Browsing by Subject "National"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item Restricted Türk Savunma Sanayinin gelişimi(Bilkent University, 2020) Duru, Emre Kemal; Alpaydın, İrem Özlem; Aydın, Vesile İrem; Erdil, Gülbahar; Ünver, Emin EgeTürk Savunma Sanayisi, günümüzde adından söz ettiren ve gelişmekte olan bir sanayidir. Atatürk önderliğinde, Cumhuriyet döneminde temelleri atılan Türk Savunma Sanayisi, Kıbrıs Barış Harekâtı ve diğer birçok dış etkenlerden dolayı teşvik alarak bugünkü haline gelmiştir. Eskiden dışarıdan lisans alıp üretim yapan, özgün çalışması olmayan bu sanayi, bugün bünyesinde dünya çapında adından söz ettiren Aselsan, Havelsan, TAİ gibi milli şirketlerle özgün tasarımlar, projeler ve AR-GE çalışmaları yapıyor. Yakın gelecekte dışa bağımlı olan orduyu, milli imkanlarla bu bağımlılığından kurtarmayı amaçlayan Türk Savunma Sanayisi, devletin de desteğiyle hem ordu ihtiyaçlarını karşılıyor hem de tüm dünyaya milli ürünlerini satıyor. Geçmişten günümüze kadar uzun yol kat eden Türk Savunma Sanayisinin geleceği de oldukça parlak duruyor. Projenin amacı, Türk Savunma Sanayisinin zaman içerisindeki ilerleme ve gelişme sürecini açıklamaktır. Bu nedenle, bazı uluslararası önem taşıyan olaylara değinilecek ve finansal açıdan da bu sanayi alanına verilen değerden bahsedilecektir.Item Restricted Türk savunma sanayinin tarihsel gelişimi ve kilometre taşı: TÜBİTAK SAGE (savunma sanayii araştırma ve geliştirme enstitüsü)(Bilkent University, 2024) Çelik, Atlas Ada; Gür, Melis; Yalıncak, Pelin; Öztürk, TunaSavunma sanayisi bir ülkenin ulusal güvenliğini ve milli çıkarlarını korumak için gerekli olan silah, mühimmat, stratejik araçlar ve diğer askeri teçhizatları geliştiren ve üreten faaliyetler bütünüdür. Türk Savunma Sanayisi köklerini Osmanlı İmparatorluğu’ndan alan ve Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuyla birlikte gelişimini ivmelenerek günümüze kadarsürdüren bir milli harekettir. Türk Savunma sanayisi dört temel dönemden oluşur. 1923-1950 yılları arası ilk dönemde yeni kurulan cumhuriyetin maddi imkansızlıklarıyla savunma sanayisinin temelleri atılmıştır. 1950-1974 yılları arasındaki ikinci dönemde ABD ve NATO’nun askeri teçhizat yardımlarıyla milli savunma sanayinin gelişimi yavaşlamış ve durma noktasına gelmiştir. 1974-1985 yılları arasındaki üçüncü dönemde Kıbrıs Barış Harekâtı sonrasında Türkiye’nin maruz kaldığı ABD ambargosu milli savunma sanayi bilincini geri getirmiştir. 1985’ten günümüze kadar olan dönemde Türk Savunma Sanayi, tarihinin en büyük yatırımlarını almış ve durmaksızın gelişimini sürdürmektedir. Türk Savunma Sanayinin temel bileşenlerinden biri olan TÜBİTAK Savunma Sanayii Araştırma ve Geliştirme Enstitüsü (SAGE), Türkiye'nin askerî ve teknolojik bilgi birikimini geliştirmek amacı ile kurulmuş bir enstitüdür. Türk Savunma Sanayi sektöründe 50 yılı aşan mevcudiyetiyle birçok ilke imza atmış ve çalışmalarını günümüzde Ankara’da sürdürmektedir.Item Restricted TÜRSAK: Türkiye Sinema ve Audio Visuel Kültür Vakfı(Bilkent University, 2020) Demircan, Doğukan Miraç; Karan, Ecem; Yılmaz, Mehmet Kerem1991 yılında iki yüzden fazla kişi ile Ankara'da kurulan TÜRSAK Vakfı (Türkiye Sinema ve Audio Visüel Kültür Vakfı), sinema üzerine yaptığı festival, yarışma, panel ve söyleşi gibi eğitici etkinlikler ile Türk sinemasının gelişmesinde aktif rol oynamış bir vakıftır. TÜRSAK Vakfı, İstanbul'dadır. Vakıf, geçmişte Altın Portakal Film Festivali gibi önemli etkinliklere sponsorluk işlevini üstlenmiştir.Item Open Access Worlding in Georgi Gospodinov’s There, where we are not(Springer, 2022-12-27) Harper, Mihaela P.This article proposes that rather than a concern with safeguarding a national identity, Georgi Gospodinov’s poetry collection There, where we are not (2016) exposes the relationship of self and world as coextensive and mutually constitutive. His poems undertake the remaking of the world as they reconfigure the self with language at the heart of this undertaking—words and meanings in flux, at play in bringing forth selves through a plurality of multitemporal, decentered worlds. Heeding Pheng Cheah’s critique that the “world” in world literature discourse has received little attention, I take up Jean-Luc Nancy’s notion of the “singular plural” to illuminate and further the argument that Gospodinov’s collection worlds by juggling a multiplicity of specific geographic locations and attending to the plural singularity of a moment, of an event or rather of a non-event. In a section titled, The Sundays of the world, “there where we are not” becomes a plurality of worlds, singular and shared, uninhabited and teeming with life, worlds observed and observing, worlds that have familiar names—Berlin, Vienna, Ljubljana, Paris, Rome, Kraków, Sofia—and yet each makes up “a world crammed full of absences.” Ultimately, the collection neither recedes into the national nor dissipates into the global but seeks out a path in-between through which to world laterally, anew. © 2022, Akadémiai Kiadó, Budapest, Hungary.