Browsing by Subject "Motif"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item Open Access Comparison of the motif of lovers “falling in love for the first time” in the 'Işkname Farruh u Hümâ and in romances of İran(2016-06) Taghizadehzonuz, RobabehTaking the fourteenth-century Ottoman romance(Mathnawî) 'ışkname (Ferruh u Hümâ) as its point of departure, this study offers a comparison of the motifs used in the narration of love, the main theme of romances, in the fourteenthcentury Ottoman 'ışkname/ Ferruh u Hümâ and in the other contemporary romances of Süheyl ü Nevbahâr and Hurşîd ü Ferahşâd. It goes on to compare the plotline and motif structure of these romances with Vîs u Râmin, one of the oldest surviving romances of Persian Literature, and with Hüsrev ü Şîrîn by Nizâmî, the foremost romance writer of Persian literature. The comparisons between the said romances are dealt with in the context of adab literature to ascertain the idea underlying the similarity between these motifs. Dealing also with differing motifs, the study reveals those perspectives in Iranian-Ottoman cultures and literatures that make these romances unique. Centered around the adventures of a princely upbringing, these romances, presented in the form of amorous tales, are multifaceted works of literature which served the ruling elite and literature of their time by preserving a shared courtly tradition and a tradition of princely upbringing in a most artful language.Item Restricted Dövme kültürünün Güneydoğu kadınlarındaki yansıması: deq(Bilkent University, 2018) Bal, Ceren; Demir, Elif; Gençaslan, Sine; Özdemir, Gülce; Yılmaz, EnderDeq, Türkiye’nin Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde genellikle kadınların ve nadiren de olsa erkeklerin vücutlarına anne sütü, is ve iğne kullanarak yaptıkları bir çeşit dövmedir. Bu kültür şans getirdiğinin düşünülmesi ve kadınların güzel görünme isteği sebebiyle nesillerdir devam etmiştir. Günümüzde deq kültürü estetik anlayışının değişmesi ve dövmenin günah olduğuna dair inancın yaygınlaşması ile yeni nesillere aktarılamamıştır. Bu proje; deq kültürünün tarihi, yapılışı, sosyal hayattaki yeri ve günümüz dövme kültürü ile ilişkisi hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır.Item Restricted Türk metal müziğinin pentagram grubu ile gelişimi(Bilkent University, 2021) Acar, Batu; Akın, Banu; Aktop, Semih; Halisipek, Pelin; Sağlam, Deniz BerkeMetal müziğin Türkiye’de oluşma süreci 1980 yıllarında başlamıştır. İlk olarak Devil ve Whiskey grubunun kurulmasıyla atılan bu adım, 1986 yılında Pentagram grubuyla devam etmiştir. Pentagram, Türk Heavy Metalinin ikinci ismidir. Fakat bu makalenin Pentagram ve onun varlığından kaynaklanan ilhamını konu alıyor olması, grubun ve bu zamana kadarki eserleri, eserlerini görsellikle desteklemiş ve destekliyor olmaları Türk metaline iz bırakmış ve 30 Yılın Hikayeleri Belgeselinde görülebileceği gibi, diğer gruplara ilham ve örnek olmuş olmasıdır. 30 Yılın Belgesel Yeni tarzlar denemeleri, bu ruhu sürdürmeleri birçok gruba kurulmalarında yardımcı olmuştur. Onların kuruluş süreci, verdikleri mücadele ve yıllar boyu gelişen müzikleri onlardan sonra, onlardan aldıkları cesaretle müzik üretmeye başlamaları dikkate değer bir konudur. Bu makalede Pentagram’ın kuruluşu, değişen dinamikleri ve müzik tarzları, toplumdan aldıkları olumlu/olumsuz reaksiyonlar, diğer gruplara nasıl öncü oldukları ve hala üretme motivasyonlarını nasıl muhafaza ettikleri, Grubun en eski ve hala mevcut olan üyeleri Tarkan Gözübüyük, Hakan Utangaç ve Cenk Ünnü’nün de kaynaklığıyla anlatılacaktır.Item Restricted Yorgancılık mesleğinin tarihi ve Türkiye’de değer kaybedişi: Trabzon ve Ankara üzerinden incelenmesi(Bilkent University, 2021) Kantar, Ozan Emre; Çinal, Zeynep Sena; Can, Deniz Yıldız; Terzi, Ilgaz; Kocabaş, AhmetBu yazıda faaliyetlerini yıllardır devam ettiren yorgancılık mesleğinin coğrafyası ve tarihine ışık tutulmuştur. Sırasıyla yorganın materyalistik özelliklerinden, kültürel özelliklerinden, Trabzon ve Ankara’da yorgancılığın yerinden ve yorgancılığın önemini kaybetme sürecinden bahsedilmiştir ve röportajlar yapılmıştır. Trabzonun yorgancılığı ile ünlenmiş olmasının sebebi irdelendi ve bu sebeplerden en önemlisinin coğrafyaya bağlı olduğu görüldü. Zamanla gelişen teknolojik imkanlar ile kısa sürede üretilen seri üretim yorganlar, geleneksel yöntemlerle üretilen yorganlardan daha fazla talep görmeye başladı. Yorgancılığın popülerliğini kaybetmesine yol açan bu durum, zanaatkarları maddi ve manevi olarak etkiledi. Bu nedenle zanaatkarlar işlerinin sanatsal kısmına eğilemeyecek hâle geldiler ve böylece mesleğin sanat kaygısı da düşüş gösterdi.