Browsing by Subject "Reklamcılık"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted Ankara Reklamcılar Derneği(Bilkent University, 2018) Dağdemir, Efe; Ecevit, İşın Su; Dolgun, Alperen; Kılıç, İrem; Özbıyık, Menevver AylinReklam, kitle iletişim araçları aracılığıyla ürünün ya da yeniliğinin tanıtılması ve kişileri satın almaya yöneltmesidir. Günümüzde birçok farklı stratejiler kullanılarak kitleye psikolojik etkiler bırakmayı ve etkili bir yöntem olduğunu göstermeyi başarmıştır. Tüketiciler için reklam, sunulan ürünler arasından kendine en uygun olanı seçmeye yarayan bir araçtır. Reklamlar, verdiği mesaja göre, tanıtılan ürüne göre birçok kategoriye ayrılır ve kullanılan yöntemler reklamın cinsine göre farklılık gösterir. Günümüzde, sürekli büyüyen ve global hale gelen bu sektör sayesinde reklamlar bizim ihtiyaçlarımızı belirler hale gelmiştir. üretilen mallar bazen ihtiyaç odaklı olmamakla birlikte pazarda satılmak için üretilmeye başlanmıştır. Ankara Reklamcılar Derneği, bu sektörün sorunlarını araştırmayı ve çözüm yollarını hayata geçirmeye amaçlamıştır. Sadece reklam odaklı olmamakla birlikte, reklamcılık mesleğinin gelişmesine ve yaratıcı içerikler üretmeye yönelik birçok etkinlik düzenlemiştir. Ankara Reklamcılar Derneği, 1999 yılında Reklamcılık Vakfı’nın üyesi olmuştur. Türkiye’de reklamcılık sektörünün liderlerini bir araya getirerek deneyim ve düşünce aktarımını olağan kılmıştır. Bugün gelişmeye ve büyümeye devam etmektedir.Item Restricted Sana margarin reklamlarının sosyal ve ekonomik bağlamda incelenmesi(Bilkent University, 2022) Birinci, Ecenur; Polat, Deniz; Çelik, Feza Emir; Canbolat, Zeren1950’li yıllarda Türkiye pazarına giren margarin, döneminin adıyla nebati margarin, günümüzde önemini yitirmeyen ve sofralardan eksik olmayan bir besin kaynağıdır. Araştırma kapsamında margarinin tarihinden özetle bahsedilip Türk sofrasına girişi anlatılacaktır. Araştırmanın bu kısmından itibaren özellikle Sana markası üzerinde yoğunlaşacak olan yazı, Sana Margarinin Türk piyasasına girişinden bahsedecektir. Dönem şartlarının reklamlar üzerindeki etkisinden dolayı araştırmanın geri kalan bölümlerinde, Sana reklamları dönemsel olarak incelenilecektir. Bu kapsamda özellikle toplum yapısının reklamlarda kullanılışı, reklamların ekonomik açıdan etkileri nelerdir soruları cevaplanacaktır.Item Restricted Türkiye'nin ilk reklamcılık şirketi: İlancılık AŞ(Bilkent University, 2019) Yaldız, Duygu Nur; Göktoğan, Arda; Bakman, Yavuz Faruk; Özgünay, Eray; Özdemir, Mehmet FurkanMatbaanın Osmanlıya gelmesiyle birlikte gazeteler yaygınlaşmıştır. Bu durum basılı reklam faaliyetlerine zemin hazırlamıştır. David Samanon'un 1909 yılında, gazetelerdeki reklam işlerinde çalışmaya başlaması bu reklam faaliyetlerine örnek olarak verilebilir. Samanon'un uğraşları İlancılık AŞ’nin temelini oluşturmuştur. İlancılık AŞ Türkiye’de faaliyetlerini sürdüren en eski reklamcılık şirketi unvanına sahiptir. Ayrıca reklamcılık sektöründe çeşitli ilklere imza atmıştır ve “Reklamcılık Okulu” olarak da bilinmektedir. Bu çalışmada İlancılık AŞ’nin kuruluşu, sektöre getirdiği yenilikler, yükselişi, yöneticileri ve yirmi birinci yüzyıldaki durumu anlatılmıştır.