Browsing by Subject "Mimari"
Now showing 1 - 20 of 21
- Results Per Page
- Sort Options
Item Restricted 1935-1942 yılları arası erken cumhuriyet dönemi mimarisi: Fransız mimar Theodore Leveau’nun etkileri(Bilkent University, 2021) Ulus, Fikriye Doğa; Gençer, Beyzanur; Aydın, Mutlu Dilara; Koluaçık, Melisa; Çatak, Görkem BatuhanAltı yüz yıllık bir devletin yıkılışı sonrası temellerinden başlayarak yeni bir devlet kurma faaliyetleri içinde ortaya çıkan Cumhuriyet Dönemi Mimarisi, farklı anlayışları ve uygulamaları beraberinde getirmiştir. En başta, milliyetçilik hareketlerinin doğurduğu anlayışla Türk mimari tarihinden yararlanılıp klasik değerleri ortaya koyan eserler verilmiş, zamanla Batılı devletlerle her alanda eşit seviyeye ulaşma isteği ağır basmış ve dünyadaki yeni mimari gelişmelere ayak uydurulmaya çalışılmıştır. Savaşlar sırasında yakılan ve yıkılan şehirlerin yeniden yapılanması, yapılan yeniliklere ve devrimlere uygun yeni mimari eserlerin ortaya çıkarılması gibi hususlarda yurt dışından getirilen yabancı mimarlardan yararlanılmıştır. Bu amaçla 1935-1942 yılları arasında Türkiye’de bulunan ve özellikle başkent Ankara’nın kamu binalarının ve kamusal alanlarının tasarımında büyük katkıları olan yabancı mimarlardan biri de Fransız mimar Théodore Leveau’dur. Türkiye dışında çeşitli ülkelerde de ürünler veren Leveau’nun Türkiye’de yaptığı çalışmalar, yeni kurulan Türkiye Cumhuriyeti’nin başkenti Ankara’nın yapılanması bakımından önem arz etmektedir. Bu nedenle bu makalede, Cumhuriyet Dönemi Ankara’sının oluşmasında önemli işlere imza atmış ancak daha önce adı fazla duyulmamış ve hakkında fazla bilgi bulunmayan Fransız mimar Théodore Leveau üzerine yoğunlaşılacaktır.Item Restricted 96’lar Apartmanı(Bilkent University, 2020) Ülger, Fazilet Nagihan; Ülgü, Mert Bahadır; Elçin, Barış; Taş, Nuri; Büyükşahin, Onat Raşit96’lar Apartmanı Mimar Mehmet Arman Güran tarafından 1962 yılında Ankara Kolej’de inşa edilmiş bir apartmandır. İsmini planında 96 daire barındırmasından alan yapı, Ankara’nın İkinci Dünya Savaşı sonrası hızlı nüfus artışına ve şehirde yeni oluşmaya başlamış orta sınıfın barınma ihtiyacına yönelik tasarlanmış bir kooperatifçilik projesidir. Mimarisi, yapıldığı yıllarda dünyada etki göstermeye başlamış Le Corbusier yaklaşımının bir örneğidir. Ankara’nın değişen sosyokültürel yapısına uyum sağlayarak üç farklı aile için dört farklı daire tipi barındıran apartman, dikey değil yatay planlanması ve site yerine tek bloktan oluşmasıyla da kendine has modern bir mimariye sahiptir. Kızılay ve çevresinde yeni yeni inşa edilmiş kamu kuruluşlarının ortaya çıkardığı memur kesimin barınma ihtiyacına modern bir çözüm olmuştur. Şehrin öne çıkan tarihi yapıları arasında yer alan bu apartmanın Ankara’nın kentsel dönüşümünde özel bir yeri vardır. Kolej mahalle kültürü üzerinde de etkisi bulunurken yapıldığı yıldan beri birçok sakininin hayatında unutulmaz izler bırakmıştır. Hala kullanılmakta olan 96’lar Apartmanı, başkentin kuruluşu sırasındaki sosyokültürel, sosyoekonomik ve mimari değişiminin tanığıdır.Item Restricted Akseki’de yöresel yerleşim tipi: Düğmeli Evler(Bilkent University, 2024) Akar, Atakan; Aydoğdu, Atila; Omaç, Bedirhan; Asdemir, Mehmet Kaan; Asil, Ömer FarukBu araştırma Akseki bölgesinde bulunan Düğmeli Evlerin tarihsel sürecini ve değerini incelemektedir. Düğmeli Evlerin mimarisi ve yapım teknikleri dikkate alındığında bu ev tipi Akseki bölgesine özeldir ve bu sebepten ötürü Düğmeli Evler araştırılmaya değer görülmüştür. Bu çalışma için Düğmeli Evlerin yapım çalışmalarında bulunmuş Yüksek Mimar Şeyda Güvenç Yürür ve Marangoz Muhsin Bayındır ile görüşülerek bir sözlü tarih çalışması çerçevesinde Düğmeli Evlerin tarihi, bölgedeki genel yayılışı, evlerin restorasyon süreci, mimarisi ve Düğmeli Evlerin turizme olan katkısı ele alınmaktadır.Item Restricted Altınpark'ın tarihi ve Ankaralılar için sosyo-kültürel önemi(Bilkent University, 2022) Yiğit, Egehan; Uğraş, Ceyda; Eldeniz, Selman; Koçak, Burak; Kılış, Ozan EgeKent parkları şehirli yaşam tarzı için önemli bölgelerdendir. Altınpark da bu kent parklarından biridir. Tasarımı için Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından 1985’te bir yarışma ilanı verilmiştir. Sonrasında 1986’da temel atma çalışmalarına başlanmıştır. Parkın olduğu bölge bu temel atma çalışmalarından önce bir golf sahası olarak oranın golf kulübüne ev sahipliği etmiştir. İnsanlar, Altınpark’ı stresli şehir hayatından uzaklaşıp kendilerini rahatlatacak bir yer olarak görmektedir. Altınpark sadece yeşillik alandan ibaret olmayıp aynı zamanda birçok sosyal aktivitenin yapılmasına da olanak sağlamaktadır. Bunu sağlamak için Altınpark’ın içine çeşitli bilim merkezleri, restoranlar ve eğlence merkezleri kurulmuştur. Ek olarak da Altınpark’ta yıllar içinde birçok fuar alanı açılmıştır. Altınpark Anadolu’nun dört bir yanından bitkilere ev sahipliği etmektedir. Park şehir merkezine çok yakında olup mimarisi de yarışmayı kazanan mimarlar tarafından özenle tasarlanmıştır.Item Restricted Anafartalar Çarşısı duvar seramikleri ve resimleri(Bilkent University, 2021) Aslan, Yiğit Alp; Güney, Kemal Sabri; Yılmaz, Elif; Özkaynak, Furkan Mert; Özgür, ZeynepYeni kurulan Türkiye Cumhuriyeti’nin ideallerinin simgesi olan başkent Ankara’nın 1960’lı yıllara gelindiğinde liberalleşme adımları atmasıyla beraber değişen çehresinin somut delillerinden biri Anafartalar Çarşısı’dır. 1963 yılında açılmasına başlanan çarşı çok sayıda dükkanı içinde bulundurur ve bu özelliğiyle Türkiye’nin ilk alışveriş merkezlerindendir. Çarşıyı özel kılan bir diğer husus açıldığı günden beri ev sahipliği yaptığı plastik sanat eserleridir. İçerisinde Füreya Koral, Seniye Fenmen ve Nuri İyem gibi usta sanatçıların soyut formdaki seramik panoları ve duvar resimlerini barındıran çarşı, soyut sanatın kamusal alandaki temsiliyle dünya çapında müstesna bir yere sahiptir. Ayrıca bu eserler, 2017 yılında yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya kalan çarşının ayakta kalmasında da kilit rol oynamıştır.Item Restricted Ankara’nın modernleşme sürecinde Demirtaş Kamçıl ve Rahmi Bediz’in rolü(Bilkent University, 2023) Köktan, Ceylin; Köse, Ecenaz; Koç, Gamze; Alibey, İpek; Bozkurt, Solmaz SenaAnkara’da iz bırakan en önemli mimarlardan olan Demirtaş Kamçıl ve Rahmi Bediz 1940’ların zorlu savaş şartlarında mesleğe yavaş yavaş giriş yaptılar. İkinci Dünya Savaşı sona erdikten sonra dönemin şartları nedeniyle inşaat sektöründe oluşan ihtiyaçtan ötürü mimarlık alanında daha aktif olmaya başladılar. Kamçıl ve Bediz, adlarını ilk olarak Anıtkabir’in faaliyetlerinde yer alarak duyurdular. Anıtkabir projesi sona erdikten sonra ise mesleklerini Ankara’da açtıkları büro ile devam ettirme kararı aldılar. Kamçıl’ın vefatını takiben kısa bir süre sonra Bediz, kalan işleri tamamlayıp büroyu kapattı. Bu araştırmada Rahmi Bediz ve Demirtaş Kamçıl’ın mesleği ile ilgili belgelerden ve yayınlardan yararlanılarak eğitim ve çalışma hayatları ile yaptıkları eserler değerlendirilmiştir. İkinci Dünya Savaşı ve sonrasındaki süreçte Ankara’daki mimari ortamın durumunu gözlemlemek için ikilinin hayatı oldukça büyük bir önem taşımaktadır. Dönemin mimari şartlarını, Ankara’yı modernleştirmek için verdikleri çaba ve eserleri incelenerek mimari alana yaptıkları katkılar anlatılmıştır.Item Restricted Bir turizm cenneti: Cunda Adası(Bilkent University, 2024) Akhan, Azra Fatma; Gürsoy, Kutay; Ozan, Serhat Çağan; Şimşek, Begüm; Gündüz, AlperenBu yazı, Cunda Adası olarak da bilinen Alibey Adası’nın Türk Cumhuriyet tarihinde geçirdiği turistik evrimi ve bölgesel değişimi konu almakta olup meydana gelen gelişmeleri kronolojik süreç içerisinde incelemektedir. Yazıda, adanın demografik ve sosyolojik yapısı, coğrafi ve fiziki özellikleri, mutfak kültürü, halkının beslenme alışkanlıkları, adanın karakterini ve kimliğini oluşturan mimari yapılar ve bu yapılar üzerinde yürütülen restorasyon faaliyetleri, ada içi ve adadan dışarı ulaşımın gelişimi gibi konulara yer verilmiştir. Proje hazırlanırken muhtelif makalelere, yükseköğretim tezlerine, turizm envanterlerine, kitaplara, dergilere, gazetelere, blog yazılarına ve sözlü kaynaklara başvurulmuştur. Cunda’nın popüler isimlerinden İbrahim Başkurt ve ada halkı arasında Adem Baba lakabıyla bilinen Adem Kaçar ile röportajlar yapılmıştır. Ayrıca adanın diğer bilindik isimlerinden olan Alihan Tavşan, Fevzi Tavşan, Mustafa Sevengül gibi isimlerle ön röportaj niteliğinde görüşmeler yürütülmüştür. İbrahim Başkurt, 80’li yaşlarındadır ve doğma büyüme Cundalıdır. Merhum Cunda Muhtarı Muharrem Başkurt’un ağabeyidir. Farklı yıllarda Ayvalık belediye başkanı yardımcılığı ve Ayvalık belediye meclisi üyeliği görevlerini yürütmüştür. Şu an ise günlerini Cunda’da yer alan zeytin ve zeytinyağı ürünleri sattığı kendi dükkanında geçirmektedir. Adem Baba (Adem Kaçar) 76 yaşındadır ve doğma büyüme Cundalıdır. Gençliğinde Cunda’da restorancılık ve Ayvalık’ta Anavatan Partisi için delegelik yapmıştır. Kendisi akıcı biçimde Yunanca ve Türkçe konuşmaktadır. Görüşülen diğer isimler adada işletmecilik, zeytincilik ve balıkçılık gibi adanın turistik tarihi açısından kritik öneme sahip meslekler ile iştigal etmiş insanlardır ve röportaj yapılan diğer isimler gibi doğma büyüme Cundalılardır.Item Restricted Bruno Taut ve Erken Cumhuriyet Dönemi Türk Mimarisine etkileri(Bilkent University, 2019) Şener, Alper Kaan; Sezgin, Birsel Simge; Gökbel, Ömer Berk; Yılmaz, Yasemin; Yazıcı, Zeynep SılaErken Cumhuriyet Döneminde ülkeye yabancı mimarların davet edilmesiyle geleneksel mimarinin ve modern mimarinin harmanlandığı bir süreç içerisine girilmiştir. Bruno Taut da ülkeye davet edilen Alman asıllı bir mimardır. Taut, Türkiye’de bulunduğu 1936-1938 yılları arasında 24 farklı projenin tasarımına imza atmıştır. Çoğu dönem mimarına zıt bir mimarı anlayış benimsemiştir. Bulunduğu ülkelerde gördüğü mimari anlayışları birleştirerek kendi özgün mimari anlayışını oluşturmuştur. Bu makalede Erken Cumhuriyet Döneminde değişmekte olan mimari anlayış, Taut’un yaşamı ve benimsediği mimari anlayış, Türkiye’deki projelerinden Cebeci Ortaokulu, Ankara Atatürk Lisesi, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi ve Mustafa Kemal Atatürk’ün katafalkı incelenecektir.Item Restricted Büyük Tiyatro binası tarihi(Bilkent University, 2018) Çağlar, Berfin; Duman, Deniz; Oğuz, Ömer; Armağan, Sena; Yılmaz, SimayGünümüzde Büyük Tiyatro olarak bilinen şevki Balmumcu Sergi Evi'nin yapımına Milli İktisat Cemiyeti'nin düzenlemiş olduğu bir yarışma sonucu 1934 yılında başlanmıştır. Mimar şevki Balmumcu'nun projesinin kabul edilmesi ile bina yıllarca sergi evi olarak hizmet vermiştir. 1948 yılında İsmet İnönü'nün de isteği ve Alman mimar Paul Bonatz'ın işçiliğiyle Opera Evi'ne dönüştürülmüştür. Opera Binası, açıldığı tarihten günümüze kadar önemli eserlerin sergilenmesine ev sahipliği yapmıştır.Item Restricted Dünyanın En Saçma Binası'nın öyküsü: Kahramanmaraş İl Özel İdare Binası(Bilkent University, 2020) Kırmacı, Bünyamin; İnan, Efe; Karahan, Fatih; Yüksel, Sevim Yağmur; Durmuşoğlu, Şevval1994 yılından günümüze dek kullanımda olan, şu an Özel İdare Binası ve iş merkezi olarak hizmet veren Kahramanmaraş İl Özel İdare Binası'nın tasarım süreci ve tarihi araştırılacaktır. Döneminde varolan hiçbir projeye benzemeyip, ciddi ölçüde çarpık kentleşmeye sebep olan bu yapı, Kahramanmaraş'ın bir nevi simgesi haline gelmesi ve internet üzerinde "Dünyanın En Saçma Binası" unvanına layık görülmesi sebebiyle araştırmaya değer olarak görülmüştür. Kahramanmaraş'ın kentleşme düzeninde bahsedilecek, projenin detaylarına ve halkın görüşlerine yer verilecektir. Projenin amacı Kahramanmaraş Özel İdare Binası'nın tasarım, sürecini, yapısında yaşanan problemleri, aldığı ünvanın tarihini araştırmaktır.Item Restricted Gazi İlk ve Orta Muallim Mektebi'nden Gazi Eğitim Enstitüsü'ne(Bilkent University, 2020) Erdem, Bilge Sena; Erdoğan, Ragıp Oğulcan; Uşan, Zeynep Rana; Arslan, Saliha; Yıldırım, Ece Lara1923'te Cumhuriyetin ilanı ile birçok konuda köklü değişikliklere gidilmiştir. 1 Mart 1927'de Konya'da kurulan Gazi Orta Muallim Mektebi, 25 Mart 1927'de, Ankara'ya taşınıp ismi Gazi Eğitim Enstitüsü olarak değişmiştir. Birinci Ulusal Mimarlık Döneminin bir ürünüdür ve mimarı Mimar Kemalettin Bey'dir. Bina mimarî açıdan Birinci Ulusal Mimarlık döneminin son eseri olması sebebiyle oldukça önemlidir. Temeli 8 Ağustos 1927'de bir tören ile atılan Gazi Eğitim Enstitüsü binası çok geniş bir arsaya inşa edilmiştir. Yüksek okul öğrenimini ücretsiz vermiştir ve bu Türkiye Cumhuriyeti eğitim sistemine çok katkıları olmuştur.Item Restricted Geçmişten günümüze Haydarpaşa Garı'nın tarihi serüveni(Bilkent University, 2020) Üçüncüoğlu, Zeynep Göksu; Türkal, Tuba; Büküm, Elif Nil; Bada, Saten; Mutlu, Erengazi; Kösoğlu, Mustafa Saitİstanbul’un Kadıköy ilçesinde, Osmanlı Döneminde kurulan eski bir ana tren istasyonu olan Haydarpaşa Garı’nın kuruluş süreci anlatılmıştır. İlerleyen dönemlerde Gar’ın kuruluşunun ardından Gar’ın bugünkü görünüme kavuşmasındaki süreç incelenmiştir. Hem Anadolu hem de Avrupa’ya açılan Haydarpaşa Tren Garı, mimarisiyle de uzun dönemler ilgi çekmiştir. Ayrıca Alman mimarisinin etkisindeki bu yeni bina o dönem Osmanlısı için şehre farklı bir mimari bakış açısı kazandırmıştır. Gar hem mimarisiyle ilgi çekip kültürel anlamda katkı sağlarken aynı zamanda şehre ekonomik olarak da katkıda bulunmuştur. Öte yandan Gar sadece mimarisiyle değil kurulduğu günden bu yana başına gelen olaylarla, gerek doğal afetler gerek ise kapatılma süreçleri ile sık sık gündeme gelmiştir. Garın başına gelen, yangın gibi tahribata neden olan doğal afetlerden sonra çeşitli restorasyon çalışmaları söz konusu olmuş ve dönem dönem farklı restorasyon çalışmaları yürütülmüştür.Item Restricted Haliç'in kızıl tacı: Fener Rum Lisesi(Bilkent University, 2021) Pençe, Zeynep Sude; Yürüt, Deniz; Gemci, Dilara; Tok, Onurcan; Çetin, SılaFener Rum Lisesi kurulduğundan bu yana birçok isimle anılmış, İstanbul Fener’de kuruluşu İstanbul’un fethine kadar dayanan köklü bir okuldur. Sadece kendi temsil ettiği Rum halkına değil, bir parçası olduğu Osmanlı Devleti sarayına da ileri seviye eğitim verdiği mezunlarını görevli olarak yerleştirmiştir. Mimarisi ve eğitimi bakımından var olduğu her dönemde şehrin tacı sayılabilecek ve farklı şekillere benzetilebilecek bu okul, bir azınlık okulu olmasından dolayı yıllar içinde Osmanlı Devleti’nde uygulanan Tanzimat Fermanı, Islahat Fermanı ve Türkiye Cumhuriyeti’nin yürürlüğe koyup imzaladığı Tevhid-i Tedrisat Kanunu ve Lozan Antlaşması gibi çeşitli olaylara bağlı olarak eğitim anlayışında değişiklikler yaşayarak günümüze kadar gelmiştir.Item Restricted İstanbul'un belleği: Yeldeğirmeni Mahallesi(Bilkent University, 2021) Karagölge, Furkan; Açıkgöz, Nisa Nur; Kahyaoğlu, Göktuğ; Karahan, Akya; Sağatlı, CerenYeldeğirmeni, İstanbul’un Kadıköy semtinde bulunan, tarih boyunca farklı amaçlarla kullanılmış bir mahalledir. Adını, 1774-89 yılları arasında Padişah I. Abdülhamit tarafından Osmanlı ordusunun un ihtiyacını karşılamak amacıyla yaptırılan un değirmenlerinden aldı. Mahalle, 19. yüzyılın sonlarında Kuzguncuk, Dağhamamı mevkiinde çıkan büyük yangın ve 20. yüzyılın başlarında Haydarpaşa Garı’nın inşası nedeniyle İstanbul’un ve Anadolu’nun; hatta Avrupa’nın dört bir yanından göç eden Müslüman Türk ve gayrimüslim ailelerle çok kültürlü bir kimlik kazandı. Bu çok kültürlü kimlik, 20. yüzyıl boyunca mahallenin mimarî dokusunu ve sosyal ilişkilerini şekillendirdi. Mahallenin son yıllarda geçirdiği hızlı ve kontrolsüz değişim, eski mahalle kültürünün zayıflamasına neden oldu ve mahallenin eski ve yeni sakinlerini karşı karşıya getirdi.Item Restricted Kocatepe Camii tarihi ve mimarisi(Bilkent University, 2020) Sabuncu, Mehmet Akif; Dalbeler, Tuna; Gezer, Muhammet Musa; Akbaş, Ömer Taha; Özoğul, Ömer FarukKocatepe Camii, yapımına 1967'de Ankara Kocatepe'de başlanan ve inşaatı 1987'de tamamlanarak halkın hizmetine açılan bir ibadethanedir. Bu çalışmada araştırma konusu olarak Kocatepe Camii'nin seçilmesinin sebebi, camiinin yapım aşamasından inşasının bitimine, mimarisinden sosyal faaliyetlerine birçok alanda etkili olması ve bir şekilde Türkiye gündeminde kalmayı başarmasıdır. Bu çalışmanın amacı Kocatepe Camii'nin uzun süren inşa süreciyle Türkiye tarihinin daha iyi okunmasına katkısunduğunu,mimari özellikleriyle Türk-İslam mimari gelişimine dair ipuçları verdiğini ve Ankara'daki sosyal ve kültürel faaliyetlere ev sahipliği yapmasıyla Başkent'te önemli bir merkez olduğunu göstermektir. Çalışmanın başlangıcında Kocatepe Camii'nin yapımına neden gereksinim duyulduğu konusunda bilgi verilmiş, dönemin siyasi aktörlerinin Kocatepe Camii'nin inşasındaki etkileri ortaya konmuştur. Sonrasında Kocatepe Camii'nin yaklaşık yirmi yıl süren inşa sürecinde yaşanan olaylar tartışılmış, camiinin inşa sürecinde değiştirilen projeler karşılaştırılmıştır. Son olarak Kocatepe Camii'nin mimari özelliklerinin Türk mimarisindeki yeri ve caminin günümüzde Ankara kültürel ve sosyal hayatındaki yeri incelenmiştir. Ayrıca Kocatepe Camii'nin mimarı Hüsrev Tayla'nın oğlu Levent Tayla ile yapılan röportaja da araştırmada yer verilmiştir.Item Restricted Pilavoğlu Hanı tarihi(Bilkent University, 2021) Tokgöz, Arif Utku; Taş, Furkan FatihAnkara’nın Ulus semtinde bulunan Pilavoğlu Hanı, açılış tarihi kesin olarak bilinmemekle birlikte, Açılışı 17. Yüzyıla dayanan bu han Ankara’da bulunan en eski yapılardan bir tanesidir. Mimari özellikler olarak ahşap hatıllı, kiremit çatılı olmasıyla Osmanlı mimarisi özelliklerini kullanan bir yapıdır. Osmanlı Döneminin sonuna doğru cezaevi olarak da kullanılmıştır. Bu yazıda, Osmanlı döneminden günümüze kadar gelen ve hala etkinliğini devam ettiren bu mimarinin, Osmanlı dönemindeki kullanımı, cumhuriyet dönemindeki kullanımı ve günümüz şartlarında kullanımı olarak üç ana başlık altında incelenmesi planlanmıştır.Item Restricted Rumlardan Türklere bir köyün hikayesi: Doğanbey (Domatia)(Bilkent University, 2023) Pektaş, Efe Evren; Avşar, Umut Boran; Acarer, Zeynep; Demirel, Zehra; Özgür, DoğaRum halkından kalma adıyla Domatia olarak bilinmekte olan Aydın’ın Söke ilçesine bağlı Doğanbey köyü, Eski Doğanbey ve Yeni Doğanbey mahalleleri olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. 1923 yılındaki nüfus mübadelesi ile Balkanlarda yaşayan Türkler Eski Doğanbey'e yerleştirilirken, Eski Doğanbey’deki Rum halkı da balkanlara göç ettirildi. Köy halkı, geçim kaynaklarının tarıma yönelmesiyle beraber Eski Doğanbey köyünde yer sıkıntısı çekmeleri dolayısı ile daha geniş bir araziye sahip olması nedeniyle Eski Doğanbey’in iki kilometre aşağısındaki alana geçerek burada Yeni Doğanbey'i kurmuşlardır. Yapılan restorasyon çalışmaları sayesinde köyün tarihi ve mimari yapısının korunmasının yanı sıra Aydın’ın turizme ev sahipliği yapan bölgelerinden biri haline gelmiştir. Rum halkından kalma adıyla Domatia olarak bilinmekte olan Aydın’ın Söke ilçesine bağlı Doğanbey köyü, Eski Doğanbey ve Yeni Doğanbey mahalleleri olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. 1923 yılındaki nüfus mübadelesi ile Balkanlarda yaşayan Türkler Eski Doğanbey'e yerleştirilirken, Eski Doğanbey’deki Rum halkı da balkanlara göç ettirildi. Köy halkı, geçim kaynaklarının tarıma yönelmesiyle beraber Eski Doğanbey köyünde yer sıkıntısı çekmeleri dolayısı ile daha geniş bir araziye sahip olması nedeniyle Eski Doğanbey’in iki kilometre aşağısındaki alana geçerek burada Yeni Doğanbey'i kurmuşlardır. Yapılan restorasyon çalışmaları sayesinde köyün tarihi ve mimari yapısının korunmasının yanı sıra Aydın’ın turizme ev sahipliği yapan bölgelerinden biri haline gelmiştir.Item Restricted Seyfi Arkan biyografisi(Bilkent University, 2018) Özen, Burak; Kurtul, Büşra; Emer, Murat Can; Şahiner, Halil; Serin, Ayberk CemTürkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan beri Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu olan Mustafa Kemal Atatürk, Osmanlı İmparatorluğu yaratıcı ve modernist bir ülkeye dönüştürmeye çalıştı. Mimari alanda dönemin yetenekli mimarlarından 1930 ve 40’ların en yetenekli mimarlarından Seyfi Arkan, Mustafa Kemal’in modernist projelerine katkıda bulundu. Bu araştırmanın amacı Seyfi Arkan’ın bütün hayatını kariyerindeki yükselişinin ve çöküşünün detaylarıyla birlikte incelmektir.Item Restricted Tarihi Erzurum evleri ve mimarisi(Bilkent University, 2020) Kotcioğlu, Talha Çağrı; Teber, Bartu; Bulut, İkbal; Varlık, İpek; Küçükkemah, ZeynepErzurum Evleri 19.Yüzyılın sonlarında inşa edilmeye başlanmış Erzurum'un ve doğu kültürünün önemli bir sembolü haline gelmiş yapılardır. Mimari yapısında Selçuklu ve Osmanlı mimari kültürünü yansıtan Erzurum Evleri, Türk kültürünü yansıtan yapıların birer örneğidir. Belirli özellikleriyle Anadolu Evleri'nden ayırt edilebilen Erzurum Evleri, iklim şartlarına ve halkın o zamanki ekonomik durumuna göre şekil almış ve zorluklar içerisinde inşa edilmiştir. Bu zorlukların içerisinde, 1859 yılında Erzurum'da meydana gelen ve yıkıcı sonuçlar doğuran depremin başı tuttuğu belirtilebilir. Bir diğer önemli zorluk olan, Rus işgali ve Ermeni saldırılarının yeri ise büyük önem arz eder. Tarihi olayların yanı sıra, şark kültürü ve doğu kültürünün Erzurum Evleri mimarisindeki etkisi büyüktür. Dönemin aile içi yapısı ve ailenin sosyal çevre içerisindeki rolü iç mimari üzerinden rahatlıkla çözümlenebilir. Bütün bunların yanı sıra, Erzurum Evlerinde bulunan 20.000'e yakın ev eşyası sayesinde, dönemin yemek kültürü hakkında yorumlarda bulunulabilir.Item Restricted The modernization of urban design and architecture after the War of Independence in the Republic of Türkiye(Bilkent University, 2023) Sarfaraz, Amirnaser; Mohammadjafarisardroud, Behnam; Baraka, Faisal Karim Mohammad; Bagheri, Mohammadmahdi; Rajput, Xaina Atif; You, YohanTürkiye had gone through multiple wars, critical historical events and consequently economic fluctuations. This paper specifically focuses on the urbanization and modernization that occurred after the War of Independence in Türkiye, going over the major metropolitan areas such as Istanbul, Ankara, Bursa and İzmit; an analysis of multiple architectures' projects (Carl Lörcher, Hermann Jansen, Henri Prost etc.) as well as comparing the differences in the schemes and situations operating the atmosphere before and after urbanization gives more insight into the comprehension of those changes after the war. Moreover, the paper goes through social and economic impacts of the changes, illustrating Türkiye from a macroeconomic and civic view.