Browsing by Subject "Poster"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Open Access The contemporary Turkish poster and its evolution in parallel with the economic structure(1992) Yücel, EmrahThe aim of this tliesis is to analyze the development o f the ‘Turkish poster' in connection with the development o f the economic structure and to take a critical look at its contemporaiy problems. This thesis will be supported by the inclusion o f a poster with social content; a genre which I find to be lacking in our country.Item Restricted Seçim kazandıran afiş: “yeter! Söz milletindir!”(Bilkent University, 2020) Adıbelli, Bartu; Mortimer, Miray Nicole; Ayhan, Serengeti; Akova, Perçem İlke; Pınar, VerdaBu çalışma, 1950 seçimlerinde Demokrat Parti tarafından kullanılan “Yeter, Söz Milletindir!” Propaganda afişini ve seçim üzerindeki etkisini incelemektedir. Çalışmada propagandanın temel öğelerinin açıklanmasına yer verilmiş, bu çeşit afişlerin Türk siyasi tarihindeki yeri tartışılmıştır. 1950 senesinde Türkiye’nin temel siyasi, sosyal ve iktisadi koşullarına değinilmiştir. Afişin sloganı ve sanatsal özellikleri gibi teknik incelemelere çalışmada önem verilmiştir. Bu inceleme beraberinde, afişi tasarlayan mimar Selçuk Milar tanıtılmıştır. Posterin yapısal özellikleri ışığında, afişin ve sloganın seçmenler ve seçim sonuçları üzerindeki etkileri tahlil edilmiştir. Afişin medyada yansıtılma şekline önem verilmiş, genel bir bakış açısı oluşturabilmek adına farklı gazete kaynakları incelenmiştir. Son olarak, afişin kamuoyu üzerindeki psikolojik etkilerinin de marifetiyle iktidara gelen Demokrat Parti’nin ilerideki yıllarında propagandaya yaklaşımı ve afişin başarısı sonucu getirilen propaganda yasakları araştırılmıştır. Bu çalışma, 1950 senesinde Türkiye’de önemli bir siyasi araç konumunda olan propaganda afişlerinin en etkileyici örneklerinden birini el almaktadır. Bu çeşit afişlerin Türk siyasetinde yerini anlamak, Türkiye’de propagandanın geçmişi ve geleceğini saptamak açısından büyük önem taşımaktadır.Item Restricted Yeşilçam Sinema Fenerlerinin öncüsü: Erol Ağakay(Bilkent University, 2020) Demirkol, Berkay; Günaydın, Arda; Hasanoğlu, Samet; Kurubal, Ege; Şenol, EmreErol Ağakay 3684 adet Yeşilçam filminin afişini basmış, bunların yaklaşık 1900'ünün afişini de bizzat tasarlamış bir sanatçıdır. Bu dönemde İstanbul'da oyuncuların fotoğrafını çektiği bir fotoğraf stüdyosu ve kendi tasarladığı film afişlerini bastırdığı bir baskı şirketi (Mimeray) kurmuştur. Sonrasında Yeşilçam sinemasının sona ermesi ile şirketini billboard, pano ve bina giydirme gibi alanlara yönlendirmiştir ve hâlen bu alanda çalışmaya devam etmektedir.