Browsing by Subject "Moda"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
Item Restricted Denim sektöründe Türkiye'den bir başarı hikayesi: Mavi Jeans(Bilkent University, 2018) Solmaz, Bengisu; Demiralp, Fırat; Diri, Burcu; Yılmaz, Ata Can; Arslan, ZeynepMavi Jeans markası, kurucusu Sait Akarlılar’ın 30 yıllık deneyimiyle yalnız Türkiye’de değil birçok ülkede adını duyurmayı başarmış bir denim markasıdır. Mavi’nin kuruluşu ve gelişimi üzerine odaklanılarak projenin ana hattı oluşturulmuştur. Amerika’da çalışan işçilerin daha rahat ve dayanıklı kıyafetlere sahip olması amaçlanarak yapılan kot pantolonların sonrasında büyük bir akıma dönüşüp Türkiye’ye dağılışındaki sebepler ve bu süreçte rol oynayan insanların üzerinde durulmuştur. Ayrıca markanın yerel medya ve dünya medyasında yaptığı reklam kampanyaları ve iş birliklerinin Mavi’nin marka isminin sağlamlaşması adına büyük rol oynadığından bahsedilmiştir. Dünya çapında tanınan manken ve tanınmış birçok isimle çalışan marka, aynı zamanda “çok mu çok oluyoruz.” sloganıyla kararlı ve kendine güvenen bir marka olduğunu göstermiştir.Item Restricted Madam Katia(Bilkent University, 2019) Durmuşoğlu, Beyza; Bayram, Ekin; Caniklioğlu, Gökalp; Armağan, Ece Nur; Deniz, AybalaBu projede Beyoğlu’ndaki Butik Katia’nın sahibi Şapkacı Madam Katia Kiracı’nın öyküsü incelenmektedir. Araştırmanın temel amacı, Madam Katia örneği üzerinden şapka takma anlayışının Cumhuriyet’in kuruluş yılları ile günümüz arasındaki değişimini göstermek ve Cumhuriyet’in ilk yıllarından itibaren şapka takmaya verilen önemin arkasındaki belirleyici etmenleri ve motifleri araştırmaktır.Item Restricted Mağazacılık kültürünün dönüşümünü Vakko mağazalarından okumak(Bilkent University, 2020) Özertürk, Begüm; Ataygeldi, Elife Rana; Derindere, Fırat Onat; Konuk, MerveVakko, Cumhuriyetin kuruluşundan bu yana, adını Türkiye’de modayla özleştirmiş, birçok yeniliğin öncüsü olmuş bir isimdir. Giyim sektörüne Şen Şapka markasıyla başlayan Vitali Hakko, Batılı giyim kuşam tarzını Türk kadın ve erkeklerine tanıtmıştır. Hakko, özellikle Türk kadınları arasında önce şapkanın, daha sonra da yerli üretim eşarpların yaygınlaşmasında büyük bir role sahiptir. Vakko’nun, içerisinde kafeler, çay salonları ve sanat sergileri bulunan mağazaları ise ülkeye gerçek Batılı anlamda mağazacılık sistemini getirmiştir. Vakko, alışveriş sırasında ve sonrasında müşterilerine sunduğu imkanlar ve memnuniyetle bir idol haline gelmiştir. Bu makalede Cumhuriyetin ilk yıllarındaki perakende satış ve mağazacılığa dair kısa bilgilendirmelerde bulunulmuş, dönemin esnaf kültürü ve Vitali Hakko’nun bundaki yeri tartışılmıştır. Vitali Hakko’yu Vakko markasını kurmaya iten sebepler, ilk mağazaların kurulduğu dönemin koşulları ve o dönemdeki diğer departmanlı mağazalar ile Vakko’nun farklılıklarından bahsedilmiş ve Vakko’nun dönemin mağazacılık kültüründe sebep olduğu değişim, Vakko markasının Türk modasına ve halkın alışkanlıklarına olan etkilerine ışık tutulmuştur.Item Restricted Mustafa Taviloğlu(Bilkent University, 2021) Ertekin, Doğa; Erdoğan, Ekin; Aksakal, Furkan Mert; Dalgıç, ÖzgürMustafa Taviloğlu'nun 1964 yılında Mudo'yu kurmasıyla başlayan bu etki yerli perakende sektörünün hem o dönem içinde hem günümüzde önemli bir gelişim timsali olmuştur. 1960'lı yıllarda Türkiye'de olmayan, parça kumaş boyama ve baskı tişört gibi birçok ürün ve teknik ilk defa Mudo'da satışa sunulmuştur. Yeni reklamcılık kampanyaları ve marka iş birlikleri denenmiş ve bu durum markayı artan bir ivmeyle başarıya götürmüştür ki hâlâ günümüzde varlığını ülkenin birçok yerinde hatta Dubai'de bile devam ettirmektedir. Mustafa Taviloğlu'nun vizyonu, o vizyonun gelişmesine sebep olan etkenler, girişimcilik adımları ve estetik algısı Mudo'yu başarıya götüren başlıca etkenlerdir.Item Restricted Türkiye'nin dünya modasıyla tanışması: Atatürk'ün öncülüğünde ilerleyen Alamod kıyafet serüveni(Bilkent University, 2018) Alagözlü, Mert; Başıbüyük, İşıl; Özdemir, Nermin; Yücel, İrmak; Korkmaz, EkinMustafa Kemal Atatürk, cephede kazandığı zaferler kadar etkileyici giyim tarzı ile de kendisinden söz ettirmiş bir liderdir. Cumhuriyetin ilanı ile birlikte Atatürk, halkının modernleşmesi için çalışmalara başlamıştır. Kıyafet reformu bu çalışmalardan bir tanesi olarak tarihe geçmiş ve o zamandan günümüze modaya bakış açısını değiştirmiştir. Bu araştırmada, Atatürk’ün moda anlayışı, bu anlayışı halka aktarmak için büyük yardımlar aldığı terzisi Levon Kordonciyan ve Kordonciyan ailesinin tarihi, ve tüm bunların Türk toplumuna olan etkisi anlatılmıştır. Araştırma süresince, o döneme ait eski aile albümleri, Atatürk’ün fotoğrafları, Sabiha Gökçen’in konuyla ilgili anıları, gazete haberleri ve Atatürk’ün terzisi Levon Kordonciyan’ın torununun eşi şuşan Kordonciyan’la yapılan röportajdan yararlanılmıştır. Türk halkının günümüzdeki giyim tarzının anlaşılabilmesi ve değerlendirilebilmesi için Cumhuriyet döneminde Atatürk öncülüğünde gerçekleşmiş olan yenilikler büyük önem taşımaktadır. Bu yeniliklerin temsilciliğini yapan Atatürk’ün, emeklerinin halka aktarılışı bu araştırmada detaylandırılarak aktarılmıştır.Item Restricted Türkiye’de kadının havacılık sektöründeki yeri ve hosteslerin değişen kıyafetleri üzerinden incelemesi(Bilkent University, 2023) Ergin, Fatmanur; Kalın, Yaren Ruveyda; Cançeker, Elçin; Deniz, Sena; Gidirişlioğlu, Nisa Mirayİlk hostes Ellen Church ile başlayan hosteslik mesleği yıllar içerisinde evrilmiş ve görev tanımları değişmiştir. 1930’lu yıllarda yolcuları karşılama görevi pilotlarda iken bu görevin hosteslere teslim edilmesiyle hosteslik bir hava yolu şirketi temsil aracı olarak görülmüş ve hosteslerin üniformalarının daha temsile uygun görünmesi için tasarımlar yapılmıştır.1 Hava yolu sektörüne hostes olarak atılan kadınlar daha sonra kaptan pilotluğa kadar giden kariyerlere ulaşmışlardır. Hosteslerin görevleri zaman içerisinde genişletilmiştir; güvenlik, düzen, konfor, yardımdır. Hostesler uçağa adım attıkları ilk yıllardan itibaren yolcuların güvenliğiyle, uçağın içindeki düzen ile, yolcuların konforu ile ve yolculara yardım etmekle görevli olmuşlardır. Hostesler hava yolu şirketlerinin temsilcilerinden biri olarak görüldüğü için üniformalarının kullanışlı olup olmadığına bakılmaksızın daha çok şıklığıyla ilgilenilmiştir.2 20. yüzyılın sonuna kadar düşünülmemiş bir konu olan hosteslerin üniformalarının rahatlığı daha sonralarda gündeme gelmiştir. Bununla birlikte üniformalar tasarlanırken ergonomi, rahatlık ve şıklık birlikte düşünülmüştür.