Browsing by Subject "Modernizm"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted Ankara’nın modernleşme sürecinde Demirtaş Kamçıl ve Rahmi Bediz’in rolü(Bilkent University, 2023) Köktan, Ceylin; Köse, Ecenaz; Koç, Gamze; Alibey, İpek; Bozkurt, Solmaz SenaAnkara’da iz bırakan en önemli mimarlardan olan Demirtaş Kamçıl ve Rahmi Bediz 1940’ların zorlu savaş şartlarında mesleğe yavaş yavaş giriş yaptılar. İkinci Dünya Savaşı sona erdikten sonra dönemin şartları nedeniyle inşaat sektöründe oluşan ihtiyaçtan ötürü mimarlık alanında daha aktif olmaya başladılar. Kamçıl ve Bediz, adlarını ilk olarak Anıtkabir’in faaliyetlerinde yer alarak duyurdular. Anıtkabir projesi sona erdikten sonra ise mesleklerini Ankara’da açtıkları büro ile devam ettirme kararı aldılar. Kamçıl’ın vefatını takiben kısa bir süre sonra Bediz, kalan işleri tamamlayıp büroyu kapattı. Bu araştırmada Rahmi Bediz ve Demirtaş Kamçıl’ın mesleği ile ilgili belgelerden ve yayınlardan yararlanılarak eğitim ve çalışma hayatları ile yaptıkları eserler değerlendirilmiştir. İkinci Dünya Savaşı ve sonrasındaki süreçte Ankara’daki mimari ortamın durumunu gözlemlemek için ikilinin hayatı oldukça büyük bir önem taşımaktadır. Dönemin mimari şartlarını, Ankara’yı modernleştirmek için verdikleri çaba ve eserleri incelenerek mimari alana yaptıkları katkılar anlatılmıştır.Item Restricted İlhami Güler ve ilahiyatta modernizm ekolünün Türkiye’deki etkileri(Bilkent University, 2021) Nar, Berke; Akdarı, Bora; Demir, Melis; Akça, Ali Yasir; Özfidan, AlkımÇeşitli ve birbirleriyle ters düşen ve ilahiyat ekollerinin bulunduğu Türkiye Cumhuriyeti’nde ilk kurulan ilahiyat fakültesi olan Ankara İlahiyat Fakültesi, tarihi boyunca farklı düşüncelerden akademisyenler barındırmış olmasına rağmen çağdaş bir ilahiyat fakültesi olmayı kaybetmemiş modern bir ilahiyat fakültesidir. Fakültenin bünyesinde barındırdığı akademisyenlerden biri olan İlhami Güler ise tarihselcilik ekolünde düşünen bir ilahiyatçıdır. Modern akımlar arasında yer alan ve birçok ilahiyat akımıyla uyuşmayan tarihselcilik, Ankara Üniversitesi başta olmak üzere birçok fakülteyi etkilemiş ve sadece fakültelere sınırlı kalmayıp kamuoyunda da etkiler yaratmıştır.Item Restricted Profesyonel fotoğrafçı Sabit Kalfagil'in hayatı(Bilkent University, 2018) Oktay, Zeynep; Aktürk, Sena; Akengin, Ege; Bardakçı, İrem; Çolak, AhmetFotoğrafçılık sanatı yıllar boyunca çeşitli değişim ve gelişimlere uğrayarak günümüze kadar farklı tekniksel yöntemleri taşımıştır. Dünyada olduğu gibi ülkemizde de çeşitli fotoğrafçılar bu sanat dalında adlarını duyurmuş ve çeşitli teknik ve çalışmaları bu sanat dalına katmışlardır. Sabit Kalfagil de bu fotoğrafçılardan birisidir. Kendisi Türkiye’nin önde gelen fotoğrafçılarındandır. Asıl mesleği olan mimarlığın da etkisiyle farklı teknikler kullanarak hem Türkiye’deki fotoğrafçılık algısına hem de kullanılan tekniklere farklı bir boyut kazandırmıştır. Esas mesleği mimarlık olmasına rağmen hem dönemin koşullarının etkisiyle hem de yavaş yavaş fotoğrafçılığa ilgi duymasıyla beraber mesleğini bırakarak fotoğrafçılığı profesyonel olarak icra etmeye başlamıştır. Fotoğrafçılığı hem teknik olarak ilerleterek çeşitli değerli eserleri literatüre kazandırmıştır, hem de akademik olarak bu alanda ilerleyerek insanlara fotoğrafçılığın anlamını, amacını ve tekniklerini öğretmeyi amaçlamıştır Kalfagil 5 Mayıs 2017 tarihinde vefat ederken, arkasında çok sayıda sergi, akademik çalışmalar, fotoğrafçılığa dair oldukça önemli gelişmeler ve bakış açıları bırakmıştır.