Browsing by Subject "Radyo"
Now showing 1 - 14 of 14
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted 22 yıllık serüveni ile Türk eğlence programlarının unutulmazı: Beyaz Show(Bilkent University, 2024) Ünalan, Esma Ceren; Bakır, Dicle; Fece, Öykü; Öztürk, Akif EmreTürk televizyon dünyasında uzun yıllar izleyicilerin vazgeçilmezi olan eğlence programları, özellikle talk show formatında büyük ilgi görmüştür. Beyazıt Öztürk'ün sunduğu Beyaz Show, bu alanda öne çıkan programlardan biridir. Beyaz Show'un benzersiz tarzı ve izleyicileri üzerindeki etkisi, Türkiye'nin televizyon eğlencesinde bir dönüm noktasıdır. Makalede, Beyaz Show'un etkisiyle Türk eğlence programcılığının gelişimi ele alınmaktadır. Beyazıt Öztürk'ün kariyerindeki başarıları, programın toplumsal etkileri ve yaşanan değişiklikler anlatılmıştır. Makale, Türkiye'deki televizyon eğlencesinin gelişimini anlamak isteyenler için önemli bir başlangıç noktasıdır. Beyaz Show'un yıllarca süren başarısı, tartışma programının izleyiciyle derinlemesine iletişim kurma ve toplumsal sorunları eğlenceli bir şekilde ele alma yeteneğini göstermektedir.Item Restricted 90’lı yılların ortalarında öğrenci gönüllülüğü esaslı bir üniversite radyosu kurmak: Radyo Bilkent(Bilkent University, 2021) Aktop, Melih; Gençoğlu, Mert; Kasap, Hatice Sena; Gündoğan, Zeynep; Kayserilioğlu, BaranÜniversite radyoları üniversite içerisinde iletişim, eğitim ve eğlence amacıyla kullanıldığı için üniversite öğrencileri, akademisyenleri ve yöneticileri adına büyük önem taşımaktadır. Makalede Ankara bölgesinde yayın yapan bir üniversite radyosu olan Radyo Bilkent araştırılmıştır. Makalenin amacı bir üniversite radyosunun kuruluş sürecini, yapısısal düzenini ve teknolojik ilerlemeler karşısında gerçekleşen değişikleri araştırmaktır. Çalışmada ilk olarak Türkiye’de radyoculuğun gelişiminin kısa bir anlatımı yapılmış, ardından Radyo Bilkent’in kuruluşundan, işleyişinden, yönetiminden, yapısal değişikliklerinden ve teknolojik gelişmeler karşısında yaşadığı değişikliklerden bahsedilmiştir. Araştırmanın sonucunda geçmişten günümüze Radyo Bilkent'in yeniliklere ayak uydurarak devam ettiği ve hala gelişime açık olduğu tespit edilmiştir.Item Restricted Ali Rıza Erdoğan'ın TRT Çukurova yılları(Bilkent University, 2020) Işık, Ahmet; Hokna, Aslı; Alkan, Ekin; Akyeli, Irmak; Yaylacı, MehmetAli Rıza Erdoğan 1942 yılında Ankara'da doğmuştur. İlköğrenimini Yeni Hayat İlkokulu ve Cebeci Ortaokulunda, lise eğitimini ise Ankara Gazi Lisesi'nde tamamlamıştır. Yüksek eğitimini İstanbul Teknik Üniversitesi Elektrik Elektronik Mühendisliği bölümünde bitirmiştir. Ali Rıza Erdoğan, Baş mühendis olarak girdiği TRT Çukurova Radyosu'nda zaman içinde bölge müdürlüğüne kadar yükselmiş, radyoya büyük katkılarda bulunmuştur. Burada çalıştığı yıllar içinde radyoda büyük gelişmeler yaşanmış ve radyo her geçen gün büyümeye devam etmiştir. Buradaki mesleğinden 1984 yılında ayrılmış, daha sonra aynı bölgede telsiz ticareti ve müteahhitlik işi ile uğraşmaya başlamıştır. 2004 yılında emekliliğe ayrılan Ali Rıza Erdoğan halen Mersin'deki evinde yaşamına devam etmektedir.Item Restricted Bülent Özveren'in hayatı ve kariyeri(Bilkent University, 2019) Var, Berna; Alpaydın, Dilay; İzpayi, Beril Sena; Kansu, Yasemin Sena; Boyalı, YarenBülent Özveren Türkiye radyo ve televizyon tarihi açısından önemli işler başaran sunucu ve spikerdir. Kariyerine TRT'de tiyatro bölümünde başlamış; spor spikerliği, yarışma spikerliği, prodüktörlük, radyoculuk yapmış, Türkiye'nin Eurovision'a katılmasını sağlamış ve sunuculuğunu yapmıştır. TRT kariyeri haricinde Ege Televizyonunda genel müdürlük, reklamcılık alanında üst düzey yöneticilik, dergi yöneticiliği, müşteri hizmetleri bölümünde çalışmak gibi çeşitli yerlerde de kariyerini sürdürmüştür. Bülent Özveren radyo ve televizyon kariyeri dışında çeşitli kuruluş ve üniversitelerde diksiyon alanında eğitimler de vermiştir. Bu çalışmada Bülent Özveren'in özel hayatı, kariyeri ve anıları anlatılmaktadır.Item Restricted Gülper İnanç üzerinden 1974-1996 yılları arasında: Türkiye'de kadın radyo ve televizyon spikeri olmak(Bilkent University, 2020) Töngür, Deniz Vadi; Hazır, Ege Beren; Atak, Kaan; Erdoğan, Saray Edanur; Bodur, Zübeyir1974-1996 yılları arasında Türkiye'de köklü siyasal ve toplumsal değişiklikler yaşanmıştır. Teknolojinin hızla gelişmesi, darbe sonrası baskıcı ortam gibi siyasi etkenler, Türkiye'nin sosyal yapısı ve dönemin medyası üzerinde etkilere neden olmuştur. Yapılan araştırmalardan yola çıkarak, 1974-1996 yılları arasında Türkiye'nin siyasi ve sosyal yapısı, Türk kadının iş ve toplum hayatındaki yeri, eğitim durumu ve medyası hakkında bir çalışma yürütülmüştür. Araştırma 1974 - 1996 yılları arasında TRT'de spikerlik yapmış olan Gülper İnanç ve onun hayatını kapsamaktadır. İnanç'ın aile yapısı, eğitimi ve bahsedilen dönemde Türkiye'de kadın haber ve televizyon spikeri olması ve 1974-1996 yıllarındaki TRT'nin işleyiş biçiminden bahsedilmiştir.Item Restricted Karadeniz türküleri ve türkülerin gülen yüzü: Kamil Sönmez(Bilkent University, 2021) Asiltürk, Örkeş; Düzel, Çağla; Ecin, Mansur; Ünal, Dağhan; Morkoç, Karya HevinKamil Sönmez, Karadeniz müziğine olan katkılarıyla nesilden nesle birçok insanı etkilemiştir. Çoğu neslin türküleriyle büyüdüğü Kamil Sönmez, yalnızca Karadeniz bölgesiyle sınırlı kalmayıp Marmara’dan Güneydoğu’ya, ülkemizin her yerinde kendini sevdiren ve tanınan bir sanatçıdır. Özellikle ülkemizin Karadeniz türküsü kültürüne çok büyük katkıda bulunan Kamil Sönmez, 60’lı yıllardan itibaren günümüze kadar adını ülke çapında duyurmuş olan çok değerli bir sanatçı olmuştur. Gençlik yıllarında yaşadığı bir sürü sıkıntıya ve yaşadığı dönemin zor şartlarına rağmen Ankara Devlet Konservatuarı’nı kazanıp kariyerine adım atmıştır. Yazının kapsamında; kariyerinin başlangıcından, Mahsun Kırmızıgül ile beraber yer aldığı son projesine; doğduğu Perşembe köyünden, üniversiteyi okuduğu Ankara’ya ve yaşamını yitirdiği İstanbul’a kadar 1947-2012 yıllarındaki yaşantısı ve kariyeri ele alınacaktır.Item Restricted Kırıkkale ilinde radyoculuğun yeri ve Diriliş FM(Bilkent University, 2020) Babacan, Arda; Karaman, Berre; Sarıbaş, Görkem; Atlı, Ömer Faruk; Uygun, Serkan1990’lı yılların başında daha herhangi bir hukuki düzenlemesi bulunmamasına rağmen özel radyolar ortaya çıkmaya başladı. Meraklı insanlar, kurum, kuruluş ve vakıflar özel radyo açmak için ilgi sahibiydiler. Fakat, radyo açmak ve işletmek o kadar da kolay değildi, teknik yetersizlik ve ekonomik sorunlar bu durumun başında bulunuyordu. Kırıkkale’de yayın yapmış olan Diriliş FM örneği üzerinden radyonun kuruluşun, radyo işletmedeki zorluklar, yayında karşılaşılan genel ve günlük sorunlar dönemin çalışanlarının deneyimleri ve hikayeleri ile zenginleştirilerek incelenmiştir. Bu özel radyonun kuruluş amaçları ve yöresel kültüre olan karşılıklı etkileşimleri ele alınmıştır. Son olarak da lokal radyoların popülerliğini kaybetme nedenleri tartışılmıştır.Item Restricted Konyalı halk sanatçısı: Kör Ahmet(Bilkent University, 2018) İntişah, Osman Burak; Gürbüz, Ahmet Serdar; Büyükgebiz, Büşra; Oral, Pelin; Özdoğan, Yaren ŞevvalAhmet özdemir yeterli profesyonel eğitim almamasına ve görme engeline rağmen birden fazla enstrümanı başarıyla çalan ve repertuarında yüzlerce türkü barındıran bir halk sanatçısıydı. Müzik kariyerinin yanı sıra mizahi sahne şovları, meddahlık ve taklit yetenekleriyle başta memleketi Konya olmak üzere tüm Türkiye'de üne kavuşan ve halk arasında "Kör Ahmet" olarak da bilinen Ahmet özdemir’in TRT radyosu başta olmak üzere birçok tanınmış platformda sergilediği programları vardı. Türk müziğinin tanınmış isimleriyle birlikte çalışan sanatçı, çocukluk yıllarından hayatının son günlerine kadar Türk müziğine birçok katkıda bulundu. ömrünü doğup büyüdüğü şehir olan Konya'da tamamlayan Ahmet özdemir arkasında yüzlerce kayıt ve gün yüzüne çıkardığı birçok halk türküsü bıraktı.Item Restricted Müebbet Muhabbet: Cenk Durmazel ve Erdem Uygan’ın Türk mizah yayıncılığına katkıları(Bilkent University, 2021) Karadağ, Aybüke; Öney, Bora Doruk; Doğrul, Efe; Ufakca, İdil; Öy, SuOsmanlı Devleti’nde Karagöz ve Hacivat gibi gölge oyunları ile halkın ilgisini toplayan mizah, çeşitli mizah dergilerinin basımıyla yayıncılığa dahil olmuştur. Böylelikle meydana gelen Türk mizah yayıncılığı, Türkiye Cumhuriyeti kurulduktan sonra 1927 yılında ülkede faaliyete geçen radyo yayıncılığının da bir parçası haline gelmiştir. Cenk Durmazel ve Erdem Uygan, 1992’de TRT’nin himayesinden çıkan Türk radyosuna Hür FM’de yayınlanan Müebbet Muhabbet isimli mizah programlarıyla katılmıştır. Bu araştırmada dönemin gazete haberlerinden, akademik makalelerden, çeşitli veri tabanlarından ve Durmazel ve Uygan ile yapılan röportajdan faydalanılarak mizah yayıncılığının tarihsel gelişim süreci, Müebbet Muhabbet programının tarihi ve mizah yayıncılığına bıraktığı etkilere odaklanılarak ele alınmıştır.Item Restricted Program yapımcı ve sunucusu Erhan Konuk’un gözünden Türkiye’de müzik yayıncılığı(Bilkent University, 2024) Kaya, Merve Nida; Doğan, Su Aleda; Bozdoğan, Leyla Nur; Yıldız, Levent EmreTürkiye, moderniteyle birlikte müzik yayıncılığı alanında çeşitli evrelerden geçti ve kullanılan yayın organları olsun, müziğin kamuoyuna sunuluş tarzı ile yöntemleri olsun 20. yüzyıldan günümüze büyük bir çeşitlilik ve gelişme gösterdi. Öncelikli olarak 1920’lerin başlarında Türkiye’de radyoculuğun temellerinin atılmasıyla birlikte bu süreç başladı, bu dönemde müzik yayıncılığı ve radyo daha çok devlet kontrolünde ilerledi. Radyo yayınları devam ederken müzik piyasasına yönelik dergiler ve gazete eklerinin ortaya çıkması, müzik yayıncılığına yeni bir boyut ve farklı bir bakış açısı kazandırdı. Bu yeni gelişmelerin yanında radyo yayınları devam etti, 1983’te özel radyolara izin verilmesiyle birlikte sunulan müziğin çeşitliliği ve müzik yayıncılığına olan rağbet de arttı.1 Özel radyolarla birlikte genel olarak Türkiye Radyo ve Televizyon (TRT) bulunan müzik temalı televizyon programları 1980-1990’larda yayın hayatına başladı. Bu programların en bilinenleri Teleskop, Müzik Yelpazesi ve Erhan Konuk’un sunuculuğunu yaptığı Pop Saati’dir. Günümüzde Türkiye’de ve dünyada müzik yayıncılığı ise yazılı basından ve televizyondan ziyade zamanın ve mekanın akışkan olduğu sanal platformlarda yoğunlaşmış durumdadır, müzik yayıncılığı sektörü ise ana hedefinden saparak ticarileşmiştir.Item Restricted Radyo ODTÜ'nün kuruluşu ve Türkiye'deki üniversite radyo yayıncılığına etkileri(Bilkent University, 2024) Mazmancı, Naima; Yılmazkurt, Arman; Çöllü, Tuna; Çakmak, Osman Berke; Koca, BadesuBu araştırmanın amacı, Radyo ODTÜ'nün kuruluşundan itibaren nasıl bir kültür ve iletişim platformuna dönüştüğünü ve bu dönüşümde etkili olan faktörleri ortaya koymaktır. Ayrıca, radyonun medyadaki etkisini, toplumsal katkılarını ve öğrencilere sağladığı fırsatları incelemektir. Bu makalede, Radyo ODTÜ'nün 1994'teki kuruluşundan itibaren nasıl bir kültür ve iletişim platformuna dönüştüğü incelenmiş ve analiz edilmiştir. Araştırma, literatür taraması ve Radyo ODTÜ'nün arşiv materyallerinin analiziyle gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, Radyo ODTÜ'nün gelişimine katkıda bulunan Fulya Akbuğa ile yapılan röportajdan önemli bilgiler elde edilmiştir.Item Restricted TRT'de bir ömür: Elçin Temel(Bilkent University, 2019) Damar, Yıldırım Mete; Görduysus, Ece; Özdaş, Hilal; Gülmez, Şükrü BurakElçin Temel, 1980'lerden 2000'lerin başına kadar Türk Radyo ve Televizyonculuğunun birçok bölümünde görev almış; sunucu, spiker, prodüktör ve seslendirme sanatçısıdır. İstanbul'da dünyaya gelen Temel, ailevi sebeplerden dolayı hayatının büyük bir kısmına Ankara'da devam etmektedir. TRT'de göreve başlaması hayatının dönüm noktası olmuştur. TRT'de işe başlamasından sonra aldığı eğitimler ve kendisini geliştirmek için harcadığı çabalar sonucunda Türk Radyo ve Televizyonu için çok değerli bir sanatçı olmuştur. Çalıştığı dönemlerde üstlendiği ve sunduğu bazı programlar sayesinde dönem televizyonculuğunda aranan sanatçılardan biri olmuştur. Emekli olduktan sonra da sektöre olan katkısı devam ederek bilgi ve deneyimlerini paylaşmaktan kaçınmamıştır.Item Restricted Türkiye'nin ilk rock radyo programlarından Rock Station ve Hicri Bozdağ(Bilkent University, 2021) Kiraz, Gül; Gültekin, Meryem Ece; Akkuş, Merve; Tuna, Barış Can; Şereflioğlu, YiğitRock müzik, 1950’lerden günümüze gelen ve popülaritesini hiç kaybetmeyen bir müzik dalı olarak var olmuştur. Rock müziğin doğduğu yıllarda medyanın ana organı olan radyolar bu türün tanınmasını kolaylaştırmıştır. Türkiye, Rock müzikle 1960’ların başında Rock müzisyenler vasıtasıyla tanıştı. Ülkenin Rock müziğine karşı olumsuz tutumu nedeniyle 1990’larda özel radyolar kurulana kadar Rock müzik ancak kasetlerden ve plaklardan ulaşılabilen bir müzik türüydü. 1993 yılında kurulan, Hicri Bozdağ’ın yapımcılığını üstlenip sunduğu ve Türkiye’nin ilk Rock radyo programlarından olan Rock Station; o günden bugüne yayın hayatını sürdürmektedir. Her yaştan ve birçok ülkeden dinleyici kitlesine sahip ve 2022’de otuzuncu yılını kutlayacak olan Rock Station, Türk Rock radyo tarihinin önemli yapı taşlarından birisi haline gelmiştir.Item Restricted Zeki Müren'in 1960-1990 yılları arasındaki yaşantısı ve sahne hayatı(Bilkent University, 2020) Sütbaş, Aleyna; Özbilgin, Bensu; Takıt, Berk; Karataş, Gizem; Diksu, Ramazan MelihZeki Müren 6 Aralık 1931 tarihinde doğdu. İlk şarkısı olan "Zehretme Hayatı Bana Cananım" ı bestelediğinde 17 yaşındaydı. Müzik eğitimine Bursa'da başlayan Zeki Müren İstanbul'da okurken çeşitli sinema sanatçılarından aldığı derslerle bu eğitimine devam etti. Sinema kariyerine 1954'te "Beklenen Şarkı" ile giriş yaptı. Zeki Müren 600'ü aşkın kaset ve plak doldurdu, toplamda 21 albüm yayınladı ve yine toplamda 18 filmde oynadı. 1955'te Altın Plak Ödülü'nü, 1973'te En İyi Erkek Solist Ödülünü kazandı. Zeki Müren, son konserini ise 1984'te Bodrum Kalesi'nde verdi. 24 Eylül 1996 yılında TRT' nin İzmir Radyosu Stüdyolarındaki canlı yayında kalp yetmezliği sonucu hayatını kaybetti.