Browsing by Subject "Nature journaling"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Open Access A study of the writing strategies of renowned conservationists: implications for place-based education in Turkey(Hacettepe Üniversitesi, 2014-10) Özdağ, U.; Lane, Jennie FarberGünümüzde gençlerin büyük birbölümü doğal dünyadan bağları kopuk olarak yaşamaktadır. Doğa ile olumlu bağlantılar geliştirmenin bir yolu öğrenmenin okul bahçeleri, yakınsemtler ve halka ait parklar gibi yöreye ait doğal alanlarda gerçekleşmesidir. Çoğu zaman yöre odaklı eğitim olarak tanımlanan bu süreç, doğagünlüğütutmayı da içeren çeşitli arazi çalışması tekniklerinden faydalanır. Doğa günlüğütutma öğrencilere, yaşadıkları yöreye ait alanları daha derinine inceleyebilmeyi, canlı ve cansız unsurlar arasındaki ilişkileri tespit edebilmeyi ve yaşadıkları yörenin değerine dair farkındalık geliştirmeyi sağlar. Öğrencilere sunulacak yazım modelleri ve yönlendirici bilgiler onların daha anlamlı ve faydalı günlükler tutmalarına yardımcı olacaktır. Bu çalışma,doğa günlüğü tutmanın en etkili uygulamalarını tespit etmek için iki ayrı ülkenin yakın tarihinde ünlü doğa korumacıların yazım stratejilerini kıyaslamıştır. Amerika Birleşik Devletleri’nden doğa korumacı Aldo Leopold’un yazılarıkavramlaştırdığı “Toprak Etiği”ni teşvik etmek için uzun zamandır kullanılırken, ülkemizden doğa korumacıHikmet Birand’ın yazılarınınçevre eğitiminde kullanılması benzer potansiyeli ortaya çıkaracaktır. Gerçekleştirilen içerikanaliziile, sözkonusu bilim insanlarınınöznitelikve yazım amaçlarını ortaya koyan beş yazım temalıbir çerçeve yaratılmıştır. Makale, Türk milli müfredatında yöre odaklı doğa günlüğü kullanımını teşvik edebilecek bu yapının kullanılmasınayönelik tavsiyelerle sona ermektedir.