletişim araçları ile olan önemli ilişkisi ile beraber açıklanması hedeflenmektedir. Rock müziği, 1950’li yıllardan bu yana hâlâ ayakta durabilmesini kitle iletişim araçlarına borçludur. Kemancı da bu araçlar sonucunda Rock Bar kimliğini kazanmayı başarmıştır ve sadece bir zamanlar bulunduğu Köprüaltı’na değil, İstanbul’un büyük bir çoğunluğuna ismini tanıtabilmiştir. Bu çerçeveden bakılarak Kemancı’nın gerek o zamanların İstanbulluları gerekse bugünün İstanbulluları üzerinde bıraktığı iz açıklanmaya çalışılmıştır.